bakerns lille blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av bakern 42 »

enda en nydelig turdag ,men startet dårlig.
det hadde seg sånn at skulle ha med madammen på tur for 1 gang denne sesongen og 2 gang totalt på denne sykkelen. fant ut at skulle bare farte opp på bensinstasjon og fylle mens fruen gjorde seg klar og der parkerte jeg ved en ledig pumpe som er rett ved inngangen som det normalt sett er plass til å kjøre bil igjennom.
fyllte tank,gikk inn og betalte og ut og holdt på og ta på meg hjelm da jeg ser i øyekroken en bil som skal forbi og løfter hodet og der prøver en idiot i en mercedes gelenderwagen å presse seg forbi, jeg rister på hodet og ser på han mens jeg tar på hansker så han skjønner at jeg skal dra nå, men neida her har vi ikke tid til å vente ,så han skubber borti sidevesker mens jeg smeller handa i panseret.
jeg får kjeft for å ha slått på bilen hans,hva gir du meg?????? og vinker at jeg kan kjøre,men jeg får jo ikke rettet opp sykkel for bilen er for nære,blir mere iritert og vinker idioten bakover som reagerer til slutt lettere iritert han også.
sjekket veskene og ingen merker, gikk bort til fyren for å spørre om tidsnøden gjalt en fødsel/diare el annet presserende, men ingen respons så bare kjørte for å hente madammen.
hva hadde dere gjort????
vel vel det ble en fin tur, men uvant med passasjer da, og hvordan gjør folket her inne ang av og påstigning av passasjer. 1: sitter dere på før passasjer. 2: biken på støtta og passasjer stiger på først. gode svar motas m takk. prøve å få madammen mere interesert til å bli med, kanskje få kjøpt utstyr til henne og dette føles litt bedre.
vi hadde det morsomt da, og spesielt ved av påstigning, så ler vi godt, og sier i kor detter vi så er det kjapt avgårde hehe.
så er det komunikasjon da, har selv c3 med src system, og har også cardo Q2 som brukte tidligere, men tidlig i fjor så streiket blåtannen på mobilen og måtte kjøpe ny tlf som da ble en lg smart tlf som ikke ville kobble seg opp mot Q2 så kjøpte src til c3 hjelmen, men fruen bruker den gml hjelmen som jeg har q2 på men vil ikke parre seg med src selv om support fra src sier dette skal gå. noen gode tips el er det bare å kjøpe nytt? tror det kan være en fordel å kunne prate til hverandre påtur evnt høre musikk .

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av SuperMorten »

Hadde nok gjort det samme som deg.. :thumleft Her i Oslo skal man være litt forsiktig. Det er så mye rare folk ute å kjører, at man vet jo aldri hvem man har med å gjøre. Kan jo være at bilføreren har drept folk før..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av Jompa »

Setter meg bestandig på først, så får passasjeren stige opp med å trø på fothvileren og svinge det andre beinet over. Ikke noe "klatring".
Hvis passasjeren setter seg på først, med sykkeln på hovedstøtta, vil jeg tro at han/hun får seg en ekkel overraskelse om sykkelen bikker ned på bakjulet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37839
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av AJ »

Av og påstigning:
Som fører sitter jeg alltid på sykker'n med begge beina godt plassert i bakken for å sikre best mulig balanse. Så sier jeg "klart" eller noe i den duren og passasjeren - Bakpå - svinger seg over salen og setter seg godt til rette. Og når hun gjør dette stikker jeg hodet (hjelmen...) litt fram slik at vi unngår hjelkræsj... :roll
Funker purrrfect hver gang, tør jeg påstå :P :p
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av bakern 42 »

ja tror det er tryggest (best )å sitte på først og balansere sykkel.
gjorde det de siste gangene og at hun tråkket på mil fothviler og skrævet over da passasjer fothviler er litt høy..

jaja øvelse gjør mester har jeg lest et sted :scratch

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av bakern 42 »

begynner med fa..... i hel.... møkk............ hehe ,planlagt å kjøre i hele dag med velsignelse fra fruen da huslige gjøremål var gjort unna lørdag.
tidlig opp og ingen planer om kjørerute,på med utstyr og på sykkel og den var DØD.
null strøm,så vidt litt liv i lamper, ikke nok til displayet. hva nå da. samme som tidligere i tråden her. av med tøy skru av sal ,på med lader men det tar jo vinter og votter å få nok strøm,så ladet en 1/2 time og trillet gullet i gang og hun startet med en gang.
det var bare å komme seg avgårde.
kjørte mot sandefjord og la merke til at fri lampen glødet/lyste i alle gir. litt svakere ved høyere turtall, hmmmm jaja kjøre skulle jeg,så fartet rundt ,tok en tur til tønsberg og innom tønsberg mc og tok en røyk mens sykkel sto på tomgang da ikke turte å stoppe den.
når kjørte ut i på veien igjen med en del akselerasjon så slukket fri lampen når kjørte, men lyste når tok inn clutch. kjørte så hjemover og innom speed i sandefjord for en røykepause og der stoppet jeg henne. tok en røyk og når skulle dra så var det på med tenning, strøm og trykket på starter men bare klikket ,fae... må trille i gang, men det var at hadde ikke slått av kill switchen. satte denne på run så startet den. men det skal da ikke være noe liv i starter når denne er slått av vel?????
her blir det til speed i morgen tidlig og ikke sette meg til ro med at det bare var batt som ikke var full ladet (se over), da dette burde jo vært i orden da fikk den ut fra vinterlagring fra dem.
ser også at det var rust vann på kåpe under håndtak v side og tittet nøye og det kommer ut i fra der ledn går inn i bryter del m / blinklys,tute,lys osv, dette kan vel ikke være bra vel???
fortsatt god helg og skal holde dere oppdatert med hva denne feil skyldes.

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av bakern 42 »

tok en tur ut nå da mørket kanskje kunne avsløre noen feil, og jada der lyste det svakt bak turtellernåla, dette slukket hvis jeg trykket på tuteknapp el lyshornet (ingen nøkkel i tenning). prøvde flere ting og når jeg satte dødmannsknappen på run så lyste også displayet
,så det var av med sal og prøve å ta ut sikkringer og se om det slukket,og det gjorde det når sikkring til det jeg tror er startrele ble tatt ut så forsvant lys.
8 tim til speed åpner ,så da er jeg på plass ja.

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av bakern 42 »

da har de sett på sykkel, og ikke klokere. skal komme innom og bytte batteri til uken så skulle de ta det derfra. merkelig hvis det skulle være batteri som gjør at de feilene oppstår syntes jeg, men et sted må de vel begynne. uten at jeg hadde nevnt det så byttet de kåpedelen som hadde fått merkelige hvite flekker (super service) .
når var ute i går kveld for å se så lyser det svakt bak turteller,og ble sterkere når forandret bryter (killswitch). i dag har jeg satt på lader, og var ute nå og sjekket og da lyste det bak turteller nåla, men slukket når killswitch ble satt på off.
en annen ting de sa er at startsperre blinken blinker en slags feil, den blinker jevnt og så 3 raske blink så jevnt, så skulle ta med rød nøkkel(hovednøkkel) når kom for bytte av batteri.
noen som har noen tips jeg burde sjekke, måle uten å skru og styre så mye siden dette er jo en garantisak. ha en god dag i morgen alle sammen, og husk flagget opp i luften,ikke subbe langs bakken :prf

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av joo »

Personlig ville jeg begynt med forbindelsene fra batteri til hovedforbindelsene til resten.
Spesielt hvis minusen har dårlig kontakt mot resten (hele sykkelen) gir det ymse sære hendelser i det elektriske. Sånn som at bremselysene blinker istf blinklyset og ymse andre uforståelige funksjonsfeil.
Ellers er jeg tilhenger av å åpne alle elektriske kontakter når man har vinternedplukk. Se om noen kontakter ser suspekte og korroderte ut, bruke en elektrorens på alt og fette opp tetteringer på elektriske kontakter.
(Men så blir jeg oppfattet som overdrevent petimeter når jeg polerer i motrorommet på bilene mine etter skikkelig vask...)
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av Pollti »

joo skrev:Men så blir jeg oppfattet som overdrevent petimeter når jeg polerer i motrorommet på bilene mine etter skikkelig vask...

Da er vi to raringer :-k Bruker PanGlans til det og hver gang bilen er vasket så tørker jeg over alle plastdekseler i motorrommet. :O En skal pleie særhetene sine syntes jeg selv om naboene ler og syntes en er :fool:

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av joo »

Pollti skrev: Da er vi to raringer :-k
Godt man ikke er alene :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av Pollti »

joo skrev:Godt man ikke er alene :thumleft

:prf

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av bakern 42 »

da var det byttet batteri og det var ikke løsningen (se prob tidligere i blogg), de sjekket igjennom det meste og ble vist enige med leverandør og bytte ett eller annet med startsperre og en slags sender. ble bestillt fra lager holland så får se til uken. jævla kjedelig da et annet værre problem begynte dagen før skulle til speed, den døde helt ut i fart ca 1 sec, og i går når skulle kjøre til speed så stoppet den flere ganger, ikke mye trivelig da dette skjedde også i en forbikjøring, så blir å kjøre småturer i pinsen da .
dette suger noe inn i helv..... , knallvær,langhelg og en upålitelig sykkel, får håpe at det er det de håper det er som er feil.

ha en god pinse alle sammen, og kjør forsiktig :D

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av Pollti »

Pinsen 2012 er dårlig :notlistening PipPuddelen maste for å komme ut og kvitte seg med masse ballast og da fikk jeg ikke sove igjen. Så da vasket jeg bilen og oppdaget riper i bilen etter HG sine kjøreturer. Masse riper, til og med midt på bagasjelokket. Hvordan hun får til det er ett av universetes uløste mysterier :-k
Bilen er Permashine behandlet så jeg får svinge bortom sjappa og høre hva de kan klare. Ripete støtfanger høyre foran,bagasje lokket, steinsprut skade i venstre fordør,bakskjerm og nederst bak forhjulene og foran bakhjulene. Det må lakkes tror jeg, lurer på den nye billige lakkmetoden. Regninga går til HG ihvertfall. :bl3
Jeg ulte så fælt i gården at hun ble sinna så nå har hun beordret meg til å sitte foran kopekassa og se på blind,brutal og meningsløs vold på Viasat Action. Drittpinse :sorry

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: bakerns lille blogg

Legg inn av bakern 42 »

da ble det endelig opphold og solgløtt og en tur innover mot oslo.
leste bilaget i dagbladet om krigens dager på lørdag og grini har jeg ikke vært så en tur dit passet en søndags kveld. fikk med meg noen monumenter og minneplasser. det ble en godtur og fikk tatt noen bilder, men syntes det er plundrete og legge inn her,får se å få lært meg dette ordentlig da bilder sier mere enn 1000 ord.
bruker picasa til bildelagring på maskin, og når har lagt inn bilde her tidligere så har tatt bilde og plundret det ned i størelse og sendt til bildr.no og så derifra inn hit. det må da være enklere enn det.
please help hehe ha en god uke alle sammen

Svar