Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Snikkerens lekeplass - www.snikkeren-mc.no

Legg inn av poulet_cavalier »

Snikkeren skrev:På jakt etter ny hjelm? Da kan du lese mine erfaringer med Shoei Neotec her: http://snikkeren-mc.no/shoei-neotec-mine-erfaringer" onclick="window.open(this.href);return false;
Er det Neotec 1 eller 2?
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Snikkerens lekeplass - www.snikkeren-mc.no

Legg inn av Snikkeren »

.
Sist redigert av Snikkeren den 19 okt 2015, 23:18, redigert 1 gang totalt.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Snikkerens lekeplass - www.snikkeren-mc.no

Legg inn av Snikkeren »

Og da sier jeg også takk for meg.

Jeg fikk nå en PM fra moderator om at alle linker til min hjemmeside vil bli sett på som spam, og slettes fortløpende.

Jeg kan ikke skjønne hva som skjer med MCsiden. Jeg har tidligere vært moderator selv her, og trodde jeg visste hvor grensen gikk, men tydeligvis ikke.

AJ har selv vært inne på min side, og lagt igjen kommentar med link til MCsiden. Helt greit det. Men når han regelrett sa i neste kommentar til spørsmålet han fikk på siden sin, at da måtte vedkommende registrere seg her for å få svar, synes jeg han gikk over streken.

Dette sendte jeg han en PM om. Vanlig høflighet er å svare det man blir stilt spørsmålet. Ikke forlange at folk skal registrere seg på siden sin for å få et svar. Dette var ikke AJ enig i. Han synes ikke det var på grensen, og at det var helt OK oppførsel.

Men når jeg linker til siden min, i min egen blogg. Da er det plutselig spam. Jeg svarer på spørsmålene som blir stilt her på MCsiden, og forlanger ikke at folk skal stille spørsmålet inne på siden min.

Og er det egentlig spam? Jeg holder dette kun til bloggen min her, og beskriver hva det blir linket til. Da kan folk vurdere selv om de synes det er interessant å lese om. Er det ingen her som har nytte av det jeg skriver på siden min? Statestikken på siden min sier noe annet. Det er ganske mange treff fra linkene i bloggen min, så noen må jo synes det er interessant.

Nei, takk for meg. Dere finner meg på MC-forumet. Og nei, det er ikke en link, så du trenger ikke fjerne den Kjellv.

Og nei, dere trenger ikke stenge kontoen min. Jeg vil gjerne ha tilgang til bloggen min her.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av ojda »

Tidligere syntes jeg slike avgjørelser var triste, ja inntil tragisk :sorry
Men når jeg vet at jeg finner igjen de samme fantastiske X-aktive medlemmene
på et annet forum, og med en langt mer positiv innstilling er det kansje ikke så farlig :mk
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av mortenolb »

Forholdt meg nøytral om alt det her, og gjør forsåvidt det fremdeles, men å kalle det for spam er faktisk ikke greit. Nå har du vel gjengitt noe fra en pm og det er vel etter regelverket automatisk utestengelse, men.. :-k

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av RuneMC »

Virkelig synd, forumet er jo en fin "hub" for å linke til både blogger og annen ekstern MC-entusiast info - det blir fort litt "fattigere" hvis terskelen skal være lav... IMHO :scratch
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Snikkerens lekeplass - www.snikkeren-mc.no

Legg inn av Olav K »

Snikkeren skrev:Og da sier jeg også takk for meg.

Jeg fikk nå en PM fra moderator om at alle linker til min hjemmeside vil bli sett på som spam, og slettes fortløpende.

Jeg kan ikke skjønne hva som skjer med MCsiden. Jeg har tidligere vært moderator selv her, og trodde jeg visste hvor grensen gikk, men tydeligvis ikke.

AJ har selv vært inne på min side, og lagt igjen kommentar med link til MCsiden. Helt greit det. Men når han regelrett sa i neste kommentar til spørsmålet han fikk på siden sin, at da måtte vedkommende registrere seg her for å få svar, synes jeg han gikk over streken.

Dette sendte jeg han en PM om. Vanlig høflighet er å svare det man blir stilt spørsmålet. Ikke forlange at folk skal registrere seg på siden sin for å få et svar. Dette var ikke AJ enig i. Han synes ikke det var på grensen, og at det var helt OK oppførsel.

Men når jeg linker til siden min, i min egen blogg. Da er det plutselig spam. Jeg svarer på spørsmålene som blir stilt her på MCsiden, og forlanger ikke at folk skal stille spørsmålet inne på siden min.

Og er det egentlig spam? Jeg holder dette kun til bloggen min her, og beskriver hva det blir linket til. Da kan folk vurdere selv om de synes det er interessant å lese om. Er det ingen her som har nytte av det jeg skriver på siden min? Statestikken på siden min sier noe annet. Det er ganske mange treff fra linkene i bloggen min, så noen må jo synes det er interessant.

Nei, takk for meg. Dere finner meg på MC-forumet. Og nei, det er ikke en link, så du trenger ikke fjerne den Kjellv.

Og nei, dere trenger ikke stenge kontoen min. Jeg vil gjerne ha tilgang til bloggen min her.
Jeg fikk med meg den der "episoden" i Tuttut kjedesmørerartikkelen på hjemmesida di, og jeg MÅ innrømme at jeg himla stort med øya....

Sitat AJ
"Logg deg inn på (link til MCsiden) så skal jeg svare deg der"

Med historien her inne i bakhånd, gir denslags oppførsel assosiasjoner til en navnebror av AJ. En berømt en.... at noen kan finne på å logre for ham i rollen som moderatorer er for meg komplett uforståelig.
Men jeg regner med de gjør det med rak rygg og helt uten en flau smak i munnen.
Har mest lyst å melde meg ut i drittsinne jeg også, men tror på sikt jeg vil ha mer igjen for å luske stille i dørene her og stelle istand litt ugagn sånn dann og vann.

@RuneMC:
Du har helt rett, dette har vært og KUNNE vært en fantastisk arena for sånne turreferater.
Men istedet virker det som om ledelsen sitter i internforumet sitt og spekulerer på "hvordan kan vi gjøre medlemmene enda mer misfornøyd, og støte dem ifra oss"
Nå er det vel bare du Rune som publiserer turreferater i noen grad her... men du kan fortsatt gjøre det på mc-forumet. (Ikke link, så det er ikke spam, pr.def.)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

ZZR-Erling

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av ZZR-Erling »

Hmmmm....ser vi enden på MC Siden?

Det er viktig å ikke være for "regulativ"..

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av Ashland »

Det var utrolig synd å høre Snikkeren :sorry

Spam: Er en betegnelse på uønsket masseutsendt reklame eller unyttig informasjon for mottaker på Internet
( https://no.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8ppelpost" onclick="window.open(this.href);return false; )

Jeg kan ikke akkurat betegne hjemmesiden og bloggen din for en spam-side

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av Orion »

Støttes.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Snikkerens lekeplass - www.snikkeren-mc.no

Legg inn av KawaJens »

Snikkeren skrev: Jeg kan ikke skjønne hva som skjer med MCsiden. Jeg har tidligere vært moderator selv her, og trodde jeg visste hvor grensen gikk, men tydeligvis ikke.
Det er ikke noe nytt, det har vore på pekt flere ganger men moderatorer har slått hardt ned på slikt og fjernet enver stemme som prøvde å på peke galskapen.

Er sikker på at mcsidens tider er over og håper at bike,ikkebike eller mcforumet tar over.
Ps: For dem som har planer å legge ned aktiviteten sin så bør en vurdere om en fjerner allt av bilder her inne eller så plutslig en dag så har en ikke retighetene sine på dem lenger.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av Andreas »

Tragisk.. Sjeldent eller aldri jeg gidder å kommenter slikt, er ikke derfor jeg logger meg på de forumene jeg er på. Hvis det virkelig er slik at andres sider er spam, mens det samtidlig skal drives egenreklame (og nermest tvungen verving for å få svar på et enkelt spm), så er det trist.

Det har vert serdeles liten respons på andres og egne innlegg og poster i det siste. Ivertfall ikke av slik teknisk og ellers MC-relativ kvalitet som det har vert tidligere. Så det har vert med en liten bismak at man har giddet å poste noe som jeg hadde håpet på kanskje kunne være til nytte og glede for andre brukere og lesere.

Edit: noen som vet hvordan man kan fjerne alle photobucket-bildelinkene sine? Uten å evt må gå igjenom alle innleggene?

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av Voodoodoo »

2 gode bidragsytere som logger av på kort tid er bare tragisk.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av Bjerknez »

Trist at folk forsvinner og det er nok mange grunner til det, men "tragisk" er vel å ta litt vel hardt i. Er mange ting her i verden som jeg heller vil gi den beskrivelsen. Jeg tror to mc forum på nett klarer fint å leve side om side :thumleft

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Snikkerens lekeplass - takk for meg....

Legg inn av Andreas »

Bjerknez skrev:Trist at folk forsvinner og det er nok mange grunner til det, men "tragisk" er vel å ta litt vel hardt i. Er mange ting her i verden som jeg heller vil gi den beskrivelsen. Jeg tror to mc forum på nett klarer fint å leve side om side :thumleft
Mente ikke tragisk som i at folk logger av. Men at det ene veien er lov å reklamere for egne interesser og ikke lov andre veien, det synes jeg er litt tragisk, ivertfall smålig..

Låst