Hakhaps blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av hakhap »

Akkurat installert og koblet sammen min G9X med Sena GP10 på min GoPro3.

Bilde

Dette kan det selvfølgelig bare bery en ting...... Moto Vlog :redface

skal teste det ut på neste tur å se hvordan ting blir.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av hakhap »

Da var den "siste" tingen på "pre"sesong lista gjort.

Installert Race ecu/flash på Tuono.

det vises med at det står RACE på displayet

Bilde

Denne åpner nå spjellet i eksosen når den motoren settes i gir, skrur av lambda/o2 sensor, forbedrer low speed fueling, tar bort en del av on/off throttle, gir en noe feter blanding og sykkelen klarer ikke utslippskraven lenger.

Dette blir gøy
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av WikingTnT »

Blir spennende å høre hva du synes - jeg har gjort noe av det samme på min, men med PCV - fetere blanding ,fjernet spjell i anlegg, grovere grenrør og helanlegg , fjernet butterfly i luftboks samt installert DNA-filter og kevlar-clutch. Bruker denne mappen unntatt på lange transport-etapper.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av hakhap »

Sitter å leker litt med ruteplanlegging (Calimoto) for en helgetur, jeg mest sannsynlig ikke får kjørt i år, for å teste litt hva for forslag den gir meg da den skal velge svingete veier automagisk :lol: men har ikke prøvd planleggingen tidligere bare korte roundtrip mellon to sted i appen.

Bilde
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av hakhap »

Ble et litet scenic stop på vei in til kontoret igår

Bilde
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av hakhap »

I går var det så pent vær at jeg bare måtte snike til meg lit egen tid før jeg dro på kveldskurs på jobben, så da ble det en litt lenger og mye hyggeligere tur inn til Oslo, nemlig via Hurumlandet isteden for E18 \:D/ :thumleft :twisted:

Etter å ha navigert noe ettermiddags trafikk fra Drammen på RV23 vek jeg høyer og følgte Grimsrundveien, som begjynner med et stykke < 60 soner men disse passert uten noe trafikk eller annet å fortelle. Langs denne biten som svingete vei men som sagt bebygget så lå det en hvit VFR( tror jeg) bak meg men hver gang vi kom ut på "fri fart" soner så forsvant den langt bak meg for å raskt komme tilbake i <60 sonene, må si dette er noe jeg alltid stusser over at det kjøres 10-20 kmt for fort i <60 sonene men knappt over grense på de andre men nok om det. Når det ble en litt lenger strekning med flotte svinger og veldig lite hus så forsvannt den hvite sykkelen.

Akkuret her fortalte Tuono at det ville være greit å tenke på å finne litt bensin i det jeg passerer YX på Klokkarstua, men er nok i "reserven" for en visitt ned til Norges korteste ferge mellom Verket og Svelvik (tar 5 minutter).

Her ble første foto tatt.

Bilde

Etter en kort fotosesjon og "bio break" så var det rettning vannhull for Tuono og videre mot Tofte og Oslo da tiden begjynte å bli knapp for å rekke pizza på jobben føre kurset, heldigvis er biten fra YX frem til Tofte rimelig lite traffikert og fri fra <60 soner så går fint å la Tuonoen bruke litt turtall i 3 gir.

I tofte ble det en kjapp stopp for å finne meg noe å drikke, og se litt på en tysk sportbil som stod parkert der, ikke pen nok til foto dog, samt se litt på lokalbefolkningen før jeg tok en bilde ut mot yttre Oslofjorden.

Bilde

Herfra ble det mye cruising i 1 og 2 gir da det var mye <60 soner men vel ute på RV23 flyter det på fint igjen og veien inn til Oslo langs E6 og Ring3 er bare kjedelig cruising i rushtiden, men betydelig hyggeligere enn for de som var på vei ut av Oslo :-#

Her er ruten


På vei hjem fra kurset var det en nydelig solnedgang så jeg måtte stoppe å finne et sted for å ta en bilde.

Bilde


H****e det er digg å kjøre sykkel.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av hakhap »

Då er 1 moto vlog ute på nettet.



Lyden er desverre ikke helt optimal men det jobbes med å løse det til neste video. :)
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av Bjerknez »

Må si jeg har litt sansen for bildene du tar (redigerer) hakhap. Litt mye farger på noen, men liker mystikken du får frem. Keep up the good work :)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev: 15 mai 2018, 21:54 Må si jeg har litt sansen for bildene du tar (redigerer) hakhap. Litt mye farger på noen, men liker mystikken du får frem. Keep up the good work :)
Takk
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av hakhap »

Igår fikk jeg anledning å nyte pappaperm på to hjul :twisted: nok til å ta en svipptur langs Lurdalsveien og tilbake via Kongsberg, desverre er det fortsatt mye grus i veibanen på Lurdalsveien så ble ikke så morsom som den pleier å være.

Men fikk tatt noen bilder av sykkelen i det nydelige været og jeg må si til tross for en veldig lokal runde så er naturen helt fantastisk nå. :thumleft

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av kgjersda »

Flotte bilder :)

Hvordan opplever du sykkelen nå etter flashen?
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av hakhap »

kgjersda skrev:Flotte bilder :)

Hvordan opplever du sykkelen nå etter flashen?
Takk.
Det er merkbart bedre men ikke helt bra ennå i 1 gir med av på gass men ellers føles det som der er krefter fra lavt av.

Så jeg er så å si fornøyd

misspelling with autocorrect

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av hakhap »

Igår fikk jeg litt fri fra pappaperm og noen timer på 2 hjul men en tid å passe på ettermiddagen begrenset litt hvor langt bort jeg kom meg.

Etter litt tenking ble det denne ruten:

Bilde

Ble en burger på Vegglig Vertshus før jeg vente snuten hjemover via Rollaug Stavkirke hvor dagens første foto kommer fra.

Bilde

Herfra begjynte det å bli litt dårlig med tid så det var bare anledning til en til fotostopp som jeg noterte meg på veien opp og det var ved den nå nedlagte Numendal kro og camping.

Bilde

Kan ikke få sagt det nok men Norsk natur er fantastisk og vi er heldige som har svingete veier som tar en gjennom den ( noen av veien kunne vært bedre)
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av Baffin »

hakhap skrev: 24 mai 2018, 10:43 Igår fikk jeg litt fri fra pappaperm og noen timer på 2 hjul men en tid å passe på ettermiddagen begrenset litt hvor langt bort jeg kom meg.

Etter litt tenking ble det denne ruten:

Bilde

Ble en burger på Vegglig Vertshus før jeg vente snuten hjemover via Rollaug Stavkirke hvor dagens første foto kommer fra.

Bilde

Herfra begjynte det å bli litt dårlig med tid så det var bare anledning til en til fotostopp som jeg noterte meg på veien opp og det var ved den nå nedlagte Numendal kro og camping.

Bilde

Kan ikke få sagt det nok men Norsk natur er fantastisk og vi er heldige som har svingete veier som tar en gjennom den ( noen av veien kunne vært bedre)
Fine bilder som vanlig @hakhap, ja Norge har en fantastisk natur og stadig noe nytt å oppdage.

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

jalekss92
Innlegg: 77
Registrert: 26 jun 2017, 20:22
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07

Re: Hakhaps blogg

Legg inn av jalekss92 »

Flotte bilder, og for en sykkel! :yeyeye

Svar