Progress update på lappen min!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Progress update på lappen min!

Legg inn av Onsløv »

Et "triks" jeg bruker på "langtids-krypkjøring" (lang lanesplitting e.l) er å slå på choken, ca 1/3-del. Får litt høyere turtall, men man må jo huske slå den av før man soter ned hele motoren.
Jeg synes det er lettere å holde balansen da, når jeg slipper å fingre så mye med gassen.

Om det er "lovlig"/"juks" på øvelseskjøring / oppkjøring, aner jeg ikke. :scratch

Så, som evike sier, løft blikket, bruk bakbrems og god forankring er gode stikkord.

Brukeravatar
Knut Morten
Innlegg: 288
Registrert: 26 des 2009, 17:19
Motorsykkelen din: CBF 1000 F - 09
Sted: Grytefeltet, Stokke, Vestfold

Re: Progress update på lappen min!

Legg inn av Knut Morten »

Hei NatroN ! :=D>
Bare du passer på å¨ikke niholde i styre, men holde deg fast i tank og fotpinner og ser langt fram - går det greiere med krypkjøringen. Husk å gjøre det samme når du skal bremse. Se ALDRI NED ELLER PÅ DET DU VIL BOMME PÅ!!! Gi litt gass, slure litt på clutchen og trykke litt på bakbremsen - så går det bra.
Tror ikke at du får OK på det å bruke sotet visir :[-X , de skal kunne se øynene dine når du kjører.
Stol på at dekkene biter :thumleft - trykk til styret i kontra - det går bra :-)
Ut på tur - aldri sur

NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09

Kjørt i 2014 ca 17000

NatroN
Innlegg: 24
Registrert: 02 mai 2010, 23:43
Motorsykkelen din: Ducati Monster 821 Stealth

Re: Progress update på lappen min!

Legg inn av NatroN »

Knut Morten skrev:Hei NatroN ! :=D>
Bare du passer på å¨ikke niholde i styre, men holde deg fast i tank og fotpinner og ser langt fram - går det greiere med krypkjøringen. Husk å gjøre det samme når du skal bremse. Se ALDRI NED ELLER PÅ DET DU VIL BOMME PÅ!!! Gi litt gass, slure litt på clutchen og trykke litt på bakbremsen - så går det bra.
Tror ikke at du får OK på det å bruke sotet visir :[-X , de skal kunne se øynene dine når du kjører.
Stol på at dekkene biter :thumleft - trykk til styret i kontra - det går bra :-)
Takker for gode tips! Skal absolutt prøve disse.
Angående sotet visir er dette riktig, men som kjørelæreren min har pressisert, ser han gjærne litt imellom fingrene på kjøretimene våre, ettersom han er såpass trygg på meg i trafikkbildet nå.
Han bruker nemlig sotet visir selv på soldager, og de har det vært flere av i Tønsberg hittil :D

Men han sa også at sensor ikke ville tillate dette, så få ta med begge på alt av opplæring så er jeg sikker! Shoei er jo enkelt å bytte uansett :)


Flott at noen er intressert, da fortsetter jeg å poste videre! Har ferie neste uke så mer kommer i Juli.

Lykke til Bobbo! Vi skal klare det her :D

Gammelgutt

Re: Progress update på lappen min!

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg fikk beskjed om at sensorene ikke ville at jeg skulle bruke det nedfellbare solvisiret, de ville kunne se øynene på kandidaten i speilene. Men sensor kjørte etter på egen sykkel, og jeg spurte om bruk av solvisir etter prøven, og svaret var at det var helt greit å bruke.

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Progress update på lappen min!

Legg inn av Bubbu »

NatroN skrev:
Lykke til Bobbo! Vi skal klare det her :D
[/quote]


Ja lappen skal vi klare. Lykke til du også, var det 5 august du hadde oppkjøring? Da blir det sikkert før meg. :eh Håper jeg ikke trenger å vente så lenge da. :\m/:
(The Beast )

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Progress update på lappen min!

Legg inn av Globe »

NatroN skrev: Flott at noen er intressert, da fortsetter jeg å poste videre! Har ferie neste uke så mer kommer i Juli.
Vi er så absolutt interessert og følger ivirg med deg og dere som følger oss opp med progresjonen for å få Klasse A :thumleft

Keep us posted :jada:

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Progress update på lappen min!

Legg inn av Dexter »

Jeg er ikke det minste i tvil om at de som vil, de får det til! :thumleft

Men jeg er nå mere spent på om Figmo faktisk rekker å få tatt lappen denne sesongen... torsdag skal jeg nedover til Holmestrand, da skal han få sine første private kjøretimer. "Heldigvis" så overstiger vi sykkelens lovlige vektbegrensninger, så jeg får kjøre lille grønne bak. Har orda med kommunikasjon og vester med L så det blir så bra så!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

NatroN
Innlegg: 24
Registrert: 02 mai 2010, 23:43
Motorsykkelen din: Ducati Monster 821 Stealth

Re: Progress update på lappen min!

Legg inn av NatroN »

Da vil jeg tørre å påstå at jeg er sidens om ikke yngste, ivertfall ferskeste med lappen! Den ryker litt fortsatt, ettersom oppkjøringa var klokka 12! De konfiskerte det gamle, så jeg sitter med midlertidig førerbevis akkurat nå, men det kommer vel i posten!

Sykkel blir det ikke før neste sommer, grunnet økonomi. Lærling, needs no more saying! :)

MEN, alt utstyret er klart, og oppkjøringa gikk som en drøm! Slappa av i armane på krypkjøringa, dreit meg ut som sødern på første forsøk men kjørte feilfritt på nr.2 og på resten av øvelsene! Var så heldig at jeg fikk regn, noe som gjorde at jeg kunne kjøre en god del saktere og roligere, og dermed ta meg mer tid på å gjøre valg i løpet av turen med Sensor! Han var kanskje nord-europas roligste sensor og var null intressert i å konversere, men men, sånn er det vel bare!

Dette er DEILIG! Gleder meg som bare en 19 åring med lappen, uten sykkel kan! Ubeskrivelig vond følelse, men får vel kose meg med sparinga i vinter :D

Takk for oppfølging, sees på veien ;)

Vegard

PS: Har foresten bursdag i dag, gratulerer til meg :D

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Progress update på lappen min!

Legg inn av Snikkeren »

Gratulerer med både lappen og bursdagen. :HB :mc1
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Progress update på lappen min!

Legg inn av AJ »

Du verden!
Her tar folk "lappen" på løpende bånd, gitt :D
Så bra!!! \:D/

Grattis, NatroN :banansplit
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Progress update på lappen min!

Legg inn av Globe »

Slenger meg på gratulasjonene jeg også NatroN

Hærrrrlig!!! :thumleft

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Progress update på lappen min!

Legg inn av evike »

Gratulerer med dobbel bursdag!!!

Regner med å høre litt fra deg innimellom, selv om du ikke har sykkel enda, og enda mere neste sommer!!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
KentR
Innlegg: 84
Registrert: 30 mar 2010, 03:46
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1400k2
Sted: Kongsberg

Re: Progress update på lappen min!

Legg inn av KentR »

Gratulerer så mye da, med både førerkort og bursdag... :thumleft
Stupid is what stupid does.
Life is not like a box of chocolate, its a bowl of jalapenos, what you do today may burn your ass tomorrow

Fritt etter forrest gump :-)

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Progress update på lappen min!

Legg inn av Bubbu »

NatroN skrev:Da vil jeg tørre å påstå at jeg er sidens om ikke yngste, ivertfall ferskeste med lappen! Den ryker litt fortsatt, ettersom oppkjøringa var klokka 12! De konfiskerte det gamle, så jeg sitter med midlertidig førerbevis akkurat nå, men det kommer vel i posten!

Sykkel blir det ikke før neste sommer, grunnet økonomi. Lærling, needs no more saying! :)

MEN, alt utstyret er klart, og oppkjøringa gikk som en drøm! Slappa av i armane på krypkjøringa, dreit meg ut som sødern på første forsøk men kjørte feilfritt på nr.2 og på resten av øvelsene! Var så heldig at jeg fikk regn, noe som gjorde at jeg kunne kjøre en god del saktere og roligere, og dermed ta meg mer tid på å gjøre valg i løpet av turen med Sensor! Han var kanskje nord-europas roligste sensor og var null intressert i å konversere, men men, sånn er det vel bare!

Dette er DEILIG! Gleder meg som bare en 19 åring med lappen, uten sykkel kan! Ubeskrivelig vond følelse, men får vel kose meg med sparinga i vinter :D

Takk for oppfølging, sees på veien ;)

Vegard

PS: Har foresten bursdag i dag, gratulerer til meg :D
Gattis med lappen og dagen. Jeg fikk også A bare 1 time etter deg.
(The Beast )

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Progress update på lappen min!

Legg inn av Banditmannen »

Dobbelt grattis til NatroN :bb_p:

Svar