Geir's notater - 2014

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Geir's notater - pressede situasjoner

Legg inn av Geir »

mekkern skrev:Det er heller ikke få støtputer de har skiftet på sperrebilene-Der vet de lastebilene med låvevegg med blinkende lys?
Derfor har ikke jeg spesielt stor tro på gulgrønne vester-selv om jeg skulle ønske det hadde god effekt.
selv ikke politiuniform hindrer vakumsjåfører... :[-(
:lol Er det mulig?! Det har ikke en gang falt meg inn at ikke de ble sett... I et slikt perspektiv blir jo en fyr i gul vest aldeles usynlig samme hva.
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Geir's notater - pressede situasjoner

Legg inn av Geir »

Elolz skrev:Gule vester har fint lite å si når folk ikke gidder å sjekke hverken speil eller dødvinkel før feltskifte. Store køer i dag pga feltskiftekollisjon... http://www.ba.no/nyheter/article6071793.ece
Se der ja - det må være noe som går i fødebyen... Litt for mange lider av tapt evne til å flytte kjøretøyet fra ett felt til ett annet på skikkelig vis. ](*,)
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Geir's notater - pressede situasjoner

Legg inn av Geir »

Onsløv skrev:Herlig lyd fra stebelhornet. Man kan omtrent se at kameraet får sjokk av lyden også :D
Jada - det er greit med låt i den luren. Gamla våknet i alle fall fra dvalen rimelig kjapt! :knegg
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Geir's notater - pressede situasjoner

Legg inn av JohnnyTh »

Det stedet jeg har følt jeg har mest utbytte v gul jakke er når jeg kjører på autobanen i 160 og baron von shnellfarer kommer bakfra i 250+.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Geir's notater - pressede situasjoner

Legg inn av Geir »

Jo, det kan så være det så sant baron von shnellfarer ikke er helt i vekkevik... Men i så fall er man vel f*cked anyway. Nåja, det blir vel ikke verre om man henger på seg en vest i slike tilfeller, men til daglig bruk her til lands? Ikke for meg takk...
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Geir's notater - pressede situasjoner

Legg inn av TBI81 »

Situasjonene du nevner får meg nok en gang til å tenke at det ofte er bedre å innta en litt aktiv rolle i trafikkbildet og heller overta enn å følge strømmen. Har berget meg med effektanlegget mer enn en gang i byen her - spes med folk som snakker i telefonen og samtidig skifter fil og tror at de følger med..

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Geir's notater - pressede situasjoner

Legg inn av Pollti »

JohnnyTh skrev:Det stedet jeg har følt jeg har mest utbytte v gul jakke er når jeg kjører på autobanen i 160 og baron von shnellfarer kommer bakfra i 250+.

En skal være rimelig på tå hev på Autobahn. Enkelte biler virker å ha etterbrenner. En ser i speilet,skifter fil og kikker i speilet igjen og da er det fyllt av en Lamborgini som nærmer seg i mach 3 med lyshorn verdig til bruk som søkelys for antiluft skyts. Ikke moro å kjøre der.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Geir's notater - pressede situasjoner

Legg inn av Crinos »

mekkern skrev:Det er heller ikke få støtputer de har skiftet på sperrebilene-Der vet de lastebilene med låvevegg med blinkende lys?
Derfor har ikke jeg spesielt stor tro på gulgrønne vester-selv om jeg skulle ønske det hadde god effekt.
selv ikke politiuniform hindrer vakumsjåfører... :[-(
Ja. Er dessverre en del sjåfører som har vakum både her og der...
Har også møtt på en god håndfull av dem opp igjennom.. Beste var idioten som kom ut av bilen med balltre klar for hugg. Lang historie som heldigvis ikke utviklet seg til noe MER fysisk enn et heva balltre. :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Geir's notater - sommer og vel så det...

Legg inn av Geir »

Det gikk rett fra høst til full sommer her vest. Dessverre blir det lite mc-kjøring, for det er nå en gang sånn at det er andre ting som er "viktigere" sies det.... :roll Uansett; dagen værmelding:

Sol fra skyfri himmel, egentlig for varmt til å gjøre noe og 24,6 grader på skyggesiden av huset. På solsiden ser temperaturen slik ut:
Utetemp øverst... Syden kan ta seg en bolle!
Bilde
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Geir's notater - sommer og vel så det...

Legg inn av Pollti »

Ser jo trivelig ut på terassen. Husket du å bunkre nok øl i går ? :-k
Hvor kjøpte du Strebel hønnet hen ?

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Geir's notater - sommer og vel så det...

Legg inn av Geir »

På terrassen er det trivelig ja, men enda triveligere blir det nå når jeg får skiftet ut de smale, sprukne og møkkete fjølene på golvet. Er i full sving med nytt dekke nå når jeg har murret ferdig trappen... Fint å sitte der og se utover sjøen nå når det er litt båttrafikk forbi. Øl er selvsagt bunkret og tildels inntatt. Er fremdeles litt i ølkjøleskapet, så det skal rekke fint til et par finværsdager til. :prf
Hornet som jeg har så mye nytte av er kjøpt hos Nippy Normans - verdt hvert øre. :janikk

EDIT: Kom nettopp på å ha lest en tråd om noe ala Stebelhorn her inne, og gansje riktig; her er tråden om Screaming Banshee
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Geir's notater - sommer og vel så det...

Legg inn av Pollti »

Hmmm. Skal på 3 ukers jobb i Italia i juni så da får jeg se om det er noe å finne.
Siden du er så flink til å murre så kan du komme hit og murre litt så kan jeg male hos deg. Tenk hvor lykken og gleden vil blomstre hos Haus Gestapoer i øst og vest. Blir nesten rørt ved tanken jeg :knegg
I pinsa har det blitt malt under takskjegget, vindu og vegger også gadd ikke Uberkommandoen å inspisere engang :sorry
Så da bytter jeg kledning og etterisolerer nordveggen snart og bygger AJ platting bak huset. Og på den plattingen skal ihvertfall ikke HG få sitte i sommervarmen :blae

Bilde

Bildet er tatt før det var ferdig, en må jo drikke kaffe også.

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Geir's notater - sommer og vel så det...

Legg inn av Geir »

Tre uker jobb i Italia høres jo ikke feil ut hvis jobben tillater at du får anledning til å nyte det litt også. Dessuten er du jo i Stebelhornets hjemland, så der skulle du ligge godt an.

Så du er ikke noe på murring altså? Foretrekker det laaangt før maling. Her er det überfuhrien som tar seg av slikt - det er visst moro sier hun. Jeg får umiddelbart dårlig impulskontroll, fråde i munnvikene og en slags tourettes så snart jeg tar i en malekost. Kunne endelig murret litt på andre siden av vannskillet jeg, men tanken på den overstrømmende lykken hos de respektive HG'er er egentlig litt skremmende. Tenk på det forventningspresset som ville blitt utløst! :8-[

Manglende inspeksjon av godt utført pliktarbeid er selvsagt en uting som det bør slåes hardt ned på. AJ platting med HG sperre er nok en særdeles god plan i den sammenheng, og tar du vare på litt av kledningen du skal skifte ut så kan du jo bruke den til å bygge deg et lite pusterom på plattingen også. Dobbel lykke og maaange muligheter! :prf

Slik ble murreprosjektet mitt til slutt - trappen altså - murren i seg selv har jeg murret tidligere. Gnieren i meg har selvsagt brukt lokal stein fra tomten siden det sparer både sand og sement. For ytterligere besparelse på forskaling er hele greiene murt på frihånd - litt tilpassing av belegningstein så kan jeg stryke det punktet på arbeidslisten. Beplantning og ymse anna graving i jord og stein er überfuhrien sitt område. Heldigvis...

Bilde
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Geir's notater - sommer og vel så det...

Legg inn av Pollti »

Jeg er dårligere til å mure enn Jan P. Syse som hadde barnesenga si der hvor det senere ble bygget øldisk av Co-op :lol Men derimot så er jeg en jævel til å finne på "rare" løsninger. En halvmeter av muren ved hjørnet av huset må ned i forbindelse med bytte av kledning og etterisolering og det hullet må jo tettes. Der blir det en litt uvanlig løsning uten bruk av treverk eller Leca og muring. HG protesterte vilt men gav etter da hun skjønte hva jeg er ute etter. Skyteskårene i muren skal mures igjen av en polakk tenker jeg.
En haug med sprengstein skal fjernes, ligger i venstre bildekant , og så skal det bygges steinkant og fylles på 6 kubikk jord-det gjør jeg selv. HG må bære opp 1 kubikk rullestein som jeg har bommet, det skal brukes til dekorering så det blir noe pent å se på når jeg drikker kaffe på AJ plattingen :mrgreen Håper å bli ferdig i juli i år. :scratch

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Geir's notater - sommer og vel så det...

Legg inn av AJ »

Pollti skrev:HG må bære opp 1 kubikk rullestein som jeg har bommet, det skal brukes til dekorering så det blir noe pent å se på når jeg drikker kaffe på AJ plattingen :mrgreen Håper å bli ferdig i juli i år. :scratch
Ser at AJ plattingen stadig nevnes... ;-)
På tide da å vise noen bilder av originalen... :knegg
De finner man her... :P :p

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=20243#p20243" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar