Elolz - Honda VTR SP1

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av simpson »

Bare å gratulere.
Har hatt lik sykkel før og tipper du blir fornøyd, bare husk vedlikeholdslading hele tiden.
Var hos Løvaas i går for å hente min 1098 etter service. Men det hadde oppstått uventete problemer og sykkelen var ikke ferdig.
Hadde da ett problem siden jeg hadde tatt fly og skulle kjøre sykkel hjem.
Men Løvaas trillet ut en ny Panigale Tricolore S til den nette sum av ca 400.000 kr som jeg kjørte 35 mil hjem med og kjører tilbake til Løvaas når min er ferdig.
Snakker om bra service og for ikke å snakke om SUPER sykkel.
Blir lagt inn bestilling på Panigale når jeg henter min igjen og tar det ut til 2014 sesongen.
Lykke til og bare spør hvis du lurer på noe. Er noen gamle 748 eiere her inne.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av ArcticTiger »

@Simpson: Hehe, ja det var velkjent super Løvaas-service! Og rimelig aktiv pushing av "MÅ-HA-STOFF" da :lol
Jeg tør nesten ikke dra dit mer, for de prøver å lure meg oppå en ny Multistrada hver gang jeg er der :knegg :knegg

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av bikerdude73 »

Gratulerer med RÅ sykkel!! Veldig fan av Ducati selv. :D

Kos deg fremover med kjekk v-twin lyd! :thumleft :thumleft
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av simpson »

ArcticTiger skrev:@Simpson: Hehe, ja det var velkjent super Løvaas-service! Og rimelig aktiv pushing av "MÅ-HA-STOFF" da :lol
Jeg tør nesten ikke dra dit mer, for de prøver å lure meg oppå en ny Multistrada hver gang jeg er der :knegg :knegg
Klart at det å selge sykler i de prisklassene krever litt innsats.
Men uansett er servicen enestående, de kunne ha gitt meg en gammel Monster istedenfor en toppmodell.
Nye Multistrada er vel greit bytte isteden for tigern vel? Så kan du ha en sørpå og en nordpå :knegg
Jeg nøyer meg med en standard 1199 Panigale, med en prislapp på 305.000 synes jeg det er nok for en sykkel.
Også kommer Termignoni på 30.000 i tillegg :-)å

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av LordShaft »

simpson skrev:
ArcticTiger skrev:@Simpson: Hehe, ja det var velkjent super Løvaas-service! Og rimelig aktiv pushing av "MÅ-HA-STOFF" da :lol
Jeg tør nesten ikke dra dit mer, for de prøver å lure meg oppå en ny Multistrada hver gang jeg er der :knegg :knegg
Klart at det å selge sykler i de prisklassene krever litt innsats.
Men uansett er servicen enestående, de kunne ha gitt meg en gammel Monster istedenfor en toppmodell.
Nye Multistrada er vel greit bytte isteden for tigern vel? Så kan du ha en sørpå og en nordpå :knegg
Jeg nøyer meg med en standard 1199 Panigale, med en prislapp på 305.000 synes jeg det er nok for en sykkel.
Også kommer Termignoni på 30.000 i tillegg :-)å
Å herregud for en sykkel dette er :yeyeye

Eneste jeg syns er jævlig trist med panigalen, er at den er så liten. Jeg blir rett og slett for stor for den sykkelen :redface

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av LordShaft »

Ja den er mye bedre egnet i forhold til størrelse, men så er dessverre prisen veldig lite egnet i forhold til størrelsen :lol

Brukeravatar
Juleniss1
Innlegg: 90
Registrert: 15 jun 2013, 16:44
Motorsykkelen din: Ingen foreløpig

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av Juleniss1 »

Gratulerer med "skramle-sykkel" :thumleft

Bare vær obs på at den ikke svinger like lett som "Ninja'en",så ta det rolig i svingene

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av LordShaft »

Fet dress du har valgt. Mye denne landet på?

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av simpson »

Fin hjelm, men nå har AGV en del hjelmer med div Ducatilogo på også.
Her er noen eksempler.

http://www.ebay.com/itm/DUCATI-CORSE-20 ... 5d36660caf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.com/itm/Ducati-Motorcyc ... 00&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.com/itm/Casco-integrale ... 3cc35fdcf8" onclick="window.open(this.href);return false;

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av pelsen »

Elolz skrev:@Juleniss1 Skal ta det veldig rolig i begynnelsen ja :thumleft

@LordShaft Bestilte alt fra XLmoto. Dressen kom på 6799,- http://www.xlmoto.no/alpinestars-skinnd ... i-rod-hvit
har du kjøpt hel og ikke delt dress?
Heldress er ikke veldig praktisk til turbruk, jeg har et par Dainese racingdresser i skapet, men bruker delt dress på vei.
Uten motorsykkel-logo, greit å beholde dressen når man bytter sykkel, eller har flere sykler i garasjen :D

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av pelsen »

det er kanskje ikke lurt å bare se på prisen når man velger dress, dyrere dresser har mer innebygget polstring for kroppen inni.
Mine er toppmodellene, Safety-pro kjøpt i -95 og T-age kjøpt i -03.
Safety-pro er slitt og hullete og ble erstattet av T-age som også fikk endel asfalteksem før jeg sluttet å kjøre race.
Begge dressene har så mye innebygget polstring at jeg stort sett har kunnet gå ut av purra og overlate en vraket sykkel til banemannskapet :D

Brukeravatar
Juleniss1
Innlegg: 90
Registrert: 15 jun 2013, 16:44
Motorsykkelen din: Ingen foreløpig

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av Juleniss1 »

Elolz skrev:Merker at jeg må øve meg på krypkjøring med denne, den er tyngre å legge ned, spesielt i krappe svinger.

Det var godt at jeg advarte deg,tenker jeg :knegg :knegg

Kos deg.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av LordShaft »

Du kommer nok til å merke det veldig i venstrehånden etterhvert :-) Går alltid litt tid før du klarer å venne deg til ducati clutch :yeyeye

Satser på å se deg på veiene da, med den dressen :thumleft

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av pelsen »

motorbremsen er bare fin å ha til veikjøring, slippe gassen og la V-twinnen gjøre resten :-)
Da jeg tok RC8Ren på bane merket jeg hva motorbremsen ikke er god på, full frambrems inn i sving, og bakhjulet slipper pga motorbrems. Dette er ikke noe bra, siden jeg ikke hadde slipper clutch måtte jeg ty til alternativer, ruse motor, dvs mellomgasse mye under innbremsing.
Jeg kom fra 250-Racer til RC8R-dyret og det var en stor overgang, når ræva slenger inn i sving har man en litt dårlig følelse. Gasse litt hjelper jo alltid :knegg
Til veikjøring er motorbremsen på RC8Ren min beste venn, kan kjøre ganske raskt uten å røre bremsehåndtaket, men sitter jo med to fingre på det uansett :vs

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: Elolz- Ducati 748!

Legg inn av erikh »

Snart henting nå? :prop:
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

Svar