BMWillys logg:Sesongen 2015, ny blinklysbryter, prøvekjøring

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: BMWillys logg: Ting en trenger

Legg inn av BMWilly »

Henta hjem sykkern fra 10 000km service idag. Fikk montert alarm i samme slengen. Service var vel ellers vanlig. Oljeskift, ventilsjekk osv. Tenkte det var greit å få det utført på verksted da det er første 10k. Planen er å gjøre mer sjøl for å spare litt. Så en kan kjøpe ting en (trur en) trenger.

De hadde for eksempel en vindskjerm fra ZTechnik som så fristende ut. http://www.ztechnik.co.uk/contents/en-uk/p123.html Er interessert i å høre fra andre som har denne type skjerm om støy har blitt redusert vesentlig. Selv er jeg ikke sterkt plaget men passasjer sliter med litt mer turbulens.

I går kom forresten nye dekk fra Tyskland. Planen er å plukke av hjula imorra og lagt om på torsdag eller fredag. Ringte Vianor men de skulle ha 200 per dekk og det var ikke inklusiv balansering. Det skulle de ha ytterligere 200 per dekk. Synes ikke det var no billig akkurat. Men et av de stedene som er montasjepartner for http://www.motorsykkeldekk.com/ fikser det for 110 per dekk så da kjører jeg et par mil ekstra.

Det er egentlig bare forhjulet som strengt tatt må skiftes men det er vel ikke mer enn et par tusen igjen på bakhjulet så jeg tar begge i samma slengen. Skal bli artig å prøve de Z8 dekka.

edit: fiksa link
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: BMWillys logg: Skifta dekk men fikk en liten eksoslekkas

Legg inn av BMWilly »

Fikk av hjula på onsdag og fikk lagt om på torsdag. Bakhjulet var like lettvint å ta av som på en bil med fem hjulbolter. Bortsett fra at potta skulle av. Tror det kanskje går uten hvis en har passelig lang forlenger til skralla. Ble en liten lekkasje i skjøten på potta. Får prøve å bli kvitt den i imorra.

Uansett kom det på ny gummi når telleren sto på 10130 ish hvis jeg husker rett. Så får vi se hvor lenge det holder.

Tok en liten tur til svenskegrensa idag. Kjørte til Trysil og tok av ved Midtskogsberget og kjørte Rundfloveien, som den kalles lokalt, til Långflon. Den veien har på denne tida av året særdeles mye telehiv. Kjørte om Nybergsund på veien hjem og der er asfalten bra. Fikk da vel "kjørt inn" de nye dekka på den runden Sykkelen oppførte seg bra med de nye dekka den.
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: BMWillys logg: Skifta dekk men fikk en liten eksoslekkas

Legg inn av BMWilly »

Takk for tips. Så lenge det er lett å demontere igjen er det vel greit å bruke.
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: BMWillys logg: Ting en trenger

Legg inn av joo »

BMWilly skrev: Selv er jeg ikke sterkt plaget men passasjer sliter med litt mer turbulens.
Har ikke prøvd den skjermen, men kan godt hende den vil gi passasjeren et mye bedre liv! På GS/GSA kan man sette på små deflektorer nede på siden av vindskjermen, og jeg hører at passasjerene får mest gevinst av det. Kan være samme prinsippet med den saken fra ZTechnik du har sett på?
http://www.nippynormans.com/products/sc ... 1200tgs-dk
BMWilly skrev: Planen er å gjøre mer sjøl for å spare litt. Så en kan kjøpe ting en (trur en) trenger.
Trur? BMW = Bring More Wallet... Nu har du ikkje den verste Lego-sykkelen, men når du har sikla deg gjennom alt Touratech og Nippy Normans har kan kortet fort gå varmt på grunn av alle behovene som skapes :lol

(Ja, jeg har Legosykkelen man kan kjøpe mest til av de tyske, GS)
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

ZZR-Erling

Re: BMWillys logg: Skifta dekk men fikk en liten eksoslekkas

Legg inn av ZZR-Erling »

Skal potta av?
På K1200S skal den bare vikes litt ut etter å ha løsnet moffa der fremme og en bolt bak, men det er kanskje ikke likt..

Brukeravatar
toffinteppen
Innlegg: 43
Registrert: 09 apr 2012, 21:51
Motorsykkelen din: SuzukiGSF650Bandit
Sted: Elverum

Re: BMWillys logg: Skifta dekk men fikk en liten eksoslekkas

Legg inn av toffinteppen »

Den skal faktisk av i følge instruksjonsbok, men det sto det om ABS sensor på forhjul også, og det var ikke nødvendig. Det er mulig jeg ikke har fått tredd potta skikkelig på plass igjen eller fått slangeklemme helt på riktig plass.

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: BMWillys logg: Skifta dekk men fikk en liten eksoslekkas

Legg inn av BMWilly »

Ettersom toffinteppen eier baksetet får hun ta ansvar for potta også ettersom den hører til bakparten på sykkelen.

Eller så får jeg poste under mitt nick :redface
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: BMWillys logg: Skifta dekk men fikk en liten eksoslekkas

Legg inn av AJ »

toffinteppen skrev:Den skal faktisk av i følge instruksjonsbok, men det sto det om ABS sensor på forhjul også, og det var ikke nødvendig. Det er mulig jeg ikke har fått tredd potta skikkelig på plass igjen eller fått slangeklemme helt på riktig plass.
Hm... :-k
Så det var toffinteppen som gjorde denne jobben da, skjønner jeg...
Ei dame som ikke vegrer seg for å ta av hjulet på gubbeluresykker'n? :knegg

Edit:
Litt seint ute, ser det ut til...
Men veldig morsomt - for meg - mens det holdt på :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: BMWillys logg: Blinklysbryter kaputt

Legg inn av BMWilly »

Ei stund sia siste post. Har vært litt opptatt med avslutning av fagskole og hadde siste eksamen igår. Endelig ferdig etter 4 år deltidsstudie.

Har blitt tid til litt motorsykkelkjøring allikevel. Kjørte med en kollega sist fredag. Hamar, Lillehammer, Gausdal, Skåbu, Ringebu, Friisvegen over til Østerdalen og så kjørte vi om Åkrestrømmen og rundt Storsjøen i Rendalen og til Elverum. Kjempefin tur. Friisvegen var egentlig stengt men vi kjørte utenom bommen :-) . Var mye grus på vegen men snøfritt. Ble nesten 44 mil lang tur.

Lørdag var vi på bryllup i Drøbak og tok sykkelen dit. Hjemturen gjorde vi litt lenger og kjørte innom Hadeland glassverk. Så på glassblåsing og det var ganske artig faktisk. Så kjørte vi på vestsida av Randsfjorden til Dokka og Snertingdalen hjem. Fin motorsykkelvei det til tross for noe teleskader hist og pist.

Av funksjon på blinklysbryter sluttet og virke. Den slår seg av automatisk hvis sykkelen har en viss hastighet, 40-50 km/t eller deromkring, men ikke manuelt. Litt plagsomt i bykjøring kan en si. Bedre å la være å bruke blinklys. Uansett, dro innom Mc huset på Nydalen og der var de kjent med problemet. Skal dit nå og få ny bryter og BMW tar kostnaden og forhåpentligvis er den nye mer holdbar.
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: BMWillys logg: Blinklysbryter kaputt

Legg inn av tagesk »

BMWilly skrev:Skal dit nå og få ny bryter og BMW tar kostnaden og forhåpentligvis er den nye mer holdbar.
Bryterne på 12-serien og 11xx-serien er de samme.
Det er ikke "av/på" brytere for lysene styres av elektronikken.
Bak knappen er det en bryter som kortslutter en kurs når du trykker inn knappen.
Elektronikken ser kortslutnignen og skrur på blinklyset.

Uansett - alle knappene på begge sider er samme type.
De har en (svært) tynn gummi-kappe.
Den kan det gå hull på.

Detaljer kan du se i denne tråden.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: BMWillys logg: Blinklysbryter kaputt

Legg inn av BMWilly »

Jeg hadde flaks for garantien gikk ut om en uke. Sykkelen er bruktimportert. Blinklysbryteren er forskjellig fra din Tagesk. I 2010 plasserte de bryteren på venstre side som på japanske sykler. Funksjonen ellers kan jo være lik.
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: BMWillys logg: Blinklysbryter kaputt

Legg inn av Svein2 »

Gratulerer med fullført fagskole BMWilly, tenker det er godt å bli ferdig. Bra gjort i voksen alder.
Det gikk visst bra med dessa to som går rundt å suser med meg om dagen også. :thumleft

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: BMWillys logg: Blinklysbryter kaputt

Legg inn av BMWilly »

Takk for det. Ja kollegane dine er nok der jeg er. Jævla glad det er over :-)
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: BMWillys logg: Versjon 2.0

Legg inn av BMWilly »

Lenge siden jeg har skrevet noe i loggen ser jeg. Betyr jo ikke at det ikke har skjedd noe sia sist. Siden sesong 2 på RTen nærmer seg med stormskritt kan jeg jo oppdatere litt.

Det ble 12000km kjørt i 2012, og utrolig nok, de fleste på tørr asfalt her i Norge. De nye Z8 dekka varte ikke så lenge som jeg hadde håpet. Bakdekket ble skiftet etter 6000km på vei hjem fra Norges treff. Årsaken var nok litt lite luft med full oppakning og passasjer. Må ha i litt mer enn det som er anbefalt av BMW når en beveger seg i norske hastigheter.

Ellers ble det montert litt ekstra fra Nippy Normans i løpet av sesongen. Var ikke helt fornøyd med sittestillingen og satte på risere for å få styret litt lenger bak og høyere. Ble bedre sikt i speil også. Ellers ble det montert sylinderskydd fra machineart. Det ble sånn.
[album]4275[/album]

Sykkelen ble levert til MC huset Nydal for vinterlagring da jeg ikke fikk bygd garasje i løpet av sommeren. Hadde ikke tid. Måtte kjøre sykkel. Bakdelen er jo at en ikke får sett over og pussa på den i løpet av en laang vinter. Men det var kanskje like greit. Hadde et lite uhell med kniv i høst som medførte at et par sener i lillefinger på venstre hånd ble kutta av. Deretter 3 mnd sykemelding så jeg tenkte ikke så mye på moppen heller egentlig.

Men nå er den nyserva og klar for nye eventyr ihvertfall.

Ellers må jeg nevne at kona har tatt teoriprøve på mc og på fredag skal vi hente en Suzuki Bandit 650 hvis alt går greit. :knegg
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: BMWillys logg: Versjon 2.0

Legg inn av EasyRider »

BMWilly skrev: Hadde et lite uhell med kniv i høst som medførte at et par sener i lillefinger på venstre hånd ble kutta av. Deretter 3 mnd sykemelding så jeg tenkte ikke så mye på moppen heller egentlig.
Oh, Kjedelig, håper du har fått tilbake full funksjon på hånden din.

BMWilly skrev: Ellers må jeg nevne at kona har tatt teoriprøve på mc og på fredag skal vi hente en Suzuki Bandit 650 hvis alt går greit. :knegg
Se her ja, da er det bare å få henne registrert på mcsiden :thumleft
Jeg ønsker ihverfall kona di lykke til med oppkjøring :thumleft Og vi må jo få bilder av nyinnkjøpte banditten :yeyeye
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Svar