Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Har nå fått byttet oljekabler, og oljefilter er på plass.
Skulle bytte primærkjedet og knotet veldig med å få dette av: se denne tråden her: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=123443#p123443" onclick="window.open(this.href);return false;

Nå som alt egentlig er klart for montering og burde vært "kjøreklart" i løpet av en liten time eller to i garasjen, så har jeg klart å få gips på foten.
Var i Badeland med kidsa og familien og sklei.. vips og bom, foten min har nå gips i fire uker... Jaja... bedre at det skjedde meg enn en av ungene!
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av joo »

Det var kjedelig!
Skulle heller skje rundt juletider, da kunne du bare hinka til middagsbordet og sovet bort tida ellers...
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Nå begynner det å nærme seg at gipsen skal av, og jeg gleder meg STORT...
En ting da, aldri så vondt at det ikke har vert godt for noe annet... Da jeg startet på krykkene, var det et KJEMPE ork/slit å bare ta seg rundt og forbi. Nå får jeg rimelig god fart igjennom gangene her. :thumleft
Ikke galt å få stramma opp overkroppen litt også, og fruen påstår at magen også har sneket seg inn litt.
Så.... Aldri så vondt, at det ikke er godt for noe ? :-k

Men en annen ting som er litt kjedelig... Når jeg ikke har muligheten til å kjøre... Så blir jeg sittende å se på nye muligheter for sykkelen.
En ting jeg ikke helt klarer å slå i fra meg er om jeg vil bygge om til to skiver fremme eller om jeg bare skal nøye meg med en.
Valget av løsning, påvirker hvilket pumpehus jeg kan ha på styre. Small bore = en skive, big bore = 2 skiver. Dette fungerer angivelig svært dårlig om hverandre også.
Dog, jeg forstår ikke helt hvorfor en bremsepumpe som er beregnet for 2 skiver er dårlig når man bare har en.... :-k Kanskje noen kan opplyse meg litt om dette?

Hadde vert greit å kunne bytte stegvis, så blir det ikke en så stor kostnad der og da...

For å toppe det hele så har jeg plutselig funnet meg en ny spiller til bilen jeg ble forelsket i... Mye fordi den kjører både Android OS og Windows CE samtidig, og "my inner nerd" ble yr. :lol
Dynavin D99 Er akkurat slik PC'n jeg hadde i bilen var før, bare PC'en tok mye mer plass. Har lenge gått og vurdert å bygge ny bassert på et Rapsberry Pi kort, men her slipper jeg all prototyping.. Kjør ferdig produkt og klask på plass...

Det er FARLIG å gå på krykker... Farlig for lommeboka... Ny varmepumpe til huset fikk jeg også bestilt meg..... Var egentlig på jakt etter telefon nummer til en som kunne levere et favn med ved, men så kom nummeret opp til en varmepumpe leverandør og vips.... :mk
Skal aldri klage over kjerringa som bare MÅTTE kjøpe nye sko eller kjole, eller what-ever... :lol

I korte trekk... På mandag som kommer... skal gipsen av, og det skal taes ny røntgen. Er alt OK, så er det ikke så alt for lenge til jeg putrer rundt på sykkelen igjen med et SALIG glis inne i hjelmen. Jeg har mange tusen kilometer jeg må få tatt igjen. :prop:
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av rerell »

Gips... :evil
Själv har jag 10 uker kvar innan mitt ska av... :( Knäckt handled. Irriterande ja.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av tagesk »

Crinos skrev: En ting jeg ikke helt klarer å slå i fra meg er om jeg vil bygge om til to skiver fremme eller om jeg bare skal nøye meg med en.
øh - noen grunn til ikke å ha to skiver foran?

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Jompa »

Det kan vel være at en smallbore pumpe gir mere trykk og mindre mengde enn bigbore.
Så hvis du bruker bigbore med ei skive får du for lavt trykk på kaliperen og motsatt får du for liten
Mengde med to skiver og smallbore pumpe, sånn at klipa treffer styret før du har full virkning ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

mekkern
Innlegg: 7582
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av mekkern »

Jompa skrev:Det kan vel være at en smallbore pumpe gir mere trykk og mindre mengde enn bigbore.
Så hvis du bruker bigbore med ei skive får du for lavt trykk på kaliperen og motsatt får du for liten
Mengde med to skiver og smallbore pumpe, sånn at klipa treffer styret før du har full virkning ?
:thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

rerell skrev:Gips... :evil
Själv har jag 10 uker kvar innan mitt ska av... :( Knäckt handled. Irriterande ja.
Ai ai... Ikke artig i det hele tatt.

I 2006 gikk jeg hele sommeren med gips på armen. Først 3 måneder, så var jeg uten gips i ca 1 uke, før jeg klarte å knekke noe nytt i armen og 3 nye måneder med gips.

Har du et stort/komplisert brudd. Eller var det rett og fint?
Jeg har knekt håndleddet som guttunge, og det var ikke helt bra... Sliter med at jeg får senebetennelse om jeg belaster hånda.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

tagesk skrev:
Crinos skrev: En ting jeg ikke helt klarer å slå i fra meg er om jeg vil bygge om til to skiver fremme eller om jeg bare skal nøye meg med en.
øh - noen grunn til ikke å ha to skiver foran?

[TaSK]
Kun kostnad! :thumleft
Må bytte hele bremsesystemet på frembremsen, som da fort kan balle på seg til en stor sum.

Jeg klarer jo tros alt å stoppe greit med en skive også :prf

På sykkelen min er bremseskiver kun til bruk for raskt å gå ned i hastighet. Ellers bruker jeg motor/gir til å justere hastighet både opp og ned med.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Jompa skrev:Det kan vel være at en smallbore pumpe gir mere trykk og mindre mengde enn bigbore.
Så hvis du bruker bigbore med ei skive får du for lavt trykk på kaliperen og motsatt får du for liten
Mengde med to skiver og smallbore pumpe, sånn at klipa treffer styret før du har full virkning ?
Det var slik det var ja.... Vell. Da er det tydeligvis enten eller...

Blirt fort litt mye enn må ut med på en gang da... :mk
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av rerell »

Crinos skrev:
rerell skrev:Gips... :evil
Själv har jag 10 uker kvar innan mitt ska av... :( Knäckt handled. Irriterande ja.
Ai ai... Ikke artig i det hele tatt.

I 2006 gikk jeg hele sommeren med gips på armen. Først 3 måneder, så var jeg uten gips i ca 1 uke, før jeg klarte å knekke noe nytt i armen og 3 nye måneder med gips.

Har du et stort/komplisert brudd. Eller var det rett og fint?
Jeg har knekt håndleddet som guttunge, og det var ikke helt bra... Sliter med at jeg får senebetennelse om jeg belaster hånda.
Det är flera brudd, och blev beskrivet som komplicerat. Krosskador på båda sidor om handleden, men framförallt har ett av benen i handen rivits loss och flyttat sig till en helt annan plats och roterat helt runt. Blev en liten operation ja. Har massa metall i handen nu. :sk?

Var förresten resultat av att en blind bilist svängde ut framför mig. När jag låg i diket efteråt stack han från platsen. Hyggligt.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av tagesk »

Crinos skrev: På sykkelen min er bremseskiver kun til bruk for raskt å gå ned i hastighet. Ellers bruker jeg motor/gir til å justere hastighet både opp og ned med.
Mulig jeg er helt på jordet her, men hva ellers skal man bruke bremsene til enn å komme raskt ned i fart?
Det var derfor jeg tenkte: To skiver gir bedre bremser enn én; da vil jeg ha to.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

tagesk skrev:
Crinos skrev: På sykkelen min er bremseskiver kun til bruk for raskt å gå ned i hastighet. Ellers bruker jeg motor/gir til å justere hastighet både opp og ned med.
Mulig jeg er helt på jordet her, men hva ellers skal man bruke bremsene til enn å komme raskt ned i fart?
Det var derfor jeg tenkte: To skiver gir bedre bremser enn én; da vil jeg ha to.

[TaSK]
Hehe.. Så sant, så sant.. Var en dum setning det der... vet faktisk ikke helt hva jeg tenkte på heller. ](*,)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Tok å målte vekta mi her på kontoret i dag...
Etter snart 4 uker på krykker har jeg slanket av meg 8kg.... Det er ikke så galt :P :p
Håper bare nå ikke at kjerringa forlanger fire nye uker på krykker... :lol
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av JohnnyTh »

Crinos skrev:Tok å målte vekta mi her på kontoret i dag...
Etter snart 4 uker på krykker har jeg slanket av meg 8kg.... Det er ikke så galt :P :p
Håper bare nå ikke at kjerringa forlanger fire nye uker på krykker... :lol

Skjønner ikke helt den. Regner med du er mindre aktiv med gips en uten. Men du tar altså av deg meg gips? Klarer du ikke gå til kjøleskapet?:) pass deg så du ikke sulterihjel
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar