JK's bikerblogg GSX-R 600 "Thea" Liten update

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: JK's bikerblogg GSX-R 600

Legg inn av Bjerknez »

JK95 skrev:
Bjerknez skrev:
freddy123 skrev:Linken til simen sin shine har jeg lagt ved nå på posten min 1 side tilbake der bruker han biltema sin oscilerende maskin og roterende bjerknez så ingen fare for å kødde det til der, les tråden hans, det du trenger er en maskin oscilerende og meguiars ultimate compund eller scholl s3 gold eller lignende for å fjerne riper, eventuelt scholl s17, men les igjennom shinen hans 1 side tilbake står mye nyttig der og ikke minst viser hva du kan oppnå med biltema sine produkter.
Jeg har ikke sagt at det ikke er mulig å få til dette med biltema maskin. Jeg sa bare at JEG ikke ville kjøpt den.

TS finner nok ut av dette selv vil jeg tro :thumleft
Blir uansett klær først ;-)
Høres fornuftig ut :thumleft

Men husk å kjøpe noe som lufter litt da... ellers så kan man fort ende opp slik:
Bilde

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg GSX-R 600

Legg inn av JK95 »

Bjerknez skrev:
Men husk å kjøpe noe som lufter litt da...
Skal ha lufting ja! Hadde det på den spanske dressen, og det var nydelig :prf Så røy den i stykker, så jeg måtte ta i bruk den gamle Halvarssons dressen fra 1991, lagd spesifikt for Nordpolen skal jeg sammenligne med den spanske :sk?

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: JK's bikerblogg GSX-R 600 "Thea" PMS=Store ønsker...

Legg inn av cevillan »

Enig med Bjerknez her, en god seal er viktig, kvalitet på voks not so much. Har heller aldri hatt behov for clay på mc. Det henger nok sammen med at sykkelen ikke blir brukt i piggdekk-sesongen. Gjør man det vil nok behovet melde seg...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: JK's bikerblogg GSX-R 600 "Thea" PMS=Store ønsker...

Legg inn av Bjerknez »

På lykter/glass/visir/displayer etc. anbeafler jeg å bruke denne:
http://www.swissvax.no/produkter/glass- ... n-x-200-ml" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne får vannet til å prelle av :thumleft

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg GSX-R 600 "Thea" PMS=Store ønsker...

Legg inn av JK95 »

Huff, denne PMS'en driver meg til vannvid... :sorry

Nå har jeg kommet til planlegging av neste PMS-sesong allerede, og ser dollarsedler fly ut lommeboka oppi hodet :-)å Sitter å tenker at midt i neste sesong blir det jo klasse A, og bytte av sykkel, men å selge Thea til høsten å misse halve sesongen til våren går jo ikke... Å d å prøve å selge henne midtsommers betyr jo uansett PMS-sesong...

Men denne; http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false; , kan være reddningen ^^ Selge Thea til høsten å kjøpe vintersykkel? :prop: Selvsagt bare spekulering på dette stadiet, men kanskje det blir realitet? :-k

Uansett, nå blir det nattog til Lillestøm i kveld, så tar vi det derifra :prf

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg GSX-R 600 "Thea" Turplanlegging...

Legg inn av JK95 »

Når jeg ser alle her inne kjøre lengre turer allerede nå, må jeg jo nesten prøve å i det minste få til en tur selv i sommer, og selvsagt vil mye ha mer :mk

Først var planen kun Norgestreffet, men så fikk jeg høre om førerutviklingskurs på ACR, og da begynte ballen å rulle... :redface Nå vurderer jeg å dra dit først, for så å kjøre nedover på østlandet, og derifra til Norgestreffet, for så å kjøre opp vestkysten :-)å

Noen som har noen meninger/forslag å skyte inn?

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg GSX-R 600 "Thea" Turplanlegging...

Legg inn av JK95 »

Okei, billett til Clarkson, Hammond and May Live i Stavanger på lørdag er bestilt, nå spørs alt på kjøreturen :prop: Trondheim-Stavanger tur/retur på ei helg MÅ fungere :-)å Planen er Trondheim-Oslo på fredag etter jobb, kjøre tidlig lørdag Oslo-Stavanger for å nå showet 16.00, deretter tilbake til Oslo. Oslo-Trondheim blir innspurten med god tid på søndag :mk

Noen som har noen innvendinger/tips, alternativt lyst til å bli med? Kanskje møtes i Oslo fredagskveld bare for å møtes, eller kjøre litt? :D Fikk jo ikke møtt noen av dere på MCmessa da influensaen ødela mye for meg der, så må prøve på nytt ;-)

Ellers, en liten update; Siden sist har Thea fått Pirelli Angel GT bak og Michelin Pilot Road 4 forran, og ny speedsensor da den forrige kvelda :mk Dress ble todelt Dainese, sko ble XPD XP-7R, hansker ble Spidi CarboTrack og hjelmen ble Schuberth S2 :prf Thea har også fått sidevesker i form av SW Motech Blaze Panniers, funker fjell :thumleft Utvidet er det plass til 1 1,5l flaske og 15 0,5l bokser :knegg

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg GSX-R 600 "Thea" Trondheim-Stavanger

Legg inn av JK95 »

Da er alt klart, kl. 14.45 blir det avgang fra Trønderhovedstaden, med dagens mål om å nå selveste Hovedstaden :prop:

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: JK's bikerblogg GSX-R 600 "Thea" Trondheim-Stavanger

Legg inn av Tomgsx-r »

God tur :-) :thumleft

Skal på samme forestilling selv, men er nok ikke kjørbar ca hele Lørdagen og deler av Søndag :P :p

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: JK's bikerblogg GSX-R 600 "Thea" Trondheim-Stavanger

Legg inn av mortenolb »

Jo mer jeg leser, jo mer får jeg lyst til å la han Bjerknez gå over sykkelen min og gjøre den så ren og pen som det går an :lol

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg GSX-R 600 "Thea" Trondheim-Stavanger

Legg inn av JK95 »

Ja, på tide med en oppdatering kanskje? :mk

Lappen røyk på gjennomsnittsmåling med sivil nedover Østerdalen, 117 i 80 var 2 for mye, så det ble 25 mil hjem og en dram for å slukke sorgen :sorry Dagen etter ble det ikkeno Top Gear Live, men heller "govatn" å Terje Tysland i hjembygda :redface :knegg

Tre måneder har gått, i dag ble ny oppkjøring godkjent, og jeg er tilbake!!!!! :prop: :prop: :prop:
Rett ned til Trondheim fra oppkjøringa på Steinkjer, og ut på tur med gutta :twisted
[img]http://s26.postimg.org/s4e3txjkl/image.jpg[/img]
Det å endelig være tilbake i salen er helt nydelig, selv om farten er noe redusert :redface
Nå skal de siste ukene før PMS-tiden nytes etter beste emne, snakkes på veien :prop:

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: JK's bikerblogg GSX-R 600 "Thea" Trondheim-Stavanger

Legg inn av kjellv »

JK95 skrev:Ja, på tide med en oppdatering kanskje? :mk

Lappen røyk på gjennomsnittsmåling med sivil nedover Østerdalen, 117 i 80 var 2 for mye, så det ble 25 mil hjem og en dram for å slukke sorgen :sorry Dagen etter ble det ikkeno Top Gear Live, men heller "govatn" å Terje Tysland i hjembygda :redface :knegg

Tre måneder har gått, i dag ble ny oppkjøring godkjent, og jeg er tilbake!!!!! :prop: :prop: :prop:
Rett ned til Trondheim fra oppkjøringa på Steinkjer, og ut på tur med gutta :twisted
[img]http://s26.postimg.org/s4e3txjkl/image.jpg[/img]
Det å endelig være tilbake i salen er helt nydelig, selv om farten er noe redusert :redface
Nå skal de siste ukene før PMS-tiden nytes etter beste emne, snakkes på veien :prop:
Oisann... :-)å Det var oppdateringa si det. Østerdalen er farlige greier...
Men gratulerer med lappen da :thumleft

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg GSX-R 600 "Thea" Trondheim-Stavanger

Legg inn av JK95 »

Takker :vs Nå har du hatt noen oppdateringer som ikke har vært helt koslige og da kjellv... Det går bedre nå?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: JK's bikerblogg GSX-R 600 "Thea" Trondheim-Stavanger

Legg inn av kjellv »

JK95 skrev:Takker :vs Nå har du hatt noen oppdateringer som ikke har vært helt koslige og da kjellv... Det går bedre nå?
Jotakk, det går framover. Små skritt, og fortsatt på krykker en mnd til.
Det ble visst en begredelig MC-sesong på oss begge to, og det har vi vel antakelig også til felles at vi har fått brukt mye tid på å angre på feilene som ble begått :-)å

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg GSX-R 600 "Thea" Trondheim-Stavanger

Legg inn av JK95 »

kjellv skrev:
JK95 skrev:Takker :vs Nå har du hatt noen oppdateringer som ikke har vært helt koslige og da kjellv... Det går bedre nå?
Jotakk, det går framover. Små skritt, og fortsatt på krykker en mnd til.
Det ble visst en begredelig MC-sesong på oss begge to, og det har vi vel antakelig også til felles at vi har fått brukt mye tid på å angre på feilene som ble begått :-)å
Ja, ble litt roligere i høyrehånda etter dette :redface

Svar