Platec's MC-blogg NÅ: Takk for i år!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Uhellet har vært ute!

Legg inn av Platec »

Da har det skjedd meg også! Min første velt ble realitet forrige fredag på veg til skolen.
Jeg skulle svinge til høyre i ett kryss som vegen jeg var på nettopp var kostet. Så det så en "stripe" grus over den vegen jeg skulle svinge inn på, farten var lav, men jeg sklei på grusen og veltet på høyre side. Bremsehendelen ble bøyd og blinklyset knakk delvis av, og brakketen til blinklyset ble bøyd ganske kraftig bakover og må bøyes på plass igjen. Takket være at leggen min lå imellom kom det ikke en skramme på kåpa, noe jeg ble veldig glad for!
Det kom et lite merke både på bremsepedalen, potta, enden av styret og litt på speilet. Men dette er kun bittesmå kosmetiske skader, så ingenting jeg gidder å bruke penger på å fikse.
For de som lurte gikk det bra med meg! haha :D

Bilde
Lille skramma på potta.

Bilde
Lille skramma på bremsepedalen.

Bilde
Her ser man at blinklyset er bøyd godt bakover.

Bilde
Her ser man også at blinklyset er bøyd bakover. Glasset knakk av og pæra røyk.

Bilde
Her er glasset. Skruehølet knakk rett av, og festet på andre siden knakk.

Bilde
Her er brakketten. Den er kraftig bøyd, men dette var bare å bøye tilbake.

Delene er bestilt via MC-Huset Nydal som er like ved der jeg bor. Så når delene kommer skal sykkelen inn for reparasjon! :-)
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

Saapekokern
Innlegg: 145
Registrert: 04 apr 2012, 16:21
Motorsykkelen din: MV Agusta Brutale 675
Sted: Skedsmo

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Uhellet har vært ute!

Legg inn av Saapekokern »

Kjedelig med velt, bra det gikk forholdsvis bra med både deg og sykkel.

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Uhellet har vært ute!

Legg inn av tor2502 »

Uffda , det var kjedelig, men jeg er sikker på at du er blitt en erfaring rikere.
Heldig at du ikke fikk skader på kåpa, da løper gryna fort avgårde, den blir god som gull igjen når du får skiftet de delene.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Uhellet har vært ute!

Legg inn av Carpa »

Aj, aj kjedelige greier men tross alt gikk det bra og du er en erfaring rikere.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Uhellet har vært ute!

Legg inn av RuneMC »

Bra det bare var småskader på MC'n og ingen på deg :thumleft

På V-Strom'en er blinklysene montert på utstikkere som fjærer, så det reddet de på stillevelten jeg hadde (ikke tenk på andre ting som å sjekke oljenivå akkurat når støtta skal ut :-J )
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Uhellet har vært ute!

Legg inn av Jompa »

Enda bra ar sykkeln var så nedgrodd av støv og drit, da legg man ikke merke til skrammene.

Just kødding, bra du slapp uskadd (bortsett fra stoltheten ?) i fra velten.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Uhellet har vært ute!

Legg inn av Platec »

Jompa skrev:Enda bra ar sykkeln var så nedgrodd av støv og drit, da legg man ikke merke til skrammene.

Just kødding, bra du slapp uskadd (bortsett fra stoltheten ?) i fra velten.
Haha, ja, jeg vet at sykkelen er litt møkkete nå. Jeg vasket den for ikke så lenge siden, og samme kveld var jeg ute å kjørte, og det begynte å regne. Innen jeg var hjemme var den like ille.. :D

Og som alle dere sier, er jeg en erfaring rikere, og det er bare positivt ettersom det gikk så bra som det gjorde! :D
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Uhellet har vært ute!

Legg inn av JohnnyTh »

Det finnes bare to typer motorsykklister, de som har veltet og de som skal velte. Nå er du ferdig med det.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Platec's MC-blogg NÅ: Nitro-hjelmer - Erfaringer?

Legg inn av Platec »

Heisann!

Jeg kjøpte meg nylig en ny hjelm. Jeg gikk etter mye om og men for en Nitro-hjelm. Husker ikke helt modellen, men gikk for denne fordi det var en helhjelm av "vanlig" slag med solbrillevisir som kan vippes ned, samme konsept som på den populære Schuberth C3, men er ikke spesielt fan av de hvor du kan vippe opp hele fronten, så gikk for Nitro-hjelmen!

I butikken var jeg meget fornøyd, og den passet meg godt!
Men jeg merket raskt når jeg kjørte med den at selv om visiret er nede blåser det veldig i ansiktet mitt, omtrent som om det fortsatt kommer luft igjennom, men tror det bare er at det kommer veldig mye luft nedenifra, altså opp ved halsen.
Det er jo i og for seg normalt det, men føler at det liksom blåser veldig ekstremt i forhold til min gamle Shoei-hjelm, selv om de ikke ser så veldig forskjellige ut designmessig.
Og før spørsmålet kommer, ja det er fortsatt sånn selv om alle lufteluker er lukket! :D

Noen som har lignende erfaringer med Nitro-hjelmer, eller som vet hvordan dette kan løses?
Er ganske irriterende i høy fart når det blåser såpass :sk?
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Nitro-hjelmer - Erfaringer?

Legg inn av LordShaft »

Nå vet jeg ikke hvordan det er å få tak i "ekstra utstyr" til nettopp din hjelm. Ingen erfaring med Nitrohjelmer. Men en sånn hakeduk...(vindstopper) skulle jeg tro vil hjelpe veldig i din situasjon.

Bilde

Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Nitro-hjelmer - Erfaringer?

Legg inn av Platec »

LordShaft skrev:Nå vet jeg ikke hvordan det er å få tak i "ekstra utstyr" til nettopp din hjelm. Ingen erfaring med Nitrohjelmer. Men en sånn hakeduk...(vindstopper) skulle jeg tro vil hjelpe veldig i din situasjon.

Bilde
Nettopp! Og det er jo en veldig liten slik innebygd på hjelmen, men føler ikke det funker egentlig. Og det merkelige er at på min gamle hjelm (En Shoei) var det ingenting, og hadde aldri slike problemer med den :sk?
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Nitro-hjelmer - Erfaringer?

Legg inn av erikh »

Platec skrev:
LordShaft skrev:Nå vet jeg ikke hvordan det er å få tak i "ekstra utstyr" til nettopp din hjelm. Ingen erfaring med Nitrohjelmer. Men en sånn hakeduk...(vindstopper) skulle jeg tro vil hjelpe veldig i din situasjon.

Nettopp! Og det er jo en veldig liten slik innebygd på hjelmen, men føler ikke det funker egentlig. Og det merkelige er at på min gamle hjelm (En Shoei) var det ingenting, og hadde aldri slike problemer med den :sk?
Merker stor forskjell på hjelm med og uten denne hakeduken.. Brodern har en hjelm uten, mens jeg har med, stor forskjell på både lufttilgang og lyd faktisk.. Det er sikkert flere faktorer som spiller inn, men tror nok den har en del å si..
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Nitro-hjelmer - Erfaringer?

Legg inn av Platec »

erikh skrev:
Platec skrev:
LordShaft skrev:Nå vet jeg ikke hvordan det er å få tak i "ekstra utstyr" til nettopp din hjelm. Ingen erfaring med Nitrohjelmer. Men en sånn hakeduk...(vindstopper) skulle jeg tro vil hjelpe veldig i din situasjon.

Nettopp! Og det er jo en veldig liten slik innebygd på hjelmen, men føler ikke det funker egentlig. Og det merkelige er at på min gamle hjelm (En Shoei) var det ingenting, og hadde aldri slike problemer med den :sk?
Merker stor forskjell på hjelm med og uten denne hakeduken.. Brodern har en hjelm uten, mens jeg har med, stor forskjell på både lufttilgang og lyd faktisk.. Det er sikkert flere faktorer som spiller inn, men tror nok den har en del å si..
Jeg finner ikke noe slikt til min hjelm, og gidder ikke bruke penger på no universalræl i frykt for at det ikke passer. Så siden hjelmen så og si er ubrukt skal jeg selge den og kjøpe DENNE(http://www.shoei-europe.com/uk/products/GT-AIR/), som jeg har prøvd og er myyye bedre. Den har også slik hakeduk innebygd.
Noen i Hamarområdet som vi ha en så og si ubrukt hjelm og som ikke bryr seg om litt vind? :D
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

Brukeravatar
Platec
Innlegg: 42
Registrert: 04 jul 2012, 19:43
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
Sted: Hamar

Platec's MC-blogg NÅ: Ferdig på reparasjon!

Legg inn av Platec »

I går leverte jeg sykkelen på MC-Huset Nydal for reparasjon av blinklyset og bremsehendelen. I samme slengen tok de også å bytte dekket foran og bremseklossene foran da begge deler var slitt ut. Hentet den idag! :D
Det eneste jeg var misfornøyd med var at jeg ikke fikk likt dekk som det forrige. Dimensjonen og alt er selvfølgelig riktig, men annerledes utseende. Framhjulet og bakhjulet er altså nå forskjellige utseendemessig, og dette er ikke veldig fint etter min mening. Men, men, nytt dekk er det hvertfall! :D
Slenger med et bilde:
Bilde
2012: ? ? ? ?km
2013: 4000km
Platec's MC-blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5048

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: Platec's MC-blogg NÅ: Ferdig på reparasjon!/Salg av hjel

Legg inn av erikh »

Samme hjelm som jeg skal kjøpe meg bare jeg får ut fingern:-P

Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using Tapatalk 4 Beta
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

Svar