Geir's notater - 2014

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
sveinmyrdahl
Innlegg: 1
Registrert: 17 apr 2014, 15:34
Motorsykkelen din: Yamaha xj 900

Re: Geir's notater - Ny sykkel? Nope, heller shine den jeg

Legg inn av sveinmyrdahl »

Hei, Jeg måtte bare lage meg en profil her, for her var det mye klokt å lese!!
Jeg søkte på Google med evne: skifte fjærer på Yamaha xj 900 og fikk opp denne siden!! Fant fort en fantastisk beskrivelse med bilder og detaljert tekst på hvordan dette skulle gjøres. Jeg kjøpte nye fjærer på Hadeland mc og fritid. Disse var en del lengere enn originalfjærene så vi vurderte en stund om avstandshylsen skulle være med, men det fant vi ut at den ikke skulle... Sykkelen er ikke til å kjenne igjen :D
Så tusen takk for den fantastiske beskrivelsen :vs
Litt om meg selv: Jeg er en mann som kom til verden i 1966. Gift og har 2 gutter 18 og 21 år. Jeg tok MC lappen i fjor 2013 og kjøpte meg først en Yahama virago 1100 uten å vite hva det egentlig var, ikke misforstå.. veldig fin sykkel, men jeg syntes jeg satt veldig bakover på den. Bestemte meg for å se på noe annet og satte meg ned på finn.no og fant da en Yahama xj 900 og eieren var villig til å bytte mot den jeg hadde og handelen var et faktum. Denne xj 900 er jeg veldig komfortabel med. Jeg er så gammel at det å ta en tur med kona på en rolig tur er det beste vi kan gjøre på fritiden.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Geir's notater - Ny sykkel? Nope, heller shine den jeg

Legg inn av SuperMorten »

Hei og velkommen hit :knegg Er sikker på at du finner hjelp på det meste her. Mye flinke folk her :prf

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Geir's notater - Ny sykkel? Nope, heller shine den jeg

Legg inn av Geir »

sveinmyrdahl skrev:Hei, Jeg måtte bare lage meg en profil her, for her var det mye klokt å lese!!
Jeg søkte på Google med evne: skifte fjærer på Yamaha xj 900 og fikk opp denne siden!! Fant fort en fantastisk beskrivelse med bilder og detaljert tekst på hvordan dette skulle gjøres. Jeg kjøpte nye fjærer på Hadeland mc og fritid. Disse var en del lengere enn originalfjærene så vi vurderte en stund om avstandshylsen skulle være med, men det fant vi ut at den ikke skulle... Sykkelen er ikke til å kjenne igjen :D
Så tusen takk for den fantastiske beskrivelsen :vs
Hei og velkommen! Flott at du fant nytte i skribleriene og selv takk for hyggelig tilbakemelding. Hvilke fjærer kjøpte du?
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Geir's notater - 2014

Legg inn av Geir »

Måtte innom jobben på et kurs i dag og nyttet anledningen til å ta jernhesten i finværet. Etter kurs ble det en tur til Hellesøy i Øygarden. Rolige 31 mil - en fin dag. :prf
[img]http://i172.photobucket.com/albums/w39/ ... 042014.jpg[/img]
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Svar