Beemerbopping

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Beemerbopping

Legg inn av frodef »

Har ikke hatt tid til å sveise sammen ramma, og på en ørliten tur i butikken i går så datt jommen (den tomme) boksen av! Det gikk heldigvis bra, men jeg vinner vel neppe årets nobelpris i trafikksikkerhet på dette her :prop:

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Beemerbopping

Legg inn av frodef »

Til tross for nærmere tosifret antall plussgrader så ble mc-en vinterparkert i dag, denne gang i "garasjen" som faktisk ble bygd til formålet en gang i tiden.

Bilde

Godt nytt år alle!

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Beemerbopping

Legg inn av frodef »

frodef skrev:Har ikke hatt tid til å sveise sammen ramma, og på en ørliten tur i butikken i går så datt jommen (den tomme) boksen av! Det gikk heldigvis bra, men jeg vinner vel neppe årets nobelpris i trafikksikkerhet på dette her :prop:
Nå har jeg fått sveiset sammen bagasjebrett-ramma som knakk. (Hvor melder man seg egentlig på NM i sveising?) Jeg forsøkte å klætte på noen pinner slik at den ble muligens litt sterkere enn før.

Det ble også åpenbart hvorfor den knakk: Givi-platen (den som toppboksen låses fast til) er skrudd fast i bagasjerammen med bare to bolter. Disse sitter ved siden av hverandre (sett langsmed sykkelen) slik at med noen kilo i toppboksen så ville boksen og plata vippe fram og tilbake, og dermed stresse akkurat dette punktet på ramma med en ganske heftig "arm". Jeg ser for meg at dette problemet kan løses ved å legge mellom noe gummi eller stål slik at plata ikke kan vippe mot ramma.

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Beemerbopping

Legg inn av frodef »

Hadde min første nestenulykke i trafikken i dag: Ned Uelands gate mot rundkjøringen på sagene så spratt det plutselig en parkert bil rett ut i veien. Antar han ikke så meg verken før eller etter, jeg fikk bremset og svingt så det var vel en meter eller to klaring, men det var jo mest flaks. Farten var ikke så voldsom, men skrekken er jo å bli påkjørt fra siden... :-)å

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Beemerbopping

Legg inn av tagesk »

frodef skrev:Hadde min første nestenulykke i trafikken i dag:
Det finnes bare én metode mot dette, og det er lys.
Tåkelys som er rettet for høyt er trolig det beste. De blender kraftig og er (mer eller mindre) lovlige.

De som hevder at det er viktigere å ikke blende folk i fullt dagslys enn å bevare livet, de er ikke riktig kloke.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Beemerbopping

Legg inn av AndreasB »

frodef skrev:Det var noe med å finne rett turtall mens man presset giret lett oppover og slapp gassen. Eller noe. Det virket ihvertfall. Å gire oppover.
Jeg girer opp uten cltuch på 11-12 000 rpm iblant, null stress.. bare slipper opp gassen. Er jo slik speedshift funker, den kutter tenninga i X antall tid

Nedover derimot..

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Beemerbopping

Legg inn av frodef »

frodef skrev:På mekke-TODO-lista så står fortsatt å fikse tanken, men aller først på programmet tror jeg er å skifte ut diverse gummi i luftinntaket over throttlebodies. Jeg har handlet ny (og "ny") gummi på internett i løpet av vinteren, og forhåpentligvis er det en grei jobb å skifte. Jeg har et håp om noe roligere tomgang, bittelitt mindre bensinforbruk og ørlitegrann bedre effekt. Etter det håper jeg å få fikset speedometeret som er plaget av en dårlig kontakt et eller annet sted (mye mulig et morkent loddepunkt) og mekke til en ny klokkemodul. Og gir-display.
Da har jeg jommen fått skiftet gummi i throttlebodies, og tettet tanken (som viste seg å være tidligere reparert med noe kitt eller noe). Samtidig har jeg skiftet morken bensinslange, bensinfilter, bremselysbryter og luftfilter. Og tidligere har jeg fikset gir-display og klokke.

Bilde

...tettet (håper jeg) med aluminiumslodding.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Beemerbopping

Legg inn av Kawagutten »

Du kan også bruke sølv lodding hvis du vil være sikker :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Beemerbopping

Legg inn av frodef »

Kawagutten skrev:Du kan også bruke sølv lodding hvis du vil være sikker :-)
Funker det på aluminium? Får jo ikke det inntrykket her: http://www.sloyd-detaljer.no/kategorier ... nf-pid2929" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Beemerbopping

Legg inn av Kawagutten »

Det ble brukt på en XJ900 tank her tidligere å det funket bra så var derfor jeg trodde det ville funke på din også.Viste ikke at du har tank i aluminium.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Beemerbopping

Legg inn av frodef »

Da var boppingen over for i år, med beemeren trygt plassert i syden for vinteren. Litt tidlig, men det var turen ned verdt.

Bilde

Her er forresten et bilde av mitt nye navigasjonssystem, en android-telefon jeg kjøpte for 50,- på finn og satte på nytt glass til 50,-. I tillegg kom appen "Sygic" med europakart på 200,- samt USB-ladekopling og festeanordning til nærmere 100,- så total pris 400,-, og det funket veldig bra, kan anbefales som en 80%-løsning for en rimelig penge. (Ulempene er manglende støtte for regnvær og bruk med handsker.) På den annen side kan man kan f.eks se på youtube mens man kjører.. :mk

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Beemerbopping

Legg inn av frodef »

Spørsmålet er bare: Hvor får man egentlig kjøpt dette universalreparasjonssettet?

Bilde

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Beemerbopping

Legg inn av frodef »

frodef skrev:Da var boppingen over for i år, med beemeren trygt plassert i syden for vinteren. Litt tidlig, men det var turen ned verdt.
...og så var den nye sesongen i gang med et pang på ca. 250 mil hjem igen på tur sammen med Tage. Fin tur, og sykkelen bare går og går. :mc7

Tror jeg skal forsøke å få hevet vindskjermen snart, håper det kan redusere støy samt insekter og regn på visiret.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Beemerbopping

Legg inn av LordShaft »

frodef skrev:Da var boppingen over for i år, med beemeren trygt plassert i syden for vinteren. Litt tidlig, men det var turen ned verdt.

Bilde

Her er forresten et bilde av mitt nye navigasjonssystem, en android-telefon jeg kjøpte for 50,- på finn og satte på nytt glass til 50,-. I tillegg kom appen "Sygic" med europakart på 200,- samt USB-ladekopling og festeanordning til nærmere 100,- så total pris 400,-, og det funket veldig bra, kan anbefales som en 80%-løsning for en rimelig penge. (Ulempene er manglende støtte for regnvær og bruk med handsker.) På den annen side kan man kan f.eks se på youtube mens man kjører.. :mk
Gammel post, men alikevell.... Fantastisk :lol

Hvor gikk turen?

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Beemerbopping

Legg inn av frodef »

Turen gikk til/fra tagesk her på forumet i Italia. Kanskje ikke den billigste formen for vinterlagring, men definitivt en opplevelse å starte sesongen med 2500 km mer eller mindre i et strekk.

Svar