En MCer blir født...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: En MCer blir født...

Legg inn av jhn »

Kawasaki skrev: Har ikke noe fornuftig å komme med ....
:eh :oh

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Ter »

Takk Husvarm, det er mulig jeg ender på en slik med tiden. Foreløpig spør jeg alle jeg treffer om dressen deres og om de er fornøyd:-)

http://nyttogbedreliv.blogspot.no/

I dag har jeg fulgt et annet råd f(ra noen jeg ikke husker navnet på eller i hvilken tråd her inne). På MCsiden.no leste jeg om et tips for å unngå våte hansker. Der kjøper man vanntette arbeidshansker på Felleskjøpet og trer dem utenpå kjørehanskene. Det er viktig at hanskene ikke er glatte eller stive. De har gripeevne og holder det tørt. De koster bare 40-50 kr. Det er veldig rimelig i mot å måtte kjøpe nye hansker til 4-600 kr. Ulempen er at det ikke ser så pent ut, men de som fryser lett på fingrene bryr seg ikke om det.Nå har jeg kjøpt dem inn og så får vi se om jeg trenger å bruke dem :-) Men med de værprognosene som er medlt for kommende uker er det nok ikke spørsmål om, men når.

Jeg har også kjøpt meg kjørevotter (jeg bor jo i nordnorge så man må ta realitetene inn over seg), men de måtte sendes fra fabrikken siden de ikke hadde min størrelse (xs). Håper det går greit å kjøre i dem.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: En MCer blir født...

Legg inn av SuperMorten »

Ter skrev:
Var også å prøvde en regndressfra type fra Jofama som jeg likte, den hadde både for og farge på skuldrene, men det var ikke så mye å sammenligne med så det kan være fint om noen kan si hvilken type regntøy dere foretrekker?
Jeg har kjøpt BMW sin dress fra MC-Oslo og er veldig godt fornøyd. Selv på de dagene himmele åpnet seg i østlandsområdet, og den ene nedbørsrekorden etter den andre stod for fall, holdt jeg meg like tørr (synd jeg ikke kan si det samme om støvlene mine... )

Bilde
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Ter »

åh den så fin ut. liker at den er knall gul.. :-)
Siden ingen har den her i nærområdet må den nok bestilles fra nett.
Hvordan er den i størrelser??

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: En MCer blir født...

Legg inn av ArcticTiger »

KnallGult og Turkis :-k , blir bærre læækkkert det :knegg :knegg

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: En MCer blir født...

Legg inn av joo »

Du må nok kjøpe (minst) en størrelse større enn du bruker i kjøreklærne. Stemmer i alle fall for meg...

Har en Motoline regndress selv, men den anbefaler jeg ikke. Blir våt i området midt på kroppen etter en time eller to med regn, og det skyldes ikke inkontinens :redface
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Ter »

har merket at området midt på kroppen også blir mer nedkjølt bak rattet (en bak elsklingen..) er derfor viktig at det ikke blir vått i tillegg :thumleft

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

En MCer blir født...

Legg inn av SuperMorten »

Ter skrev:åh den så fin ut. liker at den er knall gul.. :-)
Siden ingen har den her i nærområdet må den nok bestilles fra nett.
Hvordan er den i størrelser??
Mener å huske at min er XL. Jeg er en lang og tynn kar på 194.
Dressen er romslig, og lang i bena, beregnet på at du skal sitte på en MC. Men det er borrelås på både armer og ben, så da er det uansett bedre med noe som er litt for stort enn for lite.. Eneste ulempen jeg har sett så langt, er at det står BMW på ryggen, og det blir litt feil når jeg kjører Suzuki :)
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Ter »

ja, ser at det ikke er så moorsomt med BMW på ryggen..Skulle jo egentlig gjerne hatt meg en BMW, men de fleste er ganske høye så dermed kommer jeg til kort med mine korte ben. Har enda ikke sett en hvor jeg når godt ned i bakken på...
Blir jo litt feil når man kjører Yamaha også da :-)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

En MCer blir født...

Legg inn av SuperMorten »

Kjørte Yamaha jeg også, helt frem til 5. Juli. Da fikk jeg ny-gliset :) Men uansett, dressen er med meg overalt. Det er uten tvil den beste mc-relaterte investering jeg har gjort :)
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Intruder »

SuperMorten skrev:
Ter skrev:åh den så fin ut. liker at den er knall gul.. :-)
Siden ingen har den her i nærområdet må den nok bestilles fra nett.
Hvordan er den i størrelser??
Mener å huske at min er XL. Jeg er en lang og tynn kar på 194.
Dressen er romslig, og lang i bena, beregnet på at du skal sitte på en MC. Men det er borrelås på både armer og ben, så da er det uansett bedre med noe som er litt for stort enn for lite.. Eneste ulempen jeg har sett så langt, er at det står BMW på ryggen, og det blir litt feil når jeg kjører Suzuki :)
Hmm...ulempe med BMW-dress og Suzuki... :-k ?
Antagelig litt dyrere enn "standardutstyr" også... :redface
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: En MCer blir født...

Legg inn av joo »

Ter skrev:Skulle jo egentlig gjerne hatt meg en BMW, men de fleste er ganske høye så dermed kommer jeg til kort med mine korte ben. Har enda ikke sett en hvor jeg når godt ned i bakken på...
Jeg kjører R1200GS, og da jeg kjøpte den stod det lavt sete på den. Jeg med mine små 177cm havna rett og slett for lavt på den så jeg kjøpte standardsetet til den. Med det lave setet hadde jeg begge hæla i bakken :P :p Lavt tyngdepunkt er det, og jeg kjører gjerne dag etter dag 50-80 mil og er frisk og rask i kroppen likevel. (Så frisk og rask et eldre legeme kan være da...) Så se gjerne på BMW neste gang du skal bytte sykkel. Jeg vet du ikke vil angre hvis en GS med lavt sete viser seg å passe deg :thumleft Etter rundt 30 år på sykkel kom jeg endelig "hjem" da jeg kjøpte GS. Ser meg ikke tilbake, neste sykkel blir nok den nye GSen hvis vekta ikke blir veldig mye mer enn dagens modell har. (Rykteflommen sier at den nye modellen med vannkjølt motor skal komme i 2013)
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: En MCer blir født...

Legg inn av RuneMC »

Bike nr 7 hadde en test av regndresser - hvis du finner det i kiosken ennå (nr8 er nettopp kommet i salg). Tror det var en tynn/kompakt gul en som vant men husker ikke merket (bladet ble lagt igjen på hotellet ved retur fra sydenferie).
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Maroder
Innlegg: 53
Registrert: 11 feb 2012, 10:15
Motorsykkelen din: .

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Maroder »

RuneMC skrev:Bike nr 7 hadde en test av regndresser - hvis du finner det i kiosken ennå (nr8 er nettopp kommet i salg). Tror det var en tynn/kompakt gul en som vant men husker ikke merket (bladet ble lagt igjen på hotellet ved retur fra sydenferie).
"Spidi Rain Flux" var testvinnaren i Bike. Eg er ute etter noko slikt, so den virkar å være eit bra alternativ, men er framleis på planleggingsstadiet :-)

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Ter »

Har i dag prøvd elsklingens gule todelte sett fra SPIDI.. en slik en: http://search.babylon.com/imageres.php? ... bsrc=SP_ss


Jeg ble ikke våt, men den var fuktig på innsiden da jeg var ferdig med å kjøre :-)
Han er veldig fornøyd med den..jeg vet ikke helt hva jeg synes enda...kanskje noe med litt mere for kan være lurt for frossne meg? Selv om jeg ikke frøs i det hele tatt i dag, tvert imot var det veldig varmt( til tross for helt for #&%¤# vær) :D
Tror jeg liker at den er todelt...

Svar