Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Jeg håper ikke det skulle være et behov for å starte denne første tråden men en introduksjon av meg selv, da jeg har vert en forumrytter her i den senere tid.. :thumleft

Dog, om behovet skulle oppstå, får jeg bare oppdatere denne førsteposten med slik info. :-)

Hadde egentlig ikke planer om å starte min egen "blog" tråd her, men så fant jeg ut av at det kanskje var greit å samle all "dritten" på et sted. :lol

Så uten videre introduksjon går jeg til dagens A-HA opplevelse.

Jeg har i hele fjor høst og frem til nå i våres kjørt med et nesten nedslitt bakdekk.
Jeg har hele tiden følt det som at sykkelen har vert ustabil, spesielt i svinger, men tenkt at dette skyltes det slitte dekket... I verste fall foringer til svingarmen bak, som jeg hadde planer om å sjekke når jeg skrudde av bakfelgen...

Jeg kjørte sykkelen de 4-5 milene det er fra meg og ned til en kammerat av meg som har lift og omleggingsutstyr. Sykkelen var som "vanlig" ustabil.
Kommer frem til kameraten, og vi løfter sykkelen opp... Han ser litt på bakdekket mitt og spør litt tørt. "vondt i ryggen".. (som i du kjører med for lite luft i dekket for å få litt mer demping).

Jeg påstår at det er riktig lufttrykk i dekket, sjekket jo dette på en bensinstasjon for bare noen uker siden... kameraten min bøyer seg ned til dekket... tar tak med begge tomlene og presser sammen dekket som om det skulle ha vert en punktert fotball.... "nå... fremdeles nok luft i dekket ditt eller"...

Så der fikk vi frem den.... :-) ingen foringer til bærearmen må byttes....

Fra og med nå, skal jeg være veldig kritisk til bensinstasjon målere/luftfyllere...

-------

#2 På samme post...
Jeg har tidligere ramblet her på forumet om at jeg tror eksosen min stryker på en test hos tilsynet (som den har blit kaldt inn til)...
Anlegget jeg har på er av type Vance&Hince 2-1. Jeg liker utseendet, men lyden er selv for meg for høy og har hatt lyst til å gjøre noe med det... Så mens latteren fra lite luft i dekket gav seg, fablet vi om å "superVance" eksosen... som i at man tar SuperTrap og Vance&Hince og legger dem sammen... Rettere sagt... Monterer de samme type ringene som SuperTrap er kjent for på mitt VH anlegg... og tilfeldigvis hadde kameraten min noen ringer liggende i nøyaktig riktig dimensjon, som egentlig var planlagt til en løpsbil han hadde for noen år siden som det aldri ble noe av å montere...
Eneste "aberet" er at han har laget dem selv og gravert inn Alfa Romeo logoen på sluttplata.... Ikke den verste logoen... Men dog...

Nå må jeg løpe... Kjerringa maser om å se på serie... SGU sesong 2 kaller.... \:D/

PS: Er ikke tøffel... Kan da velge om jeg skal ta oppvasken eller å støvsuge selv... :terge
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av AJ »

Dette liker vi!
Crinos-bloggen blir å følge med på framover :jada:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av SheDevil »

Så moro at du også starter egne skriblerier (liker at du også kaller det skriblerier) :roll

Men, angående det du skriver om rett/galt lufttrykk på "benserten", det kan være skummelt ja :doh
Bra at du fikk gjort noe med det og ikke "bare" har en dårlig sykkel...

Dessuten, det er kjekt med kompiser som har utstyr og vet også hva man snakker om (er ikke alle kompiser som gjør det).
Men "alfa romeo" da gitt.. Kunne vel ha stått noe verre, sånn som Honda eller no :roll

Men, du, den dama di har god smak når det gjelder serier, følger med den her i heimen også :prf

Gleder meg til fortsettelsen, ja med dine skriblerier altså :janikk
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Man "skribler" da noen ord ned på et slags papir.. om det er karbon eller ja... faktisk karbon (i blyanter også)... så er det i mine øyne fremdeles skriblerier! hehe.

Det er upåklagelig deilig å ha venner som både har riktig verktøy og kunnskap. Liker å sysle med det meste selv, slik jeg gjorde i hele vinter. Men har fks ikke dekkomlegger og da var det like så greit å gjøre hele jobben hos kompissen som har alt tilgjengelig. (har en garasje som ville fått mange verksteder til å bli missunnelige på verktøyene som er tilgjengelig).

Hehe.. Ja.. Hadde ikke vert så greit med Honda på endestussen... :terge Når jeg tenker etter, kan det være passende med Alfa logoen, når jeg tenker tilbake på min Alfa Romeo GTV6.... Måten man kjørte den på, minner litt om måten man kjører Harleyen min på også... Med masser av kjærlighet og en bønn eller to om at enn kommer seg frem uten alt for mange stopp. :knegg

Serier ja... Vi ser litt (mye) på serier her hjemme... det som har rotert mest igjennom HTPC'n er Sci-Fi serier, og en del Fantasy serier.
All time high er nok Battlestar Galactica (den nye, den gamle er langt i fra bra)... Vi begge er så "nerder" av vi har fått trykt et stort bilde av et tema fra BSG.
The Last Supper:
http://www.mauricebroaddus.com/uploaded ... 763094.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Er ca slik, har gjort noen endringer... Bildet pryder området over tv'n... så enn kan jo si at det har fått hedersplassen. hehe.

Jeg hadde nylig bursdag, og i forbindelse bursdagen min lagde hun en BSG kake til meg :) "Happy Frakking Birthday" :P :p

...

Nå sitter jeg her å skribler... mens jeg prøver å se fornuften i å kjøpe to nye sommerdekk til bilen (som sårt trengs) eller nytt bakdekk pluss litt smårask til sykkelen slik at den blir godkjent igjen fortest mulig... Egentlig er det hele avgjort, men prøøøøøøøøver å finne alle gode argumenter for å velge sykkelen... :redface

Bilen triller ca 3 timer hver dag, og det bare med til og fra jobb kjøring, via barnehage og kjerringas jobb... Noe som blir litt vanskelig å få til på sykkel på samme tiden jeg har til rådighet...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av SheDevil »

Alltid kjipt når man må velge men sånn er det bare.

Tom peng pong er vel hjemme til dere, sånn som mange andre plasser også :8-[
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Merkelig med det... Er så utrolig mye lettere å tømme lommeboka enn å fylle den på... Er liksom aldri noen problem å bruke pengene på noe! hehe.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Dexter »

Crinos skrev:Merkelig med det... Er så utrolig mye lettere å tømme lommeboka enn å fylle den på... Er liksom aldri noen problem å bruke pengene på noe! hehe.
Som fagforeningsmann er mitt endelige mål i lønnskampen som følgende: lønn etter forbruk :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Dexter skrev:Som fagforeningsmann er mitt endelige mål i lønnskampen som følgende: lønn etter forbruk :thumleft
Der tror jeg nok jeg kunne blitt i overkant dyr for arbeidsgiver gitt, men som vi sier her på palmekysten.. "dø å greit det hadde vært" :D

Sitter nå og prøver å finne ut av om det er mulig å montere elektronisk speed sensor (eller en hall sensor på fagspråket), på gearkassa mi...
Biltrangsynet er ikke så glade i rene GPS speedos... Så da må enn ha en backupløsning...
Tanken er at mitt custom speedometer skal automatisk switche fra GPS til hall når den ikke har tilstrekkelig kontakt med satelitter.. Fks innendørs (bilsneversynet) og i tuneller... Lettere å ta denne strekningen i problemløsning, enn med DeadReckogning som krever gyro, acelrometer og masser av kalkulasjoner...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av werner »

Lønnsforhandlinger står for tur på jobben, og skal gå for den "lønn etter forbruk" :thumleft. Har også valgets kvaler. Kjøpe meg spyke skinnjake (som jeg har bukse til) eller skifte reg rem, drivknute og montere hengerfeste på bilen... Blir det jakke er jeg redd jeg angrer om rema ryker :-k men med lønn etter forbruk er prblem løst.
Mye fint å få i instrumenter til mc. Gjorde om fronten litt på en
yamaha xj 750 seca jeg hadde og så litt etter slike. Men der satt det så mye i instrumentet så jeg begynte aldri med det. Det var noen som sa det var nok med en vanlig sykkelcomputer, men vet ikke...

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

I dag fikk jeg meg en posetiv overraskelse...

Som regel når man skrur og mekker på gamle Harleyer så dukker den ene skuffelsen opp etter den andre.
I form av dårlig vedlikehold og slurv fra tidligere eiere.
I dag var ingen unntak da jeg fant et hjullager som burde ha vert byttet for flere tusen kilometer siden. (Dog, skal sies, jeg har ikke merket noe til dette selv).

Den posetiven overraskelsen fikk jeg da jeg åpnet primæren og ser en shiny clutch type Barnett Scorpion. Som regnes for å være skikkelig high-performance clutch. De er lette, skuddsikre (helt seriøst, clutch kurven tåler direkte skudd fra 9mm) og fungerer helt latterlig bra, selv på kraftige maskiner.
Clutchen var så og si ny, og kan ikke ha vert byttet for så alt for lenge siden. :D
Barnett.jpg
Så da har jeg en forklaring på hvorfor clutchen fungerer slik den skal og ikke er standard HD-slurete . :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av tomsnes »

Bra clutch...

Morsomt bilde forresten. Flekken på gulvet avslører at det er en Harley. :lol :lol
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

tomsnes skrev:Bra clutch...

Morsomt bilde forresten. Flekken på gulvet avslører at det er en Harley. :lol :lol
Hehe... Regnet med at det ville komme kommentarer på den ja... :lol
Men så er det jo slik at det er olje i primæren og når man åpner så må det jo gå en vei... Brukte oljesamler for å ta det verste. I tilfelle det er noen miljøaktivister som ønsker å klage på oljeutslippet... :punch hehe.

Nå som primæren er av har jeg fryktelig lyst til å bytte til belt.. Har på alle syklene mine alltid hatt lyst på åpen belt, men har aldri tatt meg råd til det... og så vet jeg at feriepenger + tilgode på skatten ikke er så langt unna... hehe...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Sitter her og irriterer meg over hvordan andre skrur på sykler... Skal ha av bremseskiven på bakhjulet og det sitter så fast att enn begynner å lure på om det er sveiset fast...

Nummeret før det borres opp og gjenges opp nye spor...

Får vell bare bite PMS syndromet litt i meg og kose meg så mye som mulig i bilen. (ikke så vanskelig det heller, men er jo noe eget å kjøre sykkelen da)...

Det at boltene som holder bremseskiven sitter så inn at natta har også fått meg til å tenke litt ekstra...
Skal jeg bytte tilbake til 1" drev på bakhjulet eller skal jeg beholde kjede...
Er skeptisk til så tynne belter og ser for meg hvordan dem kommer til å ryke i hytt og pine.

Dog, har fremdeles lyst på belt på primæren... :) Men da snakker vi om 3.25" som hjelper litt...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Lurer på om dette er ripp-off eller hva? :-k


http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=17435198" onclick="window.open(this.href);return false;
Lykter til 899,-

Hum..... Nå finner jeg dem ikke på webshopen til biltema, men de er i kattalogen til 599,- (delenr 82-627) HELT identiske både i chrome og sort utførelse...

Kan selvsagt være annet "merke" men dog... HELT identisk.... Er litt som å kjøpe reservedeler til bil... Noen deler står det BMW på, andre AGW (og de er produsert på nøyaktig samme produksjons verksted men for to forskjellige mottakere) og det skiller en del i pris..
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Fikk koselig beskjed i fra jobben i dag.. Lønshopp med 60.000,- i året... Verry nice, yes!
Føler på meg at det blir noen nye MC deler på meg i nærmere fremtid.

Passer ypperlig, for jeg kjesser veldig på et 3.25" open belt system til biken, og med det ny 6-trinns gearkasse og den søte lille starteren som kom etter '90. (Kontra den svære massive jeg har, som også trenger et eget inslags solenoid på størrelsen med en scooter motor).

Bilde
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar