Book of joo, Hardangervidda rundt.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, vårslapp?

Legg inn av joo »

Er dessverre sånn at folk glor og filmer... Skal ikke nevne konkrete ulykker jeg har kommet til, men har blitt forbaust/oppgitt/forbanna av mangel på hjelp når man satt der med skadde...
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Book of joo, vårslapp?

Legg inn av Carpa »

Veldig trist med dette flotte bygget :sorry
Tror kanskje det blir litt flaut for de som filmet å legge ut skrytefilmer på nettet nå, i hvertfall om de eier litt skam her i livet.
Må si jeg er imponert over denne Frank da, ikke mange som er villige til å risikere livet sitt på denne måten :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, vårslapp?

Legg inn av joo »

Carpa skrev: Må si jeg er imponert over denne Frank da, ikke mange som er villige til å risikere livet sitt på denne måten :thumleft
Ja, godt noen har litt handlekraft når ting skjer :prf
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, vårrydding?

Legg inn av joo »

Et lettere anfall av ryddesjau, bare sida jeg ikke nådde arbeidsbenken i uteboden for å legge om dekk.
Om det ikke ble de store mengdene saker som gikk i søpla ble det i alle fall noe som var nostalgisk å kvitte seg med. Kasta den første langtur-dressen som jeg handla i ... -81 :oh
Var fantastiske saker da, pottetett IOTA-dress. Husker en dagstur på 1500km (Harstad-Oslo) i for det meste regn på tidlig 80-tall, men var tørr og varm da jeg tok kvelden! Nå begynner den å bli mildt sagt løen, og der er ikke tomt i MC-garderoben når denne forsvinner likevel. Litt hadde den vel krympa også selv om den var ute på gjørmetur senhøstes :redface

Bilde


Lempa ut ymse for å stable litt bedre, skjønte etter hvert at her var mye dekk...

Bilde

Både grusdekk og piggdekk til begge småsyklan, og et motardsett til den ene. Rart man føler det er rotete, og dette er bare den ene hobbyen :-)å
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, vårrydding?

Legg inn av joo »

Så er det å stappe eventyr-kjøreutstyret i bag. Ganske omfangsrikt når det skal fraktes i bil og ikke være på legemet...

Bilde

Etter jobb i morra bærer det rett til Säfsen. Der venter hytte og nyanlagt Touratech-bane. Så blir det å leke/lære/kurses med årets R1200GS LC et par dager med gode instruktører. Eventyr :yeyeye
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

ZZR-Erling

Re: Book of joo

Legg inn av ZZR-Erling »

God tur da! :thumleft

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo

Legg inn av joo »

Takk Erling :vs
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Book of joo

Legg inn av Welshen »

Det virker utrolig spennende. Regner med at kamera er med?? Og at du deler med forumet etter landing...... Kos deg!
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo

Legg inn av joo »

Kamera er med.
Så satser jeg på at jeg ikke drukner det så det blir bilder å vise :redface
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo

Legg inn av joo »

Ble faktisk ikke tatt bilder på offroad-kurset... Men håper noen andre sender over litt.
Det var ikke tid/pust/tanker rundt fotografering... Var ganske så harde og du verden så interessante saker.

Hadde ingen anelse at man kunne lære så mye nytt i voksen alder. Ikke bare fikk vi bli mer komfortabel (svært mye mer komfortabel!) med store eventyrsykler på de merkeligste underlag, men flott jobb av instruktørene med å plukke bort unoter hos hver enkelt. Dette var så profesjonelt og moro at jeg vet jeg skal tilbake!
Visste ikke at man kunne bremse så heftig og samtidig kontrollert på rullegrus med ABS utkobla. Visste heller ikke at man etter gode instrukser gjerne stoppa i bratte nedoverbakker og kunne snakke med instruktøren før man rulla videre, uten å tenke på å sette beina ned. Balanse har fått en ny betydning nå!

Trudde jeg brukte blikket bra, trener på det stadig. Men her ble jeg klar over hvor fort man rotet det til bare med å se feil et kort øyeblikk! En av instruktørene måtte hoppe unna da en adrenalinfylt nordlending med bånn pinne slapp blikket ned, la vekta litt feil og skar ut på tvers av sandfella :redface

På ettermiddagene ble det skogstur med ymse veger og tur opp til toppen av alpinanlegget osv.

Jeg skal dit på kurs igjen :thumleft

Så i morges, etter noen korte timer i bingen med mørbanka utslitt legeme ble det en lett Hurum rundt-rulling bare for å kjenne litt asfalt igjen og sjekke at Røder fungerer. Nye GS var fin sykkel, men jeg beholder Røder ei stund til!


Bilde

Tofte i bakgrunnen. Kaffe i morravarmen, regn i natt ga deilig luft. Så var det hjem i tide til nitimen.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Book of joo

Legg inn av Carpa »

Det hørtes spennende ut :-) Kanskje vi møtes på Hurumlandet i morgen, jeg håper på en tur selv :')

Carpas Crap a talk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo

Legg inn av joo »

Meget mulig det Carpa. Kommer an på om det bare er vått eller om det blir skybrudd.

Du får ta deg et kurs neste år. Trenger ikke være offroad-glad for å lære mye nyttig der :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Book of joo

Legg inn av RuneMC »

Hmm, høres stadig mer interessant ut med sånt kurs. Det var her du tok kurset, ikke sant ? http://offroadschool.se/

Ellers er det for tiden litt rullegrus på Baneveien i Lier, synes ihverfall MC'en min "vandrer" litt både med front og bak... men du må forte deg, grusen er der fordi veien skal asfalteres snart... En grusvei mindre i nærheten dessverre :sorry

(Og Sirikjerkeveien har fått prishopp fra 5kr til 50kr for MC...)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo

Legg inn av joo »

Stemmer det RuneMC. Der er flotte hytter å ligge på, og masse veier å utforske i skogene. Så et kurs kan gjerne kombineres med noen dager til på hytte med MC-turer på grus. Men anbefaler absolutt å leie sykkel. Ikke at det trenger bli så mye skraping, men det kan skje. Slapper mer av med leiesykkel, og moro å prøve nye modeller.

Hvis du syntes det vandrer på grus må du prøve deg i dyp sand :-)å Bare å slakke litt på gassen betød at man lå der... Fikk praktisert nykunnskapene på ettermiddagsturer, og etter hvert lot man bare sakene vandre og bare styrte med blikk og vekta på fotpinnene. Og man slappa av mens det skjedde! Herlig :thumleft

Så du hadde bilde av nyskiltet på Sirikjerkeveien ja... Har et lett anstrengt forhold til den veien, så jeg tror jeg holder meg vekk :redface
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Book of joo

Legg inn av ojda »

joo skrev:Ble faktisk ikke tatt bilder på offroad-kurset... Men håper noen andre sender over litt.
Det var ikke tid/pust/tanker rundt fotografering... Var ganske så harde og du verden så interessante saker.

Hadde ingen anelse at man kunne lære så mye nytt i voksen alder. Ikke bare fikk vi bli mer komfortabel (svært mye mer komfortabel!) med store eventyrsykler på de merkeligste underlag, men flott jobb av instruktørene med å plukke bort unoter hos hver enkelt. Dette var så profesjonelt og moro at jeg vet jeg skal tilbake!
Visste ikke at man kunne bremse så heftig og samtidig kontrollert på rullegrus med ABS utkobla. Visste heller ikke at man etter gode instrukser gjerne stoppa i bratte nedoverbakker og kunne snakke med instruktøren før man rulla videre, uten å tenke på å sette beina ned. Balanse har fått en ny betydning nå!

Trudde jeg brukte blikket bra, trener på det stadig. Men her ble jeg klar over hvor fort man rotet det til bare med å se feil et kort øyeblikk! En av instruktørene måtte hoppe unna da en adrenalinfylt nordlending med bånn pinne slapp blikket ned, la vekta litt feil og skar ut på tvers av sandfella :redface

På ettermiddagene ble det skogstur med ymse veger og tur opp til toppen av alpinanlegget osv.

Jeg skal dit på kurs igjen :thumleft

Så i morges, etter noen korte timer i bingen med mørbanka utslitt legeme ble det en lett Hurum rundt-rulling bare for å kjenne litt asfalt igjen og sjekke at Røder fungerer. Nye GS var fin sykkel, men jeg beholder Røder ei stund til!




Tofte i bakgrunnen. Kaffe i morravarmen, regn i natt ga deilig luft. Så var det hjem i tide til nitimen.

Den stranda har jeg nattdykka mye fra joo, DER ER DET MYE ÅL :-)å

Offtopic, hva så :scratch
Frister enda mere med det kurset nå :P :p
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar