Jompa, en mann i 50årene

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
schnellfahrer
Innlegg: 139
Registrert: 13 jul 2012, 18:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE 2017
Sted: Skien

Re: Jompa, en mann i 50-årene, sesongen er i gang

Legg inn av schnellfahrer »

Vil bare gi deg tommel opp for holdningen din. Det blir færre og færre av folk med en sånn integritet.
Yamaha Super Tenere XT1200ZE
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: Jompa, en mann i 50-årene, sesongen er i gang

Legg inn av Grendel »

schnellfahrer skrev: 09 jul 2019, 16:28 Vil bare gi deg tommel opp for holdningen din. Det blir færre og færre av folk med en sånn integritet.
Pluss en!
Enig i den!
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene, sesongen er i gang

Legg inn av Jompa »

Takk for det, dere.
Sommern har vært litt opp og ned og lenger ned.
Regner med at forumtreffet blir en skikkelig opptur, i morra blir det pakkedag og onsdag morgen bærer det sørover.
E45 gjennom Sverige. Jeg har ikke bestilt overnattinger, kjører så langt jeg klarer på en dag og satser på at campingplassene enda har åpent og ledige hytter. Mulig jeg tar med telt for sikkerhets skyld.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Jompa, en mann i 50-årene, sesongen er i gang

Legg inn av Stian87 »

Dramatisk lesing Jompa! Godt det gikk bra med alle til slutt forholdene tatt i betraktning. Det viktigste når man gjør feil er å stå ved disse og ta ansvar, så hatten av til deg. :)

Håper forumtreffet blir en fin opplevelse med bra vær! :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene, sesongen er i gang

Legg inn av Jompa »

Siste overnatting før Gullvåg.
Jeg stoppa innom Strandgården litt øst for Åre. Et trivelig pensjonat der ei hyggelig dame ønsket meg Velkommen.
Etappen i dag ble omtrent som I går, ca 60 mil I strålende vær. Lite trafikk langs E45 så det ble lange strekninger med Cruisecontrollen på.
Mulig jeg har nevnt det etpar ganger tidligere, Electraen er laget for comfort og den er virkelig komfortabel.
Etter to lange dager er det Ingen verkende kroppsdeler.
Ca 25 mil igjen å kjøre i morra før ankomstpilsen kan nytes.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Jompa, en mann i 50-årene, sesongen er i gang

Legg inn av Relax »

Jompa skrev: 22 aug 2019, 20:18 Siste overnatting før Gullvåg.
Jeg stoppa innom Strandgården litt øst for Åre. Et trivelig pensjonat der ei hyggelig dame ønsket meg Velkommen.
Etappen i dag ble omtrent som I går, ca 60 mil I strålende vær. Lite trafikk langs E45 så det ble lange strekninger med Cruisecontrollen på.
Mulig jeg har nevnt det etpar ganger tidligere, Electraen er laget for comfort og den er virkelig komfortabel.
Etter to lange dager er det Ingen verkende kroppsdeler.
Ca 25 mil igjen å kjøre i morra før ankomstpilsen kan nytes.
Å cruise i en stressless er ikke feil!
Guess how I know ....
"Do the right thing"

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Jompa »

20190824_160839.jpg
Lungner ned I dag på campingen mens de andre er på tur til Røros.
Jeg hadde lyst til å bli med, men trenger å hente meg litt igjen før hjemturen starter I morra.
Det blei 160 mil hit.
Kjempetrivelig treff med utmerket bacalao I går kveld. I kveld blir det enkeltøvelser I grilling, mere røverhistorier og muligens et lite glass øl.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av kjellv »

En del øl, god mat og mye trivelig prat.
En flott opplevelse å endelig få treffe deg etter disse årene i forumet. Jeg er veldig glad for at du tok deg tid (ei uke ferie) for å delta i dette treffet.
God tur hjemmatt. To og en halv dags kjøretid hver vei til forumtreff. Respekt!

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Jompa »

Hjemme igjen etter ei aldeles flott uke på sykkelsetet og treffet på Gullvåg camping.
Siste etappen i går ble ganske lang, 97 mil. Uansett er formen fin i dag, ingen verkende muskler eller ledd.


Egentlig hadde jeg liten tro på at det skulle bli noe av hele turen, men da
Rolf-arne sendte meg pm i slutten av juli bestemte jeg meg for å levere en søknad om å ta ei ferieuke som jeg hadde til gode. Og fikk den innvilga. :twothumbs:

Starta hjemmefra onsdag i forrige uke og hadde regna med å bruke tre dager sørover. Første dagen klarte jeg å kjøre feil i Nordfinnland på veier jeg egentlig burde kjenne godt. Resultatet var at det ble ca 10 mil ekstra og i stedet for overnatting i campinghytte endte jeg opp på hotell i Boden, Nordsverige.
Ute av kurs og dyrere enn planlagt.

Resten av overnattingene ble også på hotell, det ble alt for mye styr å lete etter campingplasser som enda vår åpne. De som enda holder åpent stenger gjerne tidlig på kvelden også.
Hva turen egentlig kosta aner jeg ikke, har ikke turt å åpne nettbanken enda.

Gjennom Sverige gikk det ganske radig, cruisecontrollen er fin å ha !
Litt kjedelig gjennom skogene, så det ble ganske tett mellom pausene.
Andre dag av turen hadde jeg sikta meg inn på Østersund og endte opp på et trivelig pensjonat ved Gjerpen, mye nærmere grensa.
Pensjonatet eies og drives av ei kjempetrivelig dame som heter Christina og kan absolutt anbefales.

Fredag hadde jeg bare 17 mil igjen og tok meg tid til litt krigshistorie.
Hegra festning var den festninga som holdt lengst stand mot tyskerne, fra 10. april til 5. mai 1940.


Jeg kom frem til Gullvåg omtrent samtidig som de andre begynte å sige inn.
AJ var den første jeg traff, 8 år siden sist på Norgestreffet på Leknes i Lofoten.

Bacalaoen som Audimannen vartet opp med fredagskvelden er vel allerede nevnt av mange, den var helt fortreffelig. Og at noen i det hele tatt finner på å ta med seg og tilberede middag til 12 personer som vi var første kvelden, må man bare berømme. :thumleft

Lørdagens fellestur til Røros stod jeg over. Måtte hente meg litt inn etter all kjøringa.

Begge kveldene var det samling i og utenfor grillhytta, og på hyttetrappene rundt om kring.
Bare å slenge seg ned, delta i samtalene eller sitte å høre på.
Ekstra artig å høre på de to flyverne som begge hadde fløyet både i Finnmark og store deler av verden.
Herlig å høre at det enda finnes folk som sier "flyvemaskin" :thumleft
Det ble ellers pratet om alt mellom himmel og jord, både mc og livet generellt.
Og alle var "gamle venner". Det har jeg opplevd før også, når jeg har truffet forummedlemmer rundt omkring.
Tusen takk alle sammen for en flott helg :P

Hjemturen gikk fortere enn jeg egentlig hadde tenkt.
Siste etappen ble lang, men da Gællivarre var passert ganske tidlig på dagen var det bare 50 mil igjen på "hjemlige veier" og da var det ikke noe å lure på lenger.
Hjemme kl halv ti i går kveld, frisk og opplagt i dag.
Jeg ser at Sognefjorden er foreslått som treffplass neste år... og det blir vel bare 40 - 50 mil lengre.
Skal tenke på det.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Relax »

Flott referat fra områder jeg aldri har vært

På litt kjedelige strekker er det øretelefoner og favoritt musikk eller podcast/lydbøker som gjelder ;) Da blir også de timene meget fortreffelige :thumleft
"Do the right thing"

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Jompa, en mann i 50-årene, sesongen er i gang

Legg inn av KåreDump »

schnellfahrer skrev: 09 jul 2019, 16:28 Vil bare gi deg tommel opp for holdningen din. Det blir færre og færre av folk med en sånn integritet.
Tiltredes!!
Alle kuker vi til ting til før eller siden, men det er ikke alle som har baller nok til å stå i det og ta ansvar!!
Tommel opp, Jompa!!
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av AJ »

Jompa skrev: 27 aug 2019, 11:50
Jeg ser at Sognefjorden er foreslått som treffplass neste år... og det blir vel bare 40 - 50 mil lengre.
Skal tenke på det.
Et par-tre ekstra kjøredager og billige overnattingsalternativer så er du på plass.

Tore L og jeg overnatta på B27 Hostel i Ringebu og betalte tilsammen 810,- kr. for to helt greie rom med bad/toalett og god frokost.
Ble faktisk billigere enn forespeilet på forhånd så skal ikke se bort fra at vi fikk avslag basert på vårt vennlige vesen og hyggelige framtoning... :P .

Så ja, det finnes mange gode og rimelige overnattingstilbud, som er med på å holde kostnadene nede og turen langt mindre stressende enn å rekke å kjøre lengst mulig hver dag.
Men det krever selvfølgelig at man har nok dager til disposisjon for slike ego-trips...

Flott at du allerede nå åpner for mulghet til å komme på treff også neste år :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av VindR »

Godt å høre turen oppover gikk bra. Kraftig imponert over distansen du har tilbakelagt i løpet av såpass kort tid!

Det var hyggelig å bli kjent med deg i helgen, og igjen takk for all hjelpen på lørdag. All ære til denne karen som tok seg en pause fra "fridagen" sin for å hjelpe en kar i nød :notworthy:
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Jompa »

VindR skrev: 27 aug 2019, 14:15 Godt å høre turen oppover gikk bra. Kraftig imponert over distansen du har tilbakelagt i løpet av såpass kort tid!

Det var hyggelig å bli kjent med deg i helgen, og igjen takk for all hjelpen på lørdag. All ære til denne karen som tok seg en pause fra "fridagen" sin for å hjelpe en kar i nød :notworthy:
Jaja, fridag og fridag...
Det skulle bare mangle at jeg ikke skulle prøve å være til litt hjelp.
Bra det bare var et dårlig batteri og defekt rele.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Jompa »

Jeg tok ikke mange bilder på turen, begynner å bli lat.
Men det ble da noen

Utsikt fra Hegra festning.

.
20190823_105328.jpg

Et av rommene inne i fjellet, enten mannskaps eller offisersmessa.
De fleste rommene og tunnellene i fjellet er opplyst med skilt som forteller hva rommene ble brukt til.
20190823_105839.jpg

En av kanonene.
Jeg telte 5 kanoner, det skal sikkert være 6 som er fullt batteri.
Kanonene er komplette, men ikke særlig godt vedlikeholdt. Det er f eks mye rust på fundamentene.
20190823_111028.jpg

Det er ikke mye løsøre igjen inne i fjellet, jeg fant bare to senger.
20190823_112650.jpg

Fra turen nordover.
Bildet er tatt ved et av kraftmagasinene ved Porjus i Nordsverige og ligger i Torneelven som har flere kraftverk etter hverandre.
20190826_124613.jpg

Mat må man ha på tur.
Polarbrød, ost og skinke fungerer fint. Og noe å drikke, helst uten kullsyre hvis drikken skal være med vider på turen.
20190825_124419.jpg

Man må ikke nødvendigvis kjøre på grus for å oppleve fin natur og flott utsikt.
Ulempen med å kjøre på asfalt er at det ikke går an å stoppe hvor som helst, så de fineste motivene føk jeg rett forbi.
20190826_162519.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar