SuperMortens eventyr, våryr..

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: SuperMortens eventyr, hjemme igjen etter langtur

Legg inn av Busa Trond »

SuperMorten skrev:...Eget firma :prf Om dette er noe særlig lurt med tanke på magesåret er jeg ikke sikker på, men foreløpig går det så det griner. Jeg må beherske meg, og holde meg sånn noenlunde til normal arbeidstid. Hjemme snekrer jeg også litt. River verandaen for å bygge ny og større. Den gamle verandaen var for god til å kaste, så da ble det bord.. :knegg

Bilde
Siden du nå også nyter godt av firma privat, regner jeg med du oppgir begge bordene til futen å skatter av dem :terge
Er det konjakk bord du har laget :scratch da kan jeg godt komme ned på uavhengig kontroll å teste dem for deg :cheers

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, hjemme igjen etter langtur

Legg inn av SuperMorten »

Det til høyre er nok et konjakkbord. Det er lavt, og jeg skal lage noen sofabenker til det. Det store er et spisebord/langbord til de store begivenhetene. 2,5 meter langt og altfor tungt.. :knegg

Skattefuten? Den terrassen dette kommer fra bygde svigerfar i 81. Jeg har betalt arveavgift for disse materialene... :knegg bare en mindre bruksendring. Skulle kanskje søkt kommunen om det...? :scratch
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: SuperMortens eventyr, har byttet beite.

Legg inn av ojda »

Det store egner seg godt til å servere kaffe og vaffler til sultene McSiddister
engang jeg ikke er på tur annet sted :[-X

Grattis med ny jobb :thumleft Bare forsiktig i prøvetia nå, så du ikke får sparken :redface
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, har byttet beite.

Legg inn av SuperMorten »

ojda skrev:Det store egner seg godt til å servere kaffe og vaffler til sultene McSiddister
engang jeg ikke er på tur annet sted :[-X

Grattis med ny jobb :thumleft Bare forsiktig i prøvetia nå, så du ikke får sparken :redface
Ser ikke bort fra vafler, kaffe og konjakk.. Har plen stor nok til en 15-20 telt.. De med dårlig rygg kan få låne trampolina :knegg Akkurat nå er vi uten terrasse, men forhåpentligvis skal jeg være mer eller mindre ferdig med 60 kvm til slutten av juli. Da har junior bursdag, som skal feires utpå der.. :bb_p:

Få sparken ja.. Tenkte på det litt omvendt i dag, at nå er det jeg som bestemmer :bl3 Bare synd at det er slutt på telefonkatalogen sånn som i gamle dager. Da stod det gjerne Adm.dir bak navnet.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: SuperMortens eventyr, har byttet beite.

Legg inn av JohnnyTh »

SuperMorten skrev:
ojda skrev:Det store egner seg godt til å servere kaffe og vaffler til sultene McSiddister
engang jeg ikke er på tur annet sted :[-X

Grattis med ny jobb :thumleft Bare forsiktig i prøvetia nå, så du ikke får sparken :redface
Ser ikke bort fra vafler, kaffe og konjakk.. Har plen stor nok til en 15-20 telt.. De med dårlig rygg kan få låne trampolina :knegg Akkurat nå er vi uten terrasse, men forhåpentligvis skal jeg være mer eller mindre ferdig med 60 kvm til slutten av juli. Da har junior bursdag, som skal feires utpå der.. :bb_p:

Få sparken ja.. Tenkte på det litt omvendt i dag, at nå er det jeg som bestemmer :bl3 Bare synd at det er slutt på telefonkatalogen sånn som i gamle dager. Da stod det gjerne Adm.dir bak navnet.. :knegg
Disponent er en fin tittel!
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: SuperMortens eventyr, har byttet beite.

Legg inn av RuneMC »

Honnør for å starte eget - og spesielt innen en næring der innflyten av EU-arbeidskraft må være merkbar (?) :notworthy:
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, har byttet beite.

Legg inn av SuperMorten »

RuneMC skrev:Honnør for å starte eget - og spesielt innen en næring der innflyten av EU-arbeidskraft må være merkbar (?) :notworthy:
Uten å på noen måte være ufin mot resten av Europa, virker det som om mange ønsker norsk håndverk, og er villig til å betale det lille ekstra.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: SuperMortens eventyr, har byttet beite.

Legg inn av JohnnyTh »

Glemte å si gratulere med karriereskiftet. Jeg er jo snart der jeg og, så vet hvor spennende det er.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: SuperMortens eventyr, har byttet beite.

Legg inn av spidair »

Gratulere med ny næring. Norge trenger flinke fagfolk og det får vi ikke ved å dra inn allverdens folk annetsteds fra til underbetalte lønninger og, i veldig mange tilfeller, slett arbeid...

Her en kompis som lever godt som fliselegger på grunn av "billig" arbeidskraft fra europa... Hvor billig det kan bli når 50 bad må rives opp på grunn av elendig arbeid og gjøres på nytt kan en jo saktens spørre seg om... Og så på nyhetene for litt siden at en av eierne av de store entrepenør firmaene i Oslo gikk ut og sa at fra nå ville han kun ha norsk arbeids kraft fordi han var møkk lei av å måtte ta opp igjen, rive ned igjen og sette opp igjen eledig utført håndtverk som kun hadde vært billigere hvis de hadde gjort ordentlig arbeid med en gang...

Men bygge bransjen er i ferd med å ødelegges. Færre og færre ungdommer velger håndverk som yrkesvalg nettopp fordi de forstår at de ikke kan være billige nok og konkurere med polaker og litauere og andre, som ofte bor under kummerlige forhold og klarer seg med ekstremt lite. Murer yrket var godt betalt og vel ansett en gang i tiden, i dag er den ingen av delene. Samme med snekker, maler og rørlegger... Og ungdommen velger helt andre yrker og jobber ikke bare fordi de er pusete og ikke vil jobbe ute, men rett og slett fordi markedet etter norske håndverkere forvitrer.. Så det er godt å se at noen fremdeles tørr å satse, da vi trenger flinke håndverkere!!

Så kan en jo spørre seg når bygge bransjen vil slutte å tro at en mann er en mann og at det ikke er faglig dyktighet det går på, men pris... Var som vi sa på jernbanen når jeg jobbet der og vi skulle handle et eller annet på anbud: "Dritt spurte vi etter og dritt fikk vi...". Billigst pris er IKKE det samme som best produkter, det kan jeg ihvertfall skrive under på!!! Men er man blåruss og tilstrekkelig langt unna den dritten som leveres lar man seg ikke merke med slikt vet du, holder at det ser pent ut i regne arket da... :)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: SuperMortens eventyr, har byttet beite.

Legg inn av Flanker »

Gratulerer med karriereskiftet! Ekstremt tøft gjort å starte opp for seg selv, det må jeg si. Det krever litt baller, rett og slett. Masse lykke til :thumleft

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: SuperMortens eventyr, har byttet beite.

Legg inn av jhn »

Flanker skrev: .... Det krever litt baller, rett og slett. Masse lykke til :thumleft
Ja, det gjør jo det, og derfor synes jeg tidspunktet for oppstart var litt tvilsomt.
Jeg er litt skeptisk til tilstanden til disse ballene. Han har jo akkurat sittet og ruget og rullet på de i tusenvis av km. Men kanskje det er metoden for å omdanne soft-balls til baller av stål.
Jeg hadde forresten et mini butt race her om dagen. En kompis ringte om ettermiddagen og spurte om jeg ville være med på en liten kveldstur. Jeg tenkte at dette blir maksimalt 400 km, så det går fint.
Jau jau, vi startet 1800 mandags kveld, da jeg parkerte i garagen tirsdag formiddag hadde jeg kjørt 840 km.
Ræva var vel litt mere enn halvveis ødelagt ... det stemmer jo godt med Iron-butt og 1600 km.

Artig å skifte yrke av og til. Jeg er helt enig, det er et trivelig og givende yrke, som også sørger for litt fysisk aktivitet.
Nå som du er sjef kan du sparke håndtverkeren om du ikke liker han ... spark bare så hardt du vil, han har jo ei ræv som burde tåle det.
Sist redigert av jhn den 02 jul 2014, 12:00, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, har byttet beite.

Legg inn av SuperMorten »

Takk for gode ønsker. Krever ikke så store baller :knegg Har permisjon fra sikker statlig jobb, og går det ikke, så er det ingen skam å snu :prop
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

SuperMortens eventyr, har byttet beite.

Legg inn av SuperMorten »

Da var man installert på Color Magic. Med barnevogn og uten sykkel. Men her var det MC-treff...

Bilde
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: SuperMortens eventyr, har byttet beite.

Legg inn av MKH88 »

Har hørt at tyskerne er så ivrige i buffeten, at disse faktisk er innleid av Color Line som sikkerhets(kø)-vakter ;-) :roll

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: SuperMortens eventyr, har byttet beite.

Legg inn av Kawagutten »

Få sparken ja.. Tenkte på det litt omvendt i dag, at nå er det jeg som bestemmer :bl3 Bare synd at det er slutt på telefonkatalogen sånn som i gamle dager. Da stod det gjerne Adm.dir bak navnet.. :knegg[/quote]

Du kan jo sette Adm.Dir på visittkortene men daglig leder er vel det som blir mest brukt tror jeg :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Svar