SuperMortens eventyr, våryr..

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, planlegger langtur.

Legg inn av SuperMorten »

JohnnyTh skrev: Ikke mer altså :) jeg kjørte 5000km til Tyrkia. Men så brukte jeg jo 8 dager og.
Spørs om jeg ikke må en tur nordover. Skulle hatt en Ironbutt som het Lindesnes-Nordkapp på en eller annen tid. Kanskje vi skulle lagt inn forslag?
Ikke mer nei.. :knegg Jeg tok som sagt to etapper. Først 2000 km. Fremme søndag ettermiddag.Så hvilte jeg i to netter. Vel får ikke mye hvile på et hardt liggeunderlag i et telt. Er for gammel til det.. Så kjørte jeg igjen på tirsdag kveld, 1600 km og hjemme natt til torsdag.

Lindesnes - Nordkapp ja. Google sier 30 timer, så da er det vel det da. 30 timer.. :lol ](*,)
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, hjemme igjen etter langtur

Legg inn av SuperMorten »

Nå har kiropraktor og fysioterapeut gjort sitt, og jeg begynner å føle meg som hel mann igjen.. :knegg

Sånn at vi skal ha noe å snakke om i morgen (som om det skulle være noe problem liksom), så har jeg altså fått fordøyd turen min litt. Det jeg sitter igjen med nå, er at jeg vil mer.. Jeg vil kjøre lange turer mere. Ja det var vondt på slutten, men allikevel. Var det noen som sa Gibraltar - Nordkapp på 72 timer? Jeg blir med. Det er noe med den følelsen av å være på tur alene. Ikke trenge å holde følge med noen, eller vente på noen. Ingen som maser eller vil noe annet enn meg. Det er mental helse i hver eneste kilometer, selv om det koster litt fysisk.
Jeg kommer nok til å ta det med ro en stund fremover. Ikke nødvendigvis fordi jeg har lyst, men man har forpliktelser og familie å ta vare på også. Men planer og tanker om fremtiden har jeg. Etter den lille runden min, har jeg også sett fordeler og ulemper med redskapen. BMW'n innfridde til en viss grad, men er ikke helt sikker på om den er helt riktig til denne slags langturer. Ser at det er en del endringer jeg ville ha gjort før jeg evt skulle lagt ut på en sånn langtur igjen. Jeg ville hatt et bedre sete med ryggstøtte, lengre styre som ga kroppen en mer avslappet holdning, et sett til med fothvilere som ga mulighet til variasjon (highway-pegs). Alt dette lar seg skaffe til sykkelen, men er det noe poeng? Er det like greit å kanskje se etter en sykkel som allerede innfrir mine nye krav? Hva er det folk bruker på sånne langturer? Goldwing og Electra Glide? GS eller GSA?

Men nå har jeg altså innledet en sultestreik. Eller skal vi kalle det 6,5-0,5 dietten. Jeg lager plass til kaka i morgen, og skal fra nå bare innta flytende føde :knegg :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: SuperMortens eventyr, hjemme igjen etter langtur

Legg inn av mortenolb »

Enig i det å være på tur alene. Har vært på en tur alene nå i helgen, dog en god del kortere enn deg, men allikevel! Greit å bare kunne ta en helt annen vei midt i turen, og stoppe når man føler for det. For ikke å snakke om å kjøre sitt eget tempo.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, hjemme igjen etter langtur

Legg inn av SuperMorten »

For meg blir det å være alene på mctur likestilt med det jeg gjorde før i tiden. Da bodde jeg sånn at det passet med en fjelltur sånn nå og da. Man har ikke noe som forstyrrer, og er fri til å tenke på hva man vil uten å bli påvirket utenfra. Hadde det bare ikke vært for den helv.... mobiltelefonen. Jeg får visst ikke lov til å dra på tur uten, men sånn er det vel bare blitt.. Men det er ikke dekning over alt da... :knegg :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: SuperMortens eventyr, hjemme igjen etter langtur

Legg inn av Jompa »

SuperMorten skrev:For meg blir det å være alene på mctur likestilt med det jeg gjorde før i tiden. Da bodde jeg sånn at det passet med en fjelltur sånn nå og da. Man har ikke noe som forstyrrer, og er fri til å tenke på hva man vil uten å bli påvirket utenfra. Hadde det bare ikke vært for den helv.... mobiltelefonen. Jeg får visst ikke lov til å dra på tur uten, men sånn er det vel bare blitt.. Men det er ikke dekning over alt da... :knegg :prop:
Skjlønner hva du mener, selv om det ikke gjelder meg........
Jeg skulle også gjøre tusen ting på egenhand da jeg var ung. Men så ble det kjærest, jobb og tusen forpliktelser.
Og barn etterhvert, og selv om de er flyttet ut for lengst har jeg enda lite tid til "mine ting".

Men de få gangene jeg kommer meg ut på mc-tur, trives jeg best i mitt eget selskap.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, hjemme igjen etter langtur

Legg inn av SuperMorten »

Jompa skrev:
Men de få gangene jeg kommer meg ut på mc-tur, trives jeg best i mitt eget selskap.
Men du skulle jo ha fått noe mer moderne redskap, sånn at det ble mer kjøring og mindre skruing..
Se på denne.. https://goo.gl/maps/q25PQ Med en K1600GT hadde det blitt en lek.. :knegg :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: SuperMortens eventyr, hjemme igjen etter langtur

Legg inn av JohnnyTh »

SuperMorten skrev:Nå har kiropraktor og fysioterapeut gjort sitt, og jeg begynner å føle meg som hel mann igjen.. :knegg

Sånn at vi skal ha noe å snakke om i morgen (som om det skulle være noe problem liksom), så har jeg altså fått fordøyd turen min litt. Det jeg sitter igjen med nå, er at jeg vil mer.. Jeg vil kjøre lange turer mere. Ja det var vondt på slutten, men allikevel. Var det noen som sa Gibraltar - Nordkapp på 72 timer? Jeg blir med. Det er noe med den følelsen av å være på tur alene. Ikke trenge å holde følge med noen, eller vente på noen. Ingen som maser eller vil noe annet enn meg. Det er mental helse i hver eneste kilometer, selv om det koster litt fysisk.
Jeg kommer nok til å ta det med ro en stund fremover. Ikke nødvendigvis fordi jeg har lyst, men man har forpliktelser og familie å ta vare på også. Men planer og tanker om fremtiden har jeg. Etter den lille runden min, har jeg også sett fordeler og ulemper med redskapen. BMW'n innfridde til en viss grad, men er ikke helt sikker på om den er helt riktig til denne slags langturer. Ser at det er en del endringer jeg ville ha gjort før jeg evt skulle lagt ut på en sånn langtur igjen. Jeg ville hatt et bedre sete med ryggstøtte, lengre styre som ga kroppen en mer avslappet holdning, et sett til med fothvilere som ga mulighet til variasjon (highway-pegs). Alt dette lar seg skaffe til sykkelen, men er det noe poeng? Er det like greit å kanskje se etter en sykkel som allerede innfrir mine nye krav? Hva er det folk bruker på sånne langturer? Goldwing og Electra Glide? GS eller GSA?

Men nå har jeg altså innledet en sultestreik. Eller skal vi kalle det 6,5-0,5 dietten. Jeg lager plass til kaka i morgen, og skal fra nå bare innta flytende føde :knegg :prop:
Gøy å se at flere oppdager gleden med lange egoturer. Hvilken redskap folk bruker er vel meget induviduelt. Husker jeg leste en blogg om en som fartet Europa på kryss og tvers med en 125ccm scooter. 6 måneder var han på tur. En K1600 har stått høyt på ønskelista mi. Men jeg har jo ikke prøvd en enda.. Kanskje er det like bra det jeg har. Har jo rnda ikke fått prøvd den nye salen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, hjemme igjen etter langtur

Legg inn av SuperMorten »

JohnnyTh skrev: Gøy å se at flere oppdager gleden med lange egoturer. Hvilken redskap folk bruker er vel meget induviduelt. Husker jeg leste en blogg om en som fartet Europa på kryss og tvers med en 125ccm scooter. 6 måneder var han på tur. En K1600 har stått høyt på ønskelista mi. Men jeg har jo ikke prøvd en enda.. Kanskje er det like bra det jeg har. Har jo rnda ikke fått prøvd den nye salen.
Satt og leste litt på Ironbutt.com i går og der er det en som har kjørt 1600K på 24 timer med en 125 CBR, en russer har kjørt 1600K på 24 timer på grusveier på en 125 YBR. Dog ingen på en 50 cc Tempolett :knegg Ellers ligger nok tyngden på Harley og Goldwing. Men mye BMW også :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, hjemme igjen etter langtur

Legg inn av SuperMorten »

Etter at jeg kom hjem fra Carpas kaketreff har jeg rett og slett ikke rørt sykkelen. Har ikke hatt tid. Etter lang tids sykdom pga skiftarbeid og dårlig søvn og døgnrytme, har jeg valgt å gi opp sykemeldingen, og i stedet ta permisjon fra min statlige jobb, og har startet for meg selv. Eget firma :prf Om dette er noe særlig lurt med tanke på magesåret er jeg ikke sikker på, men foreløpig går det så det griner. Jeg må beherske meg, og holde meg sånn noenlunde til normal arbeidstid. Hjemme snekrer jeg også litt. River verandaen for å bygge ny og større. Den gamle verandaen var for god til å kaste, så da ble det bord.. :knegg

Bilde
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: SuperMortens eventyr, hjemme igjen etter langtur

Legg inn av PCP »

Fin gjenbruk av terrassen der, og jobb-valget hørtes spennende ut. Du får passe på helsa, og ha masse lykke til med det nye! :thumleft

(Ellers kjenner jeg til en del småbedifts-eiere med magesår, så det skal gå fint sammen det altså. :P :p )

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, hjemme igjen etter langtur

Legg inn av SuperMorten »

PCP skrev:Fin gjenbruk av terrassen der, og jobb-valget hørtes spennende ut. Du får passe på helsa, og ha masse lykke til med det nye! :thumleft

(Ellers kjenner jeg til en del småbedifts-eiere med magesår, så det skal gå fint sammen det altså. :P :p )
Jo takk. Gikk fra 3-skifts kontor arbeid/datamonitorering til enmannsbedrift. Forsøker å børste støvet av et gammelt snekkerfagbrev. Har begynt med det jeg kaller vaktmestertjenester. Alt mulig innen småjobber. Ingen investeringer nødvendig, da jeg har det meste av verktøy. Vil på sikt trenge en arbeidsbil, men så lenge fruen bare tar bussen (har ikke lappen), så fungerer E-klasse godt som arbeidsbil..

Største fordelen, har jeg oppdaget, er at jeg blir sliten av fysisk arbeid. Sover som en stein om natta, og på dagen gjør jeg en jobb som jeg trives med, og hvor sluttproduktet er synlig. Det er tilfredsstillende det.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: SuperMortens eventyr, hjemme igjen etter langtur

Legg inn av AJ »

Gratulerer med ny fase i yrkekarrieren :thumleft . Spennende med forandringer som dette :-) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, hjemme igjen etter langtur

Legg inn av SuperMorten »

AJ skrev:Gratulerer med ny fase i yrkekarrieren :thumleft . Spennende med forandringer som dette :-) .
Takk for det :prf Den største overgangen er selvdisiplin. Som selvstendig nytter det ikke å ha statlig lengde på lunsjpausene.. 1 time og 45 minutter :lol Blir ikke penger av sånt.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: SuperMortens eventyr, hjemme igjen etter langtur

Legg inn av tor2502 »

Ønsker deg lykke til med ny status, slik som mange av oss andre dødelige, å ha egen bedrift er kjempe morsomt og givende, i alle fall synes jeg det.
Nå er jeg bare lønnstaker med påtar meg litt extra på si.
pass på at du har dyktige folk til å hjelpe deg med det regnskapsmessige hvis du ikke gjør det selv.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr, hjemme igjen etter langtur

Legg inn av SuperMorten »

Enn så lenge gjør jeg alt selv. Har noen studiepoeng i bed.øk og regnskapsføring, og driver foreløpig bare som enkeltmannsforetak og har dermed ikke regnskapsplikt. Får selvsagt skatt og moms etterhvert, men det fikser vi :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar