Beemerbopping

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Beemerbopping

Legg inn av LordShaft »

Såpass ja :prop: Det er vel hva jeg vil kalle en heller voksen første sesong tur ja :redface Hehe faen det er langt :mk Hvordan er kroppen?

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Beemerbopping

Legg inn av frodef »

Kroppen er forbausende bra, det er egentlig hodet som suser litt, tror underbevisstheten fortsatt jobber for fullt med å prosessere synsinntrykkene på etterskudd, og med å ta inn over seg det faktum at verden nå står stille og ikke lenger suser forbi med motordur og vindsus.

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Beemerbopping

Legg inn av frodef »

Kjørte Rv21 nordover fra Aremark til Lillestrøm i dag, en fin mc-vei syns jeg.

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Beemerbopping

Legg inn av frodef »

Det kommer noen rare vibrasjoner fra forhjulet (tror jeg), så jeg har kjøpt nytt dekk og nye lagere. Tenkte jeg skulle spandere ny dekkventil også, siden jeg ikke gjorde det sist jeg skiftet dekk. Men hvor kjøper man egentlig ventiler?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Beemerbopping

Legg inn av LordShaft »

har de ikke dette på de fleste mc sjapper :-k

Regner de som legger om dekk, har en slik kasse full av slike.... dette er strengt talt forbruksvare. Er en slitt eller morken, så bytter de når de skifter gummi på felgen :scratch

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Beemerbopping

Legg inn av E-strom »

frodef skrev:...Men hvor kjøper man egentlig ventiler?
Skal bytte dekk nå, og bytter (stort sett) alltid ventil samtidig. Ventiler av gummi som utsettes for vær, vind, sol og vaskemidler morkner etterhvert, så å bytte er en billig forsikring mot ventiltrøbbel.

De fleste dekkhandlere har ventiler, og mange har også 90-graders ventiler som er praktisk til Strom'en (fordi det er knotete med ventil rett opp av ventilhullet midt i felgbanen). F.eks. stakk jeg innom Tempe Dekkservice (rett ved jobben) og fikk med meg to 90-graders ventiler og to striper med sorte vekter i forrige uke - pris en femtilapp :thumleft
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Svar