Hakhaps blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Hakhaps blogg - Da ble man MC fører på riktig

Legg inn av TheHaughom »

Samme pris som G9 hos MC-Utstyr.no da...
http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=2018" onclick="window.open(this.href);return false;

Muligens heller bestille derfra? :thumleft
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg - Da ble man MC fører på riktig

Legg inn av hakhap »

TheHaughom skrev:Samme pris som G9 hos MC-Utstyr.no da...
http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=2018" onclick="window.open(this.href);return false;

Muligens heller bestille derfra? :thumleft
:-k det var typisk men men. Har fortsatt en del mc utstyr nettsted å läre meg :D
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Hakhaps blogg - Siste og første lang turen innen PMS

Legg inn av hakhap »

På lørdags morgen sånn ca. kl. 10 bar det av på en reise til Sverige ca. 290 km enkel vei. Da det var mere av transport og ikke så mye god kjøring, kosede meg likevel med å få kjøre mye sykkelen over en helg. Dama som var bak på sykkelen fikk mere kjenning av væren en meg med fart vind i brøstet.

Reisen tog vi langs E6 fra Oslo med en stopp utenfor Sarpsborg, hvor vi traff to andre mc fører for en liten koselig prat om vinterlagring og vask av sykkel innen det var tid å komme seg på sykkelen igjen.
Vi fikk erfare problem med å få den ny innkjøpte G4 intercom til å koble opp når vi ønsket tale på veien, dette må vi se mere på.
Det var nydelig høst vær men kanskje lit kalt for å kjøre motorvei med fart vind og alt men milen bare forsvant under oss. I følge planen var det stopp på Rasta i Tanum, men vi tok en avkjøring for tidlig og fant den ikke hvilket gav oss neste problem å finne en bensinstasjon innen oss måtte gå over på reserven. Det var ikke full panikk da det var noen mil kvar i tanken men ikke noen go følelse å måtte stresse etter en bensinstasjon på lit ukjente veier får si det sånn. Fant to stasjoner etter ca. 2 mil hvilket trolig betyr det var 1-2 mil kvar i tanken før jeg må gå på reserven.
Det ble noe av en pause her da vi kom i kø med en busslast norske ungdommer på vei tilbake fra høstferie.

Mye kan vel sies om det kjedelige med å kjøre motorvei men som nybakt mc fører var det ikke så verst. Reisen tilbake var kaldere da vi måtte vare tilbake i Oslo ca. kl 15, hvilket mente avreise ca. kl 9 med stopp hver 80km og en stopp på Nordby for lit harry handel :D .

I det hele er jeg veldig fornøyd med Shadow sin oppførsel og reisen. Jeg har lært meg noe om å slappe av i fingrene når jeg kjør lange strekker. Nå kvartår å forberede for PMS, med å vaske Shadow og kanskje få til en eller to kveldsturer denne uke føre lagring neste uke.

Med en lit sorg i sinne ser jeg fram mot vinteren og drømmer om turer neste år.


Det ble bare en bild fra turen og det var i høst solen i Nordby.
Bilde
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Hakhaps blogg - Siste og første lang turen innen PMS

Legg inn av joo »

hakhap skrev:
Med en lit sorg i sinne ser jeg fram mot vinteren og drømmer om turer neste år.
Alle er lei seg for å sette inn, men egentlig er det mye sjarme i å vente på å ta ut igjen. Og gleden med å komme på vegen etter å ikke kunne kjøre noen måneder.
Så kan vi klage hele vinteren, noe vi virkelig gjør :sorry
Men kanskje det hadde vært mindre stas hvis man kunne kjøre hele året :scratch
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg - Da ble man MC fører på riktig

Legg inn av hakhap »

Fikk meg klemt inn en tur ikveld da i den dalande solen. Det var da en skikkelig kald mot vind hele tida.
Tog meg en tur langs E18 fra oslo mot Tusenfryd hvor jeg tog av mot gamle mosseveien for lit svinger og cruise med lit mindre vind. Var ikke så mye trafikk men de ble stopp kort etter Tyrigrava da de la ny asfalt der og jeg må vente på en lede bil. Etter de kjørte jeglit feil på Ring3/E6 og endte opp utenfør Oslo og var tvungen å vende tilbake og det var lit kaldt nå med vind og fallende temperatur så jeg tog beste fart hjem.

Jeg trengte virkelig den tur da alt av elektronik skapte problem da jeg kom hjem fra jobben, men etter turen virkede de som normalt igjen :D

Imorgen blir det trolig en handle tur til Biltema for lit vaske ting og en vindue shopping tur til Motorport.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Tid for vinterlagring

Legg inn av hakhap »

Idag ber det av til Motorport for vinterlagring og service, men yr melder ok vær for den kommende uke :-k .

Må holde meg til min plan så jeg ikke sitter fast med en sykkel ute i snø men likevel sliter jeg lidt med nå som det kan vare en uke til med ok vær.

Videre har jeg nå funnet noen kandidater til ny styre på sykkelen men det bli trolig ikke innen våren likevel fordi jeg føler jeg må neste se hvordan det ser ut på sykkelen innen jeg kan beslutte noe.
Som for å stille eventuell PMS har jeg begynt å se på turer for meg og dama neste år i Norge (klasses som lange weekend turer) og med det lurer jeg på å skaffe noe slik http://www.spoiledbiker.com/powerlet-po ... t-080.html" onclick="window.open(this.href);return false; for å drive GPS eller bare ladde mobil / intercom etc.

Blir en lang vinter om den så bare er 1 måned lang :-)å
Sist redigert av AJ den 17 okt 2012, 13:31, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: I stedet for egen tråd flyttet jeg denne posten til bloggen din.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Hakhaps blogg - Da ble man MC fører på riktig

Legg inn av RuneMC »

Ad vinterlagring - "MC-veien" Brokke - Suleskar er ihvertfall vinterlig ser jeg på Yr:

Bilde
http://www.yr.no/nyheter/1.8360604

Men her i Oslo området er det jo mer uberegnelig... kan være noen gode dager innimellom... og noen ganger kommer snøen sent.

Ett råd er å fokusere på en annen hobby om vinteren :thumleft
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg - Vinterlagring PMS here we go

Legg inn av hakhap »

Dette må vare PMS eller noe. Drømte masse om MC kjøring i natt og om gleden med å kjøre sykkel.

Har aldri tidligere drømt det så det må ha å gjøre med separasjonsangst fra sykkelen.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
taco
Innlegg: 401
Registrert: 25 okt 2011, 10:31
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
Sted: Oslo

Re: Tid for vinterlagring

Legg inn av taco »

hakhap skrev:Idag ber det av til Motorport for vinterlagring og service, men yr melder ok vær for den kommende uke :-k .

Må holde meg til min plan så jeg ikke sitter fast med en sykkel ute i snø men likevel sliter jeg lidt med nå som det kan vare en uke til med ok vær.

Videre har jeg nå funnet noen kandidater til ny styre på sykkelen men det bli trolig ikke innen våren likevel fordi jeg føler jeg må neste se hvordan det ser ut på sykkelen innen jeg kan beslutte noe.
Som for å stille eventuell PMS har jeg begynt å se på turer for meg og dama neste år i Norge (klasses som lange weekend turer) og med det lurer jeg på å skaffe noe slik http://www.spoiledbiker.com/powerlet-po ... t-080.html" onclick="window.open(this.href);return false; for å drive GPS eller bare ladde mobil / intercom etc.

Blir en lang vinter om den så bare er 1 måned lang :-)å
Jeg har kjøpt en slik: http://www.mcartikler.no/index.php?main ... s_id=11502" onclick="window.open(this.href);return false;
men har ikke montert den enda.
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Hakhaps blogg - Vinterlagring PMS here we go

Legg inn av Carpa »

taco skrev:
hakhap skrev:Idag ber det av til Motorport for vinterlagring og service, men yr melder ok vær for den kommende uke :-k .

Må holde meg til min plan så jeg ikke sitter fast med en sykkel ute i snø men likevel sliter jeg lidt med nå som det kan vare en uke til med ok vær.

Videre har jeg nå funnet noen kandidater til ny styre på sykkelen men det bli trolig ikke innen våren likevel fordi jeg føler jeg må neste se hvordan det ser ut på sykkelen innen jeg kan beslutte noe.
Som for å stille eventuell PMS har jeg begynt å se på turer for meg og dama neste år i Norge (klasses som lange weekend turer) og med det lurer jeg på å skaffe noe slik http://www.spoiledbiker.com/powerlet-po ... t-080.html" onclick="window.open(this.href);return false; for å drive GPS eller bare ladde mobil / intercom etc.

Blir en lang vinter om den så bare er 1 måned lang :-)å
Jeg har kjøpt en slik: http://www.mcartikler.no/index.php?main ... s_id=11502" onclick="window.open(this.href);return false;
men har ikke montert den enda.
Den laderen så kjekk ut. Her trenger man jo ikke a montere det fast på sykkelen om jeg forstår patenten riktig :-)

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg - Vinterlagring PMS here we go

Legg inn av hakhap »

Håper på å stille PMS med AE 3D MC Spill

Android: https://play.google.com/store/apps/deta ... or3d&hl=sv" onclick="window.open(this.href);return false;

iPhone: https://itunes.apple.com/se/app/ae-3d-m ... 41287?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hakhaps blogg - Vinterlagring PMS here we go

Legg inn av evike »

Carpa skrev:
taco skrev:
hakhap skrev:Idag ber det av til Motorport for vinterlagring og service, men yr melder ok vær for den kommende uke :-k .

Må holde meg til min plan så jeg ikke sitter fast med en sykkel ute i snø men likevel sliter jeg lidt med nå som det kan vare en uke til med ok vær.

Videre har jeg nå funnet noen kandidater til ny styre på sykkelen men det bli trolig ikke innen våren likevel fordi jeg føler jeg må neste se hvordan det ser ut på sykkelen innen jeg kan beslutte noe.
Som for å stille eventuell PMS har jeg begynt å se på turer for meg og dama neste år i Norge (klasses som lange weekend turer) og med det lurer jeg på å skaffe noe slik http://www.spoiledbiker.com/powerlet-po ... t-080.html" onclick="window.open(this.href);return false; for å drive GPS eller bare ladde mobil / intercom etc.

Blir en lang vinter om den så bare er 1 måned lang :-)å
Jeg har kjøpt en slik: http://www.mcartikler.no/index.php?main ... s_id=11502" onclick="window.open(this.href);return false;
men har ikke montert den enda.
Den laderen så kjekk ut. Her trenger man jo ikke a montere det fast på sykkelen om jeg forstår patenten riktig :-)
Jeg har på alle mine sykler hatt en sånn liggende under salen klar til bruk hele tiden, koblet til tenning så den ikke trekker strøm hvis ikke tenning står på.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Hakhaps blogg - Vinterlagring PMS here we go

Legg inn av ejs »

Har også 12v uttak på min sykkel,men har koblet det direkte på batteri,via en sikring.
Da trenger jeg ikke å ha tenninga på når jeg bruker det.
:D
If it ain't broke, I'll break it.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Hakhaps blogg - Da ble man MC fører på riktig

Legg inn av joo »

RuneMC skrev:Ad vinterlagring - "MC-veien" Brokke - Suleskar er ihvertfall vinterlig ser jeg på Yr:

Bilde
Og der så var så deilig å kjøre for bare to måneder sida... :scratch
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg - Vinterlagring PMS here we go

Legg inn av hakhap »

Hmm har nå luret på om jeg ikke skal kjøpe meg nye dempere bak til Shadowen og da blir det vel disse http://www.jcmotors.com/p-15612-progres ... IfeYcUmRtA" onclick="window.open(this.href);return false; siden de er rekommendert på shadow forumen.

Vidare er det ikke bestemt ennå men blir trolig en eller annen for av knucklehead styre og i vinter. Bare en problem at shadowen står vinterparkert hos Motorport så jeg kan ikke montere disse selv vis jeg kjøper.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Svar