Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av AJ »

Snikkeren skrev:Tror ikke du skal henge deg så veldig opp i hvor mange HK sykkelen har. GSX'en gjør jo 0-100 på 3,8 sekunder, så den flytter på seg den og.
TDM'en jeg har i dag har ikke mer enn 85 hester den heller, men den har litt mer moment enn GSX'en, så den drar bedre.
... og noen greier å akselerere fra 0-100 på 3,5 sek. med TDM900 uten mods av noe slag.
Er forsåvidt kjapt nok det, sku je mene... ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av JanK »

lasse_hansen skrev:Noen erfaringer eller noe med Honda CB Hornet 600cc og 900cc?? Er dette en mere tur sykkel? Stilig er den ihvertfall
Både Hornet 600 og 900 er fantastiske sykler, på ingen måte tur-sykler. Hornet 600 har vært den mest solgte motorsykkelen i Italia hvert år siden den kom. Har du råd, kjøp 900 varianten med motor som stammer fra Honda Fireblade.

Ingen annen sykkel i klassen matcher Hornet da det kommer til kvalitet, pålitelighet og kjøreglede.

Ville uten tvil valg den over Suzuki GSX 650 F, og jeg har alltid vært Suzuki "fanboy"...

Her er noe av det du kan bruke en Hornet 600 til...

[video]http://www.youtube.com/watch?v=sJjmvKjKhG0[/video]

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av ejs »

:thumleft

Jeg har alltid likt GSX750F, spesiellt den sorte.
:scratch :scratch
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av Snikkeren »

Her kan du lese hva MCN skrev om GSX'en (det er på nynorsk, men det regner jeg med går greit):
http://www.motorcyclenews.com/MCN/biker ... -EPI-99365" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av Kawasaki »

Når du likevel ikke hørte på fornuft,og gikk i banken og lånte penger:

Ikke kjøp noe mindre enn 1000kubikk/140hk. Så slipper du å skifte den til neste år :thumleft
ikkebike.norwegianforum.net

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av Banditmannen »

Det er så enkelt(og så komplisert) at det handler om fornuft og følelser!
Og når det gjelder motorsykkel, er det først og fremst følelser, og i mindre grad fornuft... :8-[

Og enda et "visdomsord":
Ingen har noensinne lært av andres feil(erfaringer)!

Så finn den sykkelen DU liker best, prøvekjør den, og hvis du fremdeles liker den, kjøper du den!
Så får du heller bytte hvis det blir "feil"! :thumleft

For å øke forvirringa slenger jeg ut et forslag:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=29083987" onclick="window.open(this.href);return false;
Har selv aldri prøvd en Fazer 1000, men den står høyt på lista mi... :P :p

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av Dexter »

Kawasaki skrev:Når du likevel ikke hørte på fornuft,og gikk i banken og lånte penger:

Ikke kjøp noe mindre enn 1000kubikk/140hk. Så slipper du å skifte den til neste år :thumleft
1000ccm er greit, men den må da likevel ikke ha 140hk... den vil sannsynligvis ha tilstrekkelig dreiemoment og effekt uansett.

Fazer er nevnt og det er nok et bra alternativ. VFR tror jeg er et bra alternativ. CBF er et bra alternativ... egentlig finnes det massevis av gode alternativer! Men ikke heng deg for mye opp i effekt. Har du fra 800 kubikk og oppover så har du sannsynligvis mer enn nok effekt uansett
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av lasse_hansen »

hmm, mange bra kommentarer her... Skal dra å prøvekjøre GSX 650F en dag denne uka. Og tenkte å prøvekjøre Hornet 600 eller 900 en dag også...

Hittil er:
Valget er mellom GSX 650F, Hornet 600 eller 900, eller Suzuki Bandit 1200s

Sykkelen kommer til å bli brukt på tur i ny og ne, og da med to personer på.
Sykkelen jeg gjerne vil ha skal helst se ut som GSX 650F, ille int. i den type sykkel gitt =) hehe.
Hvordan er GSX 650 F med to personer på egentlig? Merker man stor forskjell på aks og sånt når det kommer en person til på sykkelen? Noen som har erfaring med to på før?

Lasse Hansen

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av ArcticTiger »

lasse_hansen skrev:hmm, mange bra kommentarer her... Skal dra å prøvekjøre GSX 650F en dag denne uka. Og tenkte å prøvekjøre Hornet 600 eller 900 en dag også...

Hittil er:
Valget er mellom GSX 650F, Hornet 600 eller 900, eller Suzuki Bandit 1200s

Sykkelen kommer til å bli brukt på tur i ny og ne, og da med to personer på.
Sykkelen jeg gjerne vil ha skal helst se ut som GSX 650F, ille int. i den type sykkel gitt =) hehe.
Hvordan er GSX 650 F med to personer på egentlig? Merker man stor forskjell på aks og sånt når det kommer en person til på sykkelen? Noen som har erfaring med to på før?

Lasse Hansen
Jeg ser du nå er kommet på "bedre" tanker, og har innlemmet 1200 Banditen på din ønskeliste :thumleft . Den vil gi deg positive svar på dine spørsmål over :knegg :knegg

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av Kawasaki »

lasse_hansen skrev:Sykkelen kommer til å bli brukt på tur i ny og ne, og da med to personer på.
Sykkelen jeg gjerne vil ha skal helst se ut som GSX 650F, ille int. i den type sykkel gitt =) hehe.
Hvordan er GSX 650 F med to personer på egentlig? Merker man stor forskjell på aks og sånt når det kommer en person til på sykkelen? Noen som har erfaring med to på før?

Lasse Hansen

Med to personer på,så blir 600 klassen for kortpustet. Og for lett. Aksen betyr ingenting,da du helst ikke har lyst å vippe kjærringa av uansett,regner jeg med :-k Men du vil merke "ekstralasten" mere i svingene på en lett 600,enn på en skikkelig moppe.

Gå for 1200 banditten eller lignende,hvis du har råd.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av Snikkeren »

650'en kan bli noe tungpustet med to på. Skal du kjøre med to på så vil jeg uansett anbefale litt mer kubikk.

TDM 900 ;e :thumleft

@Kawasaki: Det er ikke i svingene man merker det mest på en fullastet 650. Det takler den ganske bra. Det er i bakker og ved akselerasjon man merker det mest.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av Kawasaki »

Det jeg mente var at du merker ekstralast mere på en lett moped kontra en tung en. Har hatt/har småmopeder selv.

Med 2 på må man ha noe skikkelig,minst 1052 kubikk :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av AJ »

Kawasaki skrev:
Med 2 på må man ha noe skikkelig,minst 1052 kubikk :knegg
Oisann... :eh
Da holder det visst ikke med Triumph Tiger 1050 heller, gitt... :-k

:knegg


:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av werner »

Hallo.
Kjørte 600 hornet på traf skolen og syntes den var veldig grei. Kanskje litt preget
med to på rundt 90kg på.. Men alikevel tror jeg ikke det er noen fare med aksen. Slår det meste av biler du møter alikevel. Den er "tonet ned litt" så du ikke trenger det hysteriske turtallet som på cbr 600 som motoren kommer fra. Det går endelig fælt nok! Om du velger 900 hornet så er det mer moment. Har selv fireblade som den motoren kommer fra. Hornet motoren er også tonet litt ned for å gi mer moment på mellomregisteret. Ville valgt den av de du velger. Tror den er snill og sterk, men også skikkelig trøkk om du vil det. Synes firebladen er snill, og fungerer bra på lavt. Så hvis horneten er enda bedre på lavt tror jeg den er glimrende. Jobber med en som kjører racing med en r-6. Den er original og fungerer ikke under 12 runder mener han. Ligger mellom 12 og17. Det er på bane, men hvis det er der effekten ligger så tror jeg det blir slitsomt med to på og litt pikk pakk på tur.. Er jo fin å se på og går no jæ....men..
Lykke til med valget. Håper du finner en som er "din"

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Vurderer kjøp av sykkel hos forhandler

Legg inn av lasse_hansen »

Hornet eller bandit? Er kanskje Suzuki DL1000 V-strom noe å titte på å?? Hva hadde folkene her valgt? Etter en alvors prat med dama, så virker det som ho vil sitte på endel.. Så da er vel gsx 650 x litt feil valg kanskje??

Så ettersom dama blir sittende på ganske ofte, så bør jeg velge sykkel derretter.. Blir også endel turer på sykkelen, men vil i tillegg ha en sykkel som er grei til "landeveis kjøring" med kompiser på sommerkveldene =), de har 600 R sykkel de fleste, så vil ha noe jeg klarer å henge med i gjengen der.. Hvem bør jeg se litt etter da??
Sist redigert av lasse_hansen den 22 jun 2011, 23:57, redigert 1 gang totalt.

Svar