Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Jompa »

JohnnyTh skrev:
Crinos skrev:Tok å målte vekta mi her på kontoret i dag...
Etter snart 4 uker på krykker har jeg slanket av meg 8kg.... Det er ikke så galt :P :p
Håper bare nå ikke at kjerringa forlanger fire nye uker på krykker... :lol

Skjønner ikke helt den. Regner med du er mindre aktiv med gips en uten. Men du tar altså av deg meg gips? Klarer du ikke gå til kjøleskapet?:) pass deg så du ikke sulterihjel
Han kommer seg til kjøleskapet, men får ikke åpna døra. Ei hand i gips, og ei til å holde krykka med. :-k
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Forstår godt at jeg tar av meg...
For hvert steg jeg tar, må jeg holde oppe 60kg på hver arm. Og jeg har ikke tatt ut sykemelding. Fungerer ypperlig i jobb, bare litt tungvindt til og fra.. Så jeg beveger meg og hinker rundt her, og da blir det jo litt trening.

Sant skal sies at jeg IKKE trente noe i det hele tatt før jeg fikk foten i gips, så jeg har jo hatt et "optimalt grunnlag" for å ta av meg nå.
Tror nok ikke det hadde vert samme resultat om jeg hadde trent 3 dager i uka fra før av.

Mat har det ikke skrantet på.. Hjemme har jeg en fru som tar godt vare på meg, og på jobb har jeg hatt kollegaer som har hjulpet meg med matbrettet i kantinaen :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av JohnnyTh »

Bra jeg var litt bekymret for deg en stund her. Lirte på om vi måtte stille opp på dugnag å fore deg før du sultet for mye :-)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

JohnnyTh skrev:Bra jeg var litt bekymret for deg en stund her. Lirte på om vi måtte stille opp på dugnag å fore deg før du sultet for mye :-)
HAHAAHA... Nei ingen fare... Hjemme har jeg spist godt, på jobb har jeg spist godt, men det er jo en hel liten trening bare det å komme seg fra parkeringsplassen til kontoret mitt. :prf
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Prøvde å få litt kosetid i garasjen i går.. Er ikke helt god i foten igjen kjenner jeg, for det var ikke særlig kos...
Men skrudde nå i alle fall primæren sammen og skulle starte opp bare for å kontrollere..
BAH... Startmotoren står bare å spinner i lufta.... Orket ikke å demontere det igjen... Får se på det senere.
Mon tro om jeg har bommet litt på en splint på gir akselen og at clutch basketen står feil og med det presser startmotor armen bort fra krans hjulet på clutch basketen... :-k
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Crinos skrev:BAH... Startmotoren står bare å spinner i lufta.... Orket ikke å demontere det igjen... Får se på det senere.
Mon tro om jeg har bommet litt på en splint på gir akselen og at clutch basketen står feil og med det presser startmotor armen bort fra krans hjulet på clutch basketen... :-k
Hadde meg noen timer i garasjen i helga, og joda det var som jeg trodde.. En liten splint som er roten til alt ondt..
Ikke klarer jeg å få tredd sakene på uten at det fjerner seg heller... Kan se ut som at den ikke passer helt for den sklir kun på plass i sporet sitt med bruk av overbevisende makt. :mk

Må finne frem ei baufil og file litt både på splinta så går det forhåpentligvis bedre!
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Hadde meg en liten PANG opplevelse i garasjen i går.. og da mener jeg bokstavelig talt PANG.

Hadde kinnet og kinnet på sykkelen, bare for å finne ut av at jeg hadde koblet olja feil vei på oljefilteret. Snudde på dette, og kinnet litt uten pluggene i.
Satte i pluggene igjen, og det var bare sirrup. Så kom jeg på... Jeg hadde jo hevet masse stålull inn i potta for å gjøre et labert forsøk på å dempe den litt, drillet opp poppene og dro ut innmaten. Gjorde et nytt forsøk på å kinne, men da hadde batteriet ment at "nok er nok".
Så jeg går rundt på den andre siden av sykkelen, hvor laderen står i hylla og "comfort connect" til C-teken henger ut fra sykkelen. Kobler dette på, og små rydder litt i verktøy.

Plutselig kommer det et gigantisk PANG. En eller annen form for VERY LATE COMBUSTION :lol
Jeg stokk, og er ikke normalt sett veldig lett skremt, og det ringte i ørene i lang tid etterpå.
Om ikke annnet, var det i alle fall en ypperlig påminner om at jeg hadde glemt tenninga på! :prop:
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av TBI81 »

Attentatforsøk? :knegg

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

TBI81 skrev:Attentatforsøk? :knegg
Fy fela... Ja.. skulle nesten tro det. :lol
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av TBI81 »

Kanskje det er du som har en sånn ordentlig timing retard? Får håpe han eliminerte seg selv nå da :lol
ref. GIpro ATRE tråden.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

PMS sesongen har virkelig truffet for fult i Kristiansand/Vennesla. Nå snør det her også, og det er bare til å begynne å furte... Nei vent..
Det finnes andre ting å ta seg til også..
For eksempel bil handel...

Litt sånn plaster på såret for at jeg poffet foten tidlig i sesongen som mer eller mindre satte stoppe for resten av MC kjøringa i år. (Spesielt med tanke på at jeg fremdeles halter), og kanskje litt fordi jeg har hatt lyst på lenge... Handlet jeg meg et glis av en bil i dag.
BMW 730D.jpg
Viktig å kjøpe seg bli og fornøyd... Ikke verst at kona også likte bilen, det er bare et stort bonus! :prf
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Busa Trond »

Det var da voldsomt til plaster da Crinos :D . Gratulerer så mye :thumleft . Mer komfortabel bil får man nesten ikke tror jeg :prf . Her har du mange mil å glede deg til.
Maken bil til Jens også :erte

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Intruder »

Husk at BMWer har jævla lett for å klenge seg oppi baken på andre biler for å redusere luftmotstand og bensinforbruk... =;

Tuller,kos deg med den nye bilen din !! :rose :yeahright
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Det er alt for lenge siden denne tråden hadde en update. Men rent mc messig har det vert svært lite nytt fra min garasje.

Det har egentlig vert svært lite fra meg i det hele, som mye skyldes så mangt. Primært ny jobb og flere opppussing prosjekter i hjemmet (som dessverre ikke gir rom for kose tid for far i garasjen).

Jeg hadde mange planer for endringer i vinter, og absolutt ingen av dem har blitt realisert. Jeg har nå kun én plan, og det er å bygge ny eksos før en kammerat av meg slutter i sin nåværende jobb som blikkenslager / "tusen kunstner med metaller". :)

Heldigvis så det bra ut da jeg tittet på selvangivelsen i dag, så det kan jo være at noe av det bare tar en kjapp mellomlagring på kontoen :)

Sessongen for kjøring avventer seg litt her jeg bor, da gata jeg bor i feremdeles er så dekket med grus fra strøbilene i vinter, at det er lite praktiske med langgaffel og ingen fremskjerm. Men men. Snart!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Hadde startproblemer på denne sesongen gitt, i ordets rette forstand. Startmotoren hadde fått seg en karamell i fjor, og tålte tydeligvis ikke å stå stille siden jeg parkerte sykkelen tidlig i sesongen (pga knekt fot) til nå.

Som jeg stort sett alltid tenker når det kommer til å bytte deler, oppgrader om mulig. Så jeg gikk fra en 0.8kW starter til en 1.4kW starter (som også er fysisk mindre i størrelse)..
Fikk fremdeles ikke liv i maskinen, selv med friskladet batteri... Så begynner jeg å lese finteksten.
Batteriet tåler 185 CCA, og starteren krever "about 300 CCA". Batteriet er dog ratet til 575 PHCA (ca samme som CCA men i max 5 sec), men tror det bare er "skryt".
Har et Odyssey PC 545 batteri.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar