Stig-Runes GoPro-eventyr!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Stig-Runes GoPro-eventyr!

Legg inn av RuneMC »

Tur1-Teaser'n kjenner jeg igjen ja, starter ved Skaret og sydover veiarbeide der nå ja. Første svingen ser forøvrig endel rettere ut enn de faktiske ca 90 gradene, gjetter på at det er vidvinkelen som gjør det.

Finnes klart mer svingete vei enn langs Tyrifjorden, men det er en god kombinasjon av fart, svinger og fin utsikt som duger i nærområdet. Og ikke minst - relativt lite biltrafikk - noe som teller positivt. Vestlandet, Fjellheimen, Lofoten, etc slår selvfølgelig det meste av Østlandet ned i støvlene når det gjelder storslagen natur :notworthy:
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
StigRune
Innlegg: 104
Registrert: 30 aug 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Kawasaki zx-10r 2011

Re: Stig-Runes GoPro-eventyr!

Legg inn av StigRune »

Desmo skrev:Hallo i bloggen! Jeg ser du har sansen for strekningen Minnesund-Gjøvik på 33. Kan gi deg et tips om en aldeles svingete omvei på den strekningen. I enden av den lange rettstrekningen etter Minnesund tar det av en vei til venstre. Den går til Hurdal og det er 126 svinger på 10 km over åsen der. Vel nede i Hurdal tar du til venstre i rundkjøringa, og følger veien til Hurdal Kirke. Ved kirka svinger du til høyre og følger veien til Lygna. På Lygna kan du bestemme om du vil kjøre inn til Oslo på Rv.4, eller videre til Gjøvik. Svinger du nordover retning Gjøvik skal du følge Rv.4 en stund (Den er litt kjedelig). Da kjører du ned til Einavannet og fortsetter forbi Blåkors til du kommer til Fv.244 som tar av til høyre til Lena. Da er det bare og følge Fv.244 gjennom Kolbu til du er i Lena sentrum. Ta til høyre i rundkjøringa i enden av Lenagata, og kjør til neste rundkjøring. Der svinger du til venstre og er tilbake på Fv.33. En liten advarsel til slutt; Det er litt for tidlig på året for denne omveien enda. Og i fra Mai er det beitedyr (sau og ku) langs veien mellom Byrudstua ved Minnesund og til Einavannet.
firern er den vanlige pendlerruta jeg henger med på når jeg drar opp og ned og ikke kjører sykkel, så har ofte tenkt på denne omveien. Godt å høre at noen anbefaler den, da det frister meg enda litt mer til å kjøre den :)

Som du sier er det nok for tidlig til at jeg drister meg over lygna ennå, men hvem vet. jeg har kjørt helt nede i -5*C, riktignok på saltede osloveier...

I morgen går veien via R33 til gjøvik og videre til hjembygda, sju mil nord for lillehammer. blir en kald fornøyelse, tror jeg :P Skal prøve å huske å filme denne gangen ;)
Blir også første tur med salvesker fra biltema, så blir interessant å se hvor bra de funker.

Svolp; Anbefaler Schuberth C3 ;) Min er matt sort.
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)

Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..

Brukeravatar
odinthegod
Innlegg: 36
Registrert: 20 mai 2011, 22:27
Motorsykkelen din: Suzuki GS1100GK :-D
Sted: Harstad
Kontakt:

Re: Stig-Runes GoPro-eventyr!

Legg inn av odinthegod »

Hei.
Jeg er interessert i et slikt kamera med både hjelmfeste og mount til sykkelen.

Har scannet meg igjennom tråden. Men har gått glipp til eventuelle linker til siden du kan kjøpe kameraet på :-)

Kan du legge inn en link her? :-)


Edit:

Never mind.. Googlet meg frem selv :-D

Svar