Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av Jompa »

lasse_hansen skrev::twothumbs: kjapt spørsmål, nå som jeg har fått ny potte, kan jeg da kjøre uten oljefilter?

Nei da, haha. :P ikke så galt, men den nye potta har ovalt hull bak, så den potte butt-plugen som jeg brukte under vask på orginal potta passer ikke. Hvordan kan jeg enklest "tette" potta ved vask? Og hvor viktig er det å ikke få masse vann inni der? Vet man kan dra over en pose, osv. Men hva gjør jeg når jeg skal vaske hele sykkelen, ink potta? :scratch
Ingen grunn til å tette hullet i potta, det vannet som kommer inn spruter ut igjen straks du starter sykkeln.
Så lenge du ikke stikker vannslangen inn i eksospotta og fyller på med vann er det ingen fare.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Jompa skrev:
lasse_hansen skrev::twothumbs: kjapt spørsmål, nå som jeg har fått ny potte, kan jeg da kjøre uten oljefilter?

Nei da, haha. :P ikke så galt, men den nye potta har ovalt hull bak, så den potte butt-plugen som jeg brukte under vask på orginal potta passer ikke. Hvordan kan jeg enklest "tette" potta ved vask? Og hvor viktig er det å ikke få masse vann inni der? Vet man kan dra over en pose, osv. Men hva gjør jeg når jeg skal vaske hele sykkelen, ink potta? :scratch
Ingen grunn til å tette hullet i potta, det vannet som kommer inn spruter ut igjen straks du starter sykkeln.
Så lenge du ikke stikker vannslangen inn i eksospotta og fyller på med vann er det ingen fare.
Men Jompa da, det er jo akkurat dette jeg gjør. Helst skal jeg tømme resten av vaskevannet i bøtta inn i potta og :P hehe. Nei da, skal nok få det til ved nesten vask :) takker for svar ;)

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Hei sann folkens!

Har benyttet søndagen til mc vask og bytting av noen deler. Klarer ikke å bli enig med meg selv, men ble denne forvandlingen til det bedre eller styggere?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av 45316 »

Jeg synes nederste er best.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Toven

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av Toven »

Mer utsatt for skitt med det "åpne" dekselet og :)

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av HeHy »

Synes nederste var finest, men dersom du feks får delen øverst pulverlakkert svart ville den nok bli finere ;)

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Sant nok. Det nederste er orginal plastik deksel, det over er det nye dekselet. I aluminium, etter mye om og men med meg selv nå, så lar jeg nok det alu dekselet stå på, ser faktisk litt tøft ut når man ser litt sv drevet og navet. :)

Har i tillegg byttet kjede dekselet bak, ifra plast til alu med mt-10 gravering.

Totalt sett så synes jeg sykkelen ble drit tøff fra venstre side jeg :):)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

At drevet foran ble mere utsatt får bare være, man skal lide litt for skjønnheten. Var faktisk litt usikker med engang jeg fikk på det nye åpne. Men fy det er stilig nå når jeg har sittet å grublet leeeenge :)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av AJ »

Toven skrev:Mer utsatt for skitt med det "åpne" dekselet og :)
Jeg vil heller tro mindre utsatt siden drevet ikke er innkapslet.
Det er utrolig hvor mye dritt som samler seg under dekslet til framdrevet på de fleste sykler...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

AJ skrev:
Toven skrev:Mer utsatt for skitt med det "åpne" dekselet og :)
Jeg vil heller tro mindre utsatt siden drevet ikke er innkapslet.
Det er utrolig hvor mye dritt som samler seg under dekslet til framdrevet på de fleste sykler...
Litt det jeg også trudde. Sykkelen er såpass ny, men utrolig hvor mye "møkk" jeg fikk vasket bort der med det nye drevet. Må bare passe på å knyte skolissa nå da, så ikke den forsvinner inni der :p

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av AJ »

lasse_hansen skrev:
AJ skrev:
Toven skrev:Mer utsatt for skitt med det "åpne" dekselet og :)
Jeg vil heller tro mindre utsatt siden drevet ikke er innkapslet.
Det er utrolig hvor mye dritt som samler seg under dekslet til framdrevet på de fleste sykler...
Litt det jeg også trudde. Sykkelen er såpass ny, men utrolig hvor mye "møkk" jeg fikk vasket bort der med det nye drevet. Må bare passe på å knyte skolissa nå da, så ikke den forsvinner inni der :p
Hm... :-k
Er vel lurest med sko/støvler uten lisser når man kjører motorsykkel...
Så slipper man en bekymring til, at skolissene knyter seg opp og slenger hit og dit...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Sant det. Men har kjøre sko med lisser. Men stapper lissene ned i skoa, og dem har aldri tittet under kjøring :)

Toven

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av Toven »

Ble jo tøft da :)

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Hei folkens!

Mens jeg venter på litt varmere vær, sånn at jeg kan få tatt ut MT-10' en, så har jeg luktet på er par ting, som kanskje folket her kan hjelpe meg litt med? Kanskje?
Har som sagt akrapovic slipon på sykkelen pr.idag.
Vurderer nå kanskje å få forhandler til å montere linkpipe, altså bytte ut den rørdelen der katalysatoren sitter.
Og montere power commander, kjøre sykkel i benk og få justert/mappet den inn riktig.

Vurderer dette sterkt, men eneste som holder meg litt igjen er, dette med garanti på motoren. Forhandleren sa at ved å gjøre dette, og om det skulle oppstå en motorfeil, som dem finner ut kommer av dette så vil ikke garantien gjelde lenger.
Men hva kan evt gå galt? Forhandler verkstedet skal selfølgelig få gjøre alt da ikke jeg skrur noe selv på en så ny sykkel. Hva mener folket her jeg bør gjøre? Ha den som den er, eller kjøre på?

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av WikingTnT »

Det gjør jo bare bra for motoren - få åpnet opp og tunet den optimalt som den er designet for uten alle disse emisjons-greiene, men du har skremselet fra forhandler..HVIS det skjer noe med motoren uansett årsak så sitter du i saksa pga "tukling" med motor :sk?

Jeg ventet ikke et sekund - nye større grenrør , ut med kat ,større link-pipe , Devil-slipon , PowerC III og etterhvert V ,ut med butterfly-ventil i luftfilterboks ,montert DNA-filter ,bort med eksos-ventil ,inn med kevlar-clutch og benkekjøring.
Høyere ytelse , renere gange og mindre bensinforbruk :twothumbs:

Nå har sykkelen snart 10-årsjubileum med 60.000 km på telleren and all good :roll

Svar