Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av KevinmsR6 »

Ser riktig ut det ja:)

Eneste jeg syntes var litt ulikt var hvor mye du har strammet på hver side, kan være bilde som lyger også selvfølgelig på høyre side ser man at du er på hakk nr 2 og på venstre side ser det ut som at du er imellom hakk 1-2 ?
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av SverreOlsen »

Følg med når du setter deg på sykkelen att det ikke blir alt for stramt, eg har aldri målt hvor mange cm, målt til det er passe stramt når eg er på sykkelen, hadde eg hatt 2 cm slark på min og sett meg på hadde det ikkje vært tegn til slakk når eg satt meg på den. Vill barre si att dette er også far min sin metodde som har kjørt sykkel i over 40 år og alldri hatt noe problem med han sliter ut kjede og drev raskere enn andre.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Hmm. Så slakken ser grei ut, kjedet er ikke veldig stramt når jeg setter meg oppå. Slakken skal være 2-3cm med sykkel på sidestøtte uten belastning. Det jeg lurte på var om jeg målte slakk riktig.

Ang merkene på hver side, så er jeg veldig skeptisk til om jeg har fått det likt, enda værre ble det nå når du sier det ser feil ut, haha. Legger ved to andre bilder, trur det er ganske rett? Eller hva trur dere? Dem merkene må være verdens værste måte å justere på, haha. Blir aldri fornøyd, men akkurat nå synes jeg den ser lik ut, men hva syns dere?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

2 andre bilder.

Hvor viktig på mm'ern er denne justeringen egentlig?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av BC45 »

Det der bør være godkjent synes jeg :thumleft Umulig å få det helt likt på mikromillimetern.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Hehe. Da satser vi på at det er greit nok. Og endte opp med ca 2,5cm i slakk

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av hakhap »

https://youtu.be/RA6OPG_cFms

misspelling with autocorrect

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av KevinmsR6 »

Ser bra ut det der :)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Så akkurat ut som meg når jeg justerte kjedet han på filmen der :P bare at jeg sikkert har gjort det 1000ganger mer tungvindt :P

Tusen takk for tips og hjelp folkens ;)

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Svinga innom forhandler istad, og alt så riktig justert ut :)
Graarud er helt topp, jeg svinga innom, mekanikeren kom ut og så over at alt så riktig ut. Bytta kjedestrammere igår også se, og da måtte selve hjulbolten ut, og da datt bakhjulet ned, med bremsekaliper og hele pakka, så synes det var greit å få noen til å se på det at det var riktig sammensatt igjen. Og alt så vist perfekt ut.

Selv synes jeg kjedet er litt stramt, men er 2,5cm, og skal være 2-3cm, så da er det vel perfekt da. Ang klakke lyd som jeg hører i motor, så hørtes alt helt normalt ut vist.

Men ser på flere mt forum at folk har en merkelig klakke lyd i motor. Er det andre her inne med mt-10 som har noe å si om denne lyden? Uansett så er det garanti på sykkelen, så er vel bare å kjøre så lenge forhandler sier alt er normalt ;)

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av kgjersda »

lasse_hansen skrev: 27 jun 2017, 18:23 Men ser på flere mt forum at folk har en merkelig klakke lyd i motor. Er det andre her inne med mt-10 som har noe å si om denne lyden? Uansett så er det garanti på sykkelen, så er vel bare å kjøre så lenge forhandler sier alt er normalt ;)
Er det litt som en "symaskinklakkelyd"? Mao at den følger turtall og høres best under 5k? Synes min hadde en ganske framtredende lyd.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av kgjersda »

En hel lang tråd fra et annet forum:
http://mt10forum.com/threads/217-Is-the ... kes-normal

(Edit: Ser faktisk at du har svart i tråden.)
Sist redigert av kgjersda den 28 jun 2017, 08:48, redigert 1 gang totalt.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av Bjerknez »

Er ikke "ventiltikking" du hører da? Dette skal så vidt jeg vet være ganske vanlig....?
Men spesielt pent og høre på er det ikke...

Jeg hadde en slik lyd på Cruiseren jeg hadde samt Street Triplen, men de to siste Bimmerne har jeg ikke opplevd det. Ennå vertfall.

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av kgjersda »

http://mt10forum.com/threads/217-Is-the ... #post26966
Mine was run in meticulously by a man with ocd, quiet when I bought it 1650-miles, even had a tight gearbox, now I've er- used it loose gearbox and fooking tick tock engine noise, sounds like a bag of nails, I've just grown to like it, part of the character, does my head in but only until I open throttle and hear and sense the results, oh yeah
Merket du når tikkingen oppstod?

Jeg holder på å kjøre inn min nå, og synes lyden kom "plutselig". Men jeg vet jo ikke om det er fordi jeg plutselig "hørte den" eller om den faktisk kom/endret seg...
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av AJ »

kgjersda skrev: 28 jun 2017, 08:52 Jeg holder på å kjøre inn min nå, og synes lyden kom "plutselig". Men jeg vet jo ikke om det er fordi jeg plutselig "hørte den" eller om den faktisk kom/endret seg...
Uten å ha lest alt i denne og andre tråder her inne og på andre utenlandske forum, så tror jeg disse lydene først og fremst kommer fra kamkjedestrammerne i motoren. Når disse "løsnes" (innkjøres...) så lager de gjerne en lite pen lyd.
En del eiere av noen modeller hvor dette er et forekommende fenomen, bytter ut de automatiske kamkjedestrammerne med alternavie typer med manuell justering.
Flere KTM eiere har, etter hva jeg har lest, gjort dette med godt resultat.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar