En MCer blir født...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: En MCer blir født...

Legg inn av joo »

Er jo enda noe igjen av sesongen.
Sett mange bilder fra treffet på Facebook-sidene til kompiser fra Harstad som var veldig til stede :prf
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Ter »

jaja, da er Donimgen satt i garasjen for vinteren.
Det er mildvær denne uken, snøen forvant plutselig og veiene ble avbære så kjente at nu kunne det godt tørke litt opp slik at man kunne ta en siste tur..igjen. Men det frøs på igjen..håpet er lyserødt.

Er det spesielle ting jeg bør huske på å gjøre nå som den står inne til lagring?

Vet at bateriet skal monteres av og settes inne i + grader.
Men har hørt at bensintanken skal tappes, mens andre sier det ikke er nødvendig??
Skal selvfølgelig sette den på bøyle slik at den ikke står direkte på hjulene. Ønsker meg foresten nye hjul.
Noen som vet hvilke hjul som er bra til min type sykkel?

mekkern
Innlegg: 7586
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: En MCer blir født...

Legg inn av mekkern »

Fyll tanken full=mindre kondens

koble fra og lad batteriet og oppbevar det kaldt-jo kaldere jo bedre=mindre selvutlading(fryseren er faktisk best)
men sammen med sykkelen i garasjen er ok.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Ter »

Det sukkersøte med vintereren er at hver gang man henter bilen i garasjen så kan man kaste lengsefulle blikk på MC en og drømme om sommeren. Av og til kan man faktisk la hende gli over mettalet og læreret og vri om nøkkelen og bare høre motoren bråke litt..vri om gassen og kjenne vibrasjonene, kjenne lukten av eksos, lukke øynene og nesten kjenne vinden som røsker i klærne.

Nå er det nye hjulene annkommet og står å venter på at elsklingen skal ta sykkelen med til vinteroverhaling i Harstad om noen uker.

Fordelen med vinteren hittil i år er at det ikke er kommet så mye snø, dermed tiner det raskere slik at vi kanskje får en tidlig vår med isfrie veier. Håpetr lysegrønt. :prf

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Ter »

Sykkelen min er kjørt til Ziggo i Harstad for overhaling slik at den skal være klar til sesongen. Siden vi har hatt mildvær til omentrent i januar har man blitt litt bortskjemt og trodd at det kom vår tidlig. Nå laver det ned med snø og våren ser uendelig mye lenger borte er sunt er.
I mellomtiden fordriver man tiden med MC klubb arbeid, er valgt til kasserer og det er litt arbeid med regninger, medlemskap, kontoer mm. Er på leting etter nettsider for bestilling av vest til klubbmerke, noe som har ført til at jeg er møkk lei hele vest- prosjektet. Utallige timer med surfing etter vest og bagasjeutstyr og så stopper ting opp på slutten eller så har de ikke akkurat min vest/bagasje i rett størrelse.
Hvis noen har adresser til skinnvest sider så bare del, jeg kommer sikkert til å fortsette jakten.

Det er jammen vanskelig å bestemme seg når man ikke få se, ta på og prøve produktet.
Litt planlegging av årets norgestreff blir det også. Grovplanen er i boks, sjekket at man får ta avspasering i to uker og eventuell reiserute er snart i boks. Vurderer å kjøre Vestlandet nordover , med Trollstigen som et av vestlandsmålene.
Noen som har forslag til hva man få med seg på en tur sørover? Er det noen steder som passer bedre en andre å overnatte på ?

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Ter »

Det er enda mars ute og snøen laver ned, men dagens lykke er at sykkelen er kommet nyoverhalt med flunkende nye dekk tilbake fra verkstedet. Den lyder endelig slik den skal og knurrer perfekt når jeg vrir på gassen. Den er nå klar for sesongen. Hadde bare denne hvite gørra blitt borte fra bakken slik at man kunne få testkjørt litt. Imens må man døyve tålmodigheten med planlegging av sesongen og litt pussing på krom og lakk.

Norgestreffturen er endelig i boks, hurtigrutetur er bestilt på første etappe, her tar man ingen sjanse med snø i høyden og spor av nattefrost i svingene i de kalde strøk. Man har jo sett en nordnorsk sommer før så det er best å være forberedt.
Er det flere som planlegger til Norgestreffet?

Vest er endelig bestilt så jeg slipper å tenke på det. Jeg titter heller litt rundt etter salvesker, men er usikker. Har jo to plastkofferter som er vanntette, det er bare så synd de er så uestetiske.

Får man kjøpt salvesker brukt noe sted?

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: En MCer blir født...

Legg inn av joo »

En gang i blant kan det dukke opp på Finn etc: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... =salvesker
Men du bør uansett ha et sett med bars bak salvæskene.
Kanskje bare bruke de koffertene du har nå du skal på tur?
Eller se etter sissybar-sekk og kanskje ei pakkpølse attåt?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Ter »

NY MC I SOMMER :-)
Jeg har byttet ut Doningen med en Kawasaki er-6f 2012 modell og er kjempefornøyd.
Har kjørt landet på langs fra Homestrand til Lofoten og er strålende fornøyd med kjøreegenskapene.
LYKKE

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: En MCer blir født...

Legg inn av RuneMC »

Høres jo ut som en fulltreffer det byttet av type MC :thumleft

Hva fikk deg til å bytte og hvordan opplevdes den nye kontra den forrige?
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: En MCer blir født...

Legg inn av evike »

Joda, selv om Virago kan være veldig behagelig og grei, så er det ikke til å komme fra at andre sykler gjør seg bedre for langturkjøring. Det er ihvertfall min erfaring også.

Gratulerer med byttet!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Ter »

Er kjempefornøyd med bytte. Den nye sitter som støpt på veien, svinger bare jeg tenker på det og kjørestillingen er super for meg som liker meg litt frampå men med mulighet for å sitte opp.

Nå som sykkelen står på stallen så skal den jo stelles litt med. Skal monter nye thank pad.. Noen som har noen gode råd på hva jeg skal vakse tanken med først for å få vekk lim fra den forrige? Vil jo helst ikke ødelegge lakken med kjemikaliker..

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Carpa »

Gratulerer med ny sykkel :thumleft
Var innom og leste bloggen din i går, litt av en tur dere hadde i forbindelse med Norgestreffet :-)å
AJ som hintet om bloggen din via bursdagstråen her inne ;-)
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Ter »

Så gøy å finne noen som har samme sykkel som meg :-) Det er første gang:-)
Det er jo en del Kawasakier i klubben, men de er litt anderledes :-)

I skrivende stund går vurderingene mine på om jeg skal legge ut på langtur til polen i sommer.. ser at det er innmari lang avstander fra lofoten så er i sterk tvil. Mest forde man må ha fri i 14 dager for å gjennomføre en slik tur.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: En MCer blir født...

Legg inn av Jompa »

Ter skrev:Er kjempefornøyd med bytte. Den nye sitter som støpt på veien, svinger bare jeg tenker på det og kjørestillingen er super for meg som liker meg litt frampå men med mulighet for å sitte opp.

Nå som sykkelen står på stallen så skal den jo stelles litt med. Skal monter nye thank pad.. Noen som har noen gode råd på hva jeg skal vakse tanken med først for å få vekk lim fra den forrige? Vil jo helst ikke ødelegge lakken med kjemikaliker..
Rødsprit, etpar gamle t-skjorter og tålmodighet fungerer som oftest.
Ikke bruk aceton eller andre sterke løsemidler.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: En MCer blir født...

Legg inn av gorbys »

Sitrusrens er fint til å fjerne gammel lim med

Sent from my C6903 using Tapatalk

Svar