Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av supersic »

tror 07en min aldri bikker halvlitern på mila uansett kjøring

Toven

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av Toven »

Totalt urelevant, kommer unna med 0.4 på mila med variert kjøring :D

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av freddy123 »

Jeg har Yamaha sin fz8 altså 800cc denne bruker bare 0,5 på mila

Men jeg så på youtube en review av den nye r1m at dem var tørste var 44teeth som sto for testen, de sa at de elsket motoren og at eneste minuset med den var at den var litt tørst så det er nok riktig det du får opp av forbruk ja, noen sykkler bruker litt mere og noen litt mindre det er uansett ikke denne kostnaden som blir så veldig dyr ved og eie en nyere mc... Så det med forbruk driter jeg litt i det eneste er at det er deilig og slippe og stoppe på hver eneste bensinstasjon langs veien da når man først er på tur


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av AJ »

Har nå tatt første forbrukssjekk etter at jeg byttet kjede og drev hvor jeg byttet ut 17 tanns drevet med et 16, men beholdt 42 t bakdrevet.
Endringen gjør at jeg kan kjøre mer på sjettegiret enn før. Dvs. gire opp til femte og sjette ved lavere hastigheter enn tidligere.

Endringen gjør også sykkelen mer akselerasjonsvillig, også på de høyeste girene. Hvilket betyr at man har falt for fristelsen til ganske aktiv kjøring i perioder...
Ellers har omdrevingen faktisk ført til at jeg i all hovedsak kjører roligere og opplever at sykkelen "jager" mindre og er mer i harmoni, for å si det slik, med norske fartsgrenser og kjøreforhold forøvrig, som svingete veier og topografien her i landet.

Målt forbruk: 0,47 l/m.

Ny måling på gang etter fyllingen i dag. Så får vi se hva den viser når neste tankfylling står for tur...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av Geiroe »

Min 31 år gamle VF1000 bruker i underkant av 0.7, men har aldri fått den ned i 0,65. En liter forgassermotor må jo ha litt drikke.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

God kveld folkens.
For å si det slik, så bryr jeg meg egentlig ikke om forbruket. Men ville bare sjekke så det ikke er noe galt me motoren.
Men snakket med forhandler idag igjen, og dem synes ikke forbruker var noe nevneverdig høyt for den motoren.
Men dem kunne ta den i benken hvis jeg ønsket for å sjekke.

Men i morgen tidlig drar vi på bilferie te øland, blir der 1ukes tid. Når jeg kommer hjem blir det inn på verkstedet for å montere slip-on potta da jeg fikk beskjed om at denne var kommet idag.

Jompa, jeg har kjørt ganske så ujevnt nå i innkjøringa av motoren, på både høyt og lavt turtall.

Aj, spennende å se åssen du opplever forbruket etter drev bytte :)

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av Tommas »

Jeg klarte ikke å presse S1000R noe særlig over 0,7 - og det med tildels meget inspirert kjøring. Super Duke 1290R holder seg også under 0,7 med enda mer inspirert kjøring... Normal kjøring ligger rundt 0,6.

Men vet at feks Tuono er vesentlig tørstere, så,det høres ikke unormalt ut.

Det viktigaste er vel om du har det gøy? :thumleft

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Hei igjen!

Jeg har det utrolig gøy vettu. Ville bare sjekke opp i dette fall det skulle være noe galt me motor. Men ettersom flere sier at det ikke er unormalt, og når til og med forhandler sier dette så får jeg slå meg til ro med det ;)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av Bjerknez »

Etter turen min til Molde og tilbakelagte 77 noenlunde friske og aktive mil så ligger BMW'en på 0.63. Det er bare mopeder som bruker ned mot halvlitern på mila lasse_hansen. :knegg

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

:D
Nå nærmer ferieturen med familien seg slutten. I morgen vender vi det firehjulet kjøretøyet våres hjem. Må si jeg klår i fingrene etter å få kjørt noe på to hjul igjen.

Fikk også beskjed fra forhandleren at olje radiator dekselet mitt har kommet, så da blir det inn å hente det til uka. Og Slip-on potta har kommet, fikk time 1aug for montering av den. Så da ser jeg frem imot 1aug også ;)

Det var en liten oppdatering ifra meg, følte jeg hadde vært litt stille i det siste. Men er på ferie som sagt, og kjenner nå mc syndromet slår inn, så skal bli godt å få kommet hjem til sykkelen. Den har tross alt stått rolig i over 1uke nå :p

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Kom hjem fra ferie igår. Idag hentet jeg olje radiator dekselet. Nå synes jeg faktisk sykkelen ble utrolig tøff.
MT-10 logo nederst i hjørnet gjorde seg også. Så nå skal jeg straks ut å lufte den en tur.

Fikk også ChainMonkey idag, etter at AJ hintet om denne. Ser ut som en genial ting, så vi får se åssen det fungerer neste gang jeg skal justere kjedet.

Glemte å ta før bilde av olje radiator dekselet, men legger ved bilde av åssen det så ut i forhold.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

God kveld folkens!

Kom nettopp hjem etter en liten kjøretur, har nå kjørt litt over 1600km, og ifølge boka til sykkelen så skal den nå være ferdig innkjørt :)

Det jeg lurte på da var, kan det være greit med et olje og filter skift igjen da? Hadde olje og filter bytte på 1000km.

Litt av grunnen til at jeg spørr er pga når jeg var ute å kjørte nå så var det en litt større stein som lå i veien, som muligens spratt eller hva den gjorde opp i filteret, og lagde en liten bulk/bukkel inn i filteret. Vet ikke om dette kan ha noe å si for filteret sin del?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av AJ »

lasse_hansen skrev:God kveld folkens!

Kom nettopp hjem etter en liten kjøretur, har nå kjørt litt over 1600km, og ifølge boka til sykkelen så skal den nå være ferdig innkjørt :)

Det jeg lurte på da var, kan det være greit med et olje og filter skift igjen da? Hadde olje og filter bytte på 1000km.

Litt av grunnen til at jeg spørr er pga når jeg var ute å kjørte nå så var det en litt større stein som lå i veien, som muligens spratt eller hva den gjorde opp i filteret, og lagde en liten bulk/bukkel inn i filteret. Vet ikke om dette kan ha noe å si for filteret sin del?
Neppe noen grunn til bekymring ang. filteret.
Men et olje- og filter bytte etter avsluttet innkjøringsperiode skader ikke. Selv om det strengt tatt ikke er nødvendig. Fordelen med å gjøre det er at man får fjernet avslepne metalsponrester i motoren, som det ofte er mer av i begynnelsen av motorens virketid enn senere.
Det er i hvert fall erfaringen jeg har fra KTM'en. På denne er det to avtapningsplugger hvor det sitter et filter og magnet på hver avtapningsskrue.
Min erfaring er at det var mer spon på magnetene etter de første oljeskiftene enn hva tilfellet har vært senere.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av lasse_hansen »

Så det kan være greit med et olje og filter bytte nå også da, selv om jeg hadde et på 1000 også? Bedre å bytte engang for mye enn en for lite regner jeg med så

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016

Legg inn av AJ »

lasse_hansen skrev:Så det kan være greit med et olje og filter bytte nå også da, selv om jeg hadde et på 1000 også? Bedre å bytte engang for mye enn en for lite regner jeg med så
Litt 'overkill', men hvorfor ikke?
Olje er forholdsvis billig, selv de dyre variantene, og en billig forsikring og god "spa-behandling" for motoren :P .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar