The Tob

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grus!

Legg inn av hakhap »

TBI81 skrev:De blir jo selvsagt brukt litt på grus også, men har egne grusdekk som skal brukes mest her (har bare ikke somlet meg til å teste de enda). Primærbruk skal være tørr asfalt og tenkte jeg skulle flotte meg litt. Er jo knallfornøyd med PR4 på busaen, men det er jo turbussen min. Tenker kanskje Pilot Power 3 kniper litt mer enn Angel og m7? Eller er jeg helt utenfor nå? Ser PP er sånne 2ct dekk så bør jo holde noen km også .. eeeeller :scratch
Uten å vite men synes jeg å lese meg til at M7RR er mere grepp i, men er da kanskje litt dårligere en PR4 på km lengde

Dog føler ikke jeg att jeg savner grepp med PR4, skal prøve M7RR som neste dekk når jeg slitt ut PR4 settet.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grus!

Legg inn av Busa Trond »

Om du ikke skal sette på dekk I dag.
Kan jeg anbefale Baron Otard :vs



[img]http://i1160.photobucket.com/albums/q49 ... pl9jel.jpg[/img]

Daniel_hoy
Innlegg: 32
Registrert: 29 aug 2014, 20:06
Motorsykkelen din: Husaberg FS650

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grus!

Legg inn av Daniel_hoy »

Dekkvalg er alltid artig. Ingen er enig om noe :P :p
Har ikke vekten på sykkelen ganske mye å si også? Et dekk som er godt på en 250 kg tung sykkel oppfører seg vel ikke likt på en 130kg tung sykkel?
Jeg har for tiden Bridgestone S20 Evo på sykkelen min og har ikke noe negativt å si om det dekket. Men det finnes sikkert bedre dekk på markedet.

Her er link til en dekk diskusjon på motard sykler som kanskje er litt mer relevant for deg. http://supermotojunkie.com/showthread.p ... -SM/page14" onclick="window.open(this.href);return false;

Baron Otard anbefales også fra meg :thumleft

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grus!

Legg inn av TBI81 »

Ble hverken dekkskift, dekkbestilling eller Onkel Otard i kväld her i gården. Men litt gammalt mjød og en Henrick's gin eller to derimot, smakte godt etter litt sei fiske :thumleft

Har lest litt i den og flere tråder på supermotojunkie Daniel. Tenker også at "jammen pokker, denne KTMen er ikke 200+ kilo, har ikke 200+ hk eller voldsomt dreiemoment, og har en helt annen geometri" .. Men har det så mye å si? Ikke vet jeg :scratch

PR4, Angel GT og M7RR tenker jeg egentlig er LITT i samme gata (sport touring+). For meg virker ContiAttack/Pilot Power-type dekk mer rock n roll (og følgelig mer kortvarende), men kanskje mer passende? Ser mange på motard sverger til Pilot Power.

AT det skal være så vanskelig å prøve et nytt sett dekk :knegg

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grus!

Legg inn av TBI81 »

Litt fra gruskurset her om dagen. Dere ser såvidt i ræva på meg på rundt 5:20. DB dödaren er i, ABS av og ContiAttack benyttes for best grep :knegg
[video]https://www.youtube.com/watch?v=fZ6hQXA ... page#t=325[/video]

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grus!

Legg inn av TBI81 »

Torqued to spec. Så er det bare å håpe på at de passer :thumleft
2015-07-14 12.02.15 (640x360).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grus!

Legg inn av TBI81 »

Jaggu! Satser på at TKC-80 knastene klarer å sparke mer grus, gress og gjørme enne ContiAttackene :thumleft
Bilde
Ble uten ABS ringer, men det trengs ikke på grus. Dette blir moro å teste! :D

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grusoppsett!

Legg inn av TBI81 »

OK DA! ABS ringen er på foran :knegg Trengte visst det for å få speedometer (så da får jeg bestille meg opp et par ekstra) :roll

Asfaltmessig var dette definitivt å ødelegge sykkelen. Her ble det risting og "rett fram" (må jobbe endel mer). Kjenner virkelig at det er mer masse som snurrer rundt. Tror jeg kommer til å montere ABS ringen bak også for det var ganske lett å låse framhjulet på tørr asfalt (ABS ikke aktiv om ikke begge ringene er på tydeligvis). På grus trenger jeg det jo ikke, men på våt asfalt tror jeg nesten at jeg vil ha ABSen der. Bedre å kunne slå den av ..

Fikk testet litt på grus og litt på våt åker og skog, og der ble det definitivt andre boller! Er jo selvsagt ingen enduro med disse breie småluggene, men det ga mer mening en slicks. Satt godt fast. Kan hende det ble et par lange dype spor og kastet opp mye mold. Fikk ikke jubel hjemmenfra da jeg testet utenfor her. Skremte bikkja gjorde jeg visst også :knegg
Bilde

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grusoppsett!

Legg inn av TBI81 »

Testet å filme med kamera på bakskjermen men ble bare risting. Litt ser en da uansett ..
[video]https://www.youtube.com/watch?v=MJPQtxEBsAQ[/video]
Men skal finne en bedre løsning på dette ..

Fort gjort å bli barnslig med slikt som dette :knegg
braap.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grusoppsett!

Legg inn av TBI81 »

ABS ringer på foran og bak og kan dermed kjøre blokkeringsfritt om jeg vil :thumleft
Til info: Originalbolter "må" benyttes bak med ABS ring. De jeg hadde kjøpt på TOOLS hadde for stort hode og tok i med ringen på (gikk fint uten). Så da ble det bestilt opp et nytt sett av disse også ..

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grusoppsett!

Legg inn av TBI81 »

Gikk for enda en klassiker: Biltemaspeil.
Bilde
Bilde
Litt mindre greier "i veien", samtidig som man ser bak :thumleft

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grusoppsett!

Legg inn av TBI81 »

Hyggelig postmann i dag gitt :thumleft
2015-07-20 18.35.28 (360x640).jpg
I forfengelighetens navn, hanskene må jo matche!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grusoppsett!

Legg inn av freddy123 »

mye kult du har gjort med sykkelen nå som gjør den enda tøffere :thumleft

kule hansker :prf

er litt fristet til å prøve en slik neste år, men eneste som er litt synd er at det ikke er noe særlig bagasje muligheter og snakke om da... men man får det nok til visst man vil på lengre tur med en slik type sykkel også.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grusoppsett!

Legg inn av TBI81 »

Takker! Bare man vil, tenker jeg. Skal på tur med telt og primus om ei drøy uke. Tror jeg skal få med meg alt jeg trenger for ei ukes tid :-)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Grusoppsett!

Legg inn av TBI81 »

Fikk lekt meg på noen mil grus i dag! Himmel for en moro sykkel :D :D
Dette skal jeg gjøre mer av. Herlig å kjenne at en ligger å flyter oppå grusen :thumleft

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Og meter med spor ble laange tidvis. Første, andre, tredje, fjerdeeeeebebebebe! Brrrems-satan-allah-og-herre-gud-det-kommer-en-sviing :knegg

Svar