Sommerferie for Evike og KM - 1 ukes base i Østerrike

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: KM/Evike - Sommerferie 2014

Legg inn av Carpa »

Spennende løype dere har her, håper virkelig dere får noen dager med oppholdsvær :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: KM/Evike - Sommerferie 2014

Legg inn av evike »

Som direkte svar på Carpas kommentar legger jeg herved ut dagens bilde. Bloggen får vente til vi kommer til Budapest i kveld tror jeg.
dagens_240814 (630 x 388).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: KM/Evike - Sommerferie 2014

Legg inn av Carpa »

Najs :-)
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: KM/Evike - Sommerferie 2014

Legg inn av evike »

Hei igjen.
Vi reiste fra strømmen til reise-PC'en i Ungarn og har derfor vært redusert ned til telefonbruk etter avreise fra Balaton. Her kommer ihvertfall ett bilde fra dagen mellom Wien og et lite stykke inn i Tyskland. Disse omgivelsene er det neimen ikke alle Honda-forhandlere som har:
103_5752.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: KM/Evike - Sommerferie 2014

Legg inn av evike »

Alt har gått strålende så langt uten uhell av noe slag.
Nå på vei hjemover på nest siste etappe, ferja fra Kiel til Gøteborg. Beregnet å være hjemme lørdag ca. kl. 17.

Ikke hatt noen trykkende varme i løpet av turen, bare helt passe + et par dager med direkte møkkavær for å si det på godt norsk. Hårnålssvinger på ny asfalt uten merking, 15% stigning og helling og så legge på både tåke og regn så vil de fleste si at det ikke er noen kosetur. Gudskjelov bare en dag med alle disse ingrediensene. De fleste dager mellom 12-20 grader og akkurat passe kjørevær.

Kom over etter det som etterhvert kunne se ut som en dødsulykke av en motorsyklist ca. 10 mil syd for Kiel. Det kryper kaldt nedover ryggen og armene når jeg tenker på at denne motorsyklisten muligens kan ha kjørt forbi oss før det smalt der fremme.

Bloggen vår har lidd av strømtap (kjørte fra adapteren til mini-PC'en i Ungarn og selv om vi nå har kjøpt en ny så tar jeg meg ikke tid til å sitte med det her på båten i kveld). Den blir oppdatert de kommende dagene og ukene. Veldig spent på hvor mange av bildene fra Knut Mortens hjelmkamera som kan brukes.

Stakkars Bagheera som aldri hadde vært ute for hverken regn eller kjøring tidligere i sitt liv trenger både olje og en skikkelig grundig vask. Olja får vi fikse i morgen etter ankomst Gøteborg.

God natt!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: KM/Evike - Sommerferie 2014

Legg inn av ojda »

evike skrev:Alt har gått strålende så langt uten uhell av noe slag.
Nå på vei hjemover på nest siste etappe, ferja fra Kiel til Gøteborg. Beregnet å være hjemme lørdag ca. kl. 17.

Ikke hatt noen trykkende varme i løpet av turen, bare helt passe + et par dager med direkte møkkavær for å si det på godt norsk. Hårnålssvinger på ny asfalt uten merking, 15% stigning og helling og så legge på både tåke og regn så vil de fleste si at det ikke er noen kosetur. Gudskjelov bare en dag med alle disse ingrediensene. De fleste dager mellom 12-20 grader og akkurat passe kjørevær.

Kom over etter det som etterhvert kunne se ut som en dødsulykke av en motorsyklist ca. 10 mil syd for Kiel. Det kryper kaldt nedover ryggen og armene når jeg tenker på at denne motorsyklisten muligens kan ha kjørt forbi oss før det smalt der fremme.

Bloggen vår har lidd av strømtap (kjørte fra adapteren til mini-PC'en i Ungarn og selv om vi nå har kjøpt en ny så tar jeg meg ikke tid til å sitte med det her på båten i kveld). Den blir oppdatert de kommende dagene og ukene. Veldig spent på hvor mange av bildene fra Knut Mortens hjelmkamera som kan brukes.

Stakkars Bagheera som aldri hadde vært ute for hverken regn eller kjøring tidligere i sitt liv trenger både olje og en skikkelig grundig vask. Olja får vi fikse i morgen etter ankomst Gøteborg.

God natt!
Kjenner så altfor godt til det der med å ikke ta seg nok tid til bilder når man er på tur :sk?
Så kommer man hjem litt sliten, å før man vet oret av det er det liksom gammelt nytt.
Å ikke så moro å holde på med. :sorry
Men vi har trua på dere vi Evike, så bare få det ut..... Vi venter spent :thumleft

Å forresten, velkommen hjem igjenn :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: KM/Evike - Sommerferie 2014

Legg inn av evike »

ojda skrev: Kjenner så altfor godt til det der med å ikke ta seg nok tid til bilder når man er på tur :sk?
Så kommer man hjem litt sliten, å før man vet oret av det er det liksom gammelt nytt.
Å ikke så moro å holde på med. :sorry
Men vi har trua på dere vi Evike, så bare få det ut..... Vi venter spent :thumleft

Å forresten, velkommen hjem igjenn :vs
Takk for hilsen og for at du stadig har trua på oss. Skal nå begynne et møysommelig arbeid med å slette ca. 1200 ubrukelige bilder og bli sittende med rundt 100 bra (håper jeg).
Fortsettelse følger i bloggen. Kan jo legge inn en kort melding her når det kommer noe mer der.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: KM/Evike - Sommerferie 2014

Legg inn av hakhap »

Takk for kortet, så ut som et hyggelig sted :thumleft
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KM/Evike - Sommerferie 2014

Legg inn av AJ »

hakhap skrev:Takk for kortet, så ut som et hyggelig sted :thumleft
Samme her :-) .

Veldig hyggelig å få gode gammledags håndskrevne kort!
Skulle selvfølgelig svart på samme måte, men har nesten glemt kortkunsten... :redface
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: KM/Evike - Sommerferie 2014

Legg inn av evike »

Kort innom her for å si at jeg er i gang med å legge bildene fra KMs hjelmkamera ut på bloggen (http://www.evikes.blogspot.no" onclick="window.open(this.href);return false;) .
Vi ser nå at etter beskjæring så har noen av bildene blitt veldig kornete og dårlige. KM skal prøve å justere litt på kvaliteten (går selvfølgelig på bekostning av antall), men vi prøver oss litt frem.
Ingen Spektakulære bilder, men for de som lurer på hvor vi har vært så vil de vise både landskap, litt byer, litt filtrafikk, autobahn, bygninger og generelle inntrykk.

Ikke helt ferdig ennå, men for spesielt interesserte så er det nå 3 omganger med bilder fra hjelmkamera foreløpig, i tillegg til de som er tatt med vanlig kamera (som ligger i tidligere episoder). Resten kommer i løpet av relativt få dager nå.

Bilde
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: KM/Evike - Sommerferie 2014

Legg inn av Flanker »

Har bladd meg gjennom bloggen din nå. Mye fine bilder fra turen deres i sommer, som ikke akkurat gjør lysten på en tur sørover i Europa mindre. Men det må nok vente noen år til å svi av 14 dagers ferie på det... Den som gleder seg til noe godt osv. :-)

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: KM/Evike - Fått TomTom Rider til bursdagen

Legg inn av evike »

Til bursdagen har det tydeligvis vært et spleiselag på gang og jeg fikk beskjed om at det skulle brukes på "Kjøreutstyr eller noe sånt".
Bortsett fra at livvidden og bakenden har tatt skade av denne bursdagen og sånn plutselig blitt mye større, sånn at jeg antagelig vil trenge ei ny kjørebukse, så er jeg i grunnen passelig utstyrt forøvrig.

Derimot har jeg jo kjørt med en bil-GPS i veske i flere år. Det går fint det også, men selvfølgelig hadde det vært moro med en TomTom Rider som jeg kan se på under kjøring også uten å bruke en hånd til å lage skygge med.

Derfor: Det er i dag ankommet en splitter ny TomTom Rider som nå ligger til lading og nedlasting av oppdateringer, kart, stemmer og annet snacks.

Kommer til å trenge hjelp til å utnytte fullt og helt mht. å se kjørt kjørerute på slutten av dagen som det mest interessante (i tillegg til å finne veien da selvfølgelig) :prf
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22853
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KM/Evike - Fått TomTom Rider til bursdagen

Legg inn av Bjerknez »

evike skrev:Til bursdagen har det tydeligvis vært et spleiselag på gang og jeg fikk beskjed om at det skulle brukes på "Kjøreutstyr eller noe sånt".
Bortsett fra at livvidden og bakenden har tatt skade av denne bursdagen og sånn plutselig blitt mye større, sånn at jeg antagelig vil trenge ei ny kjørebukse, så er jeg i grunnen passelig utstyrt forøvrig.

Derimot har jeg jo kjørt med en bil-GPS i veske i flere år. Det går fint det også, men selvfølgelig hadde det vært moro med en TomTom Rider som jeg kan se på under kjøring også uten å bruke en hånd til å lage skygge med.

Derfor: Det er i dag ankommet en splitter ny TomTom Rider som nå ligger til lading og nedlasting av oppdateringer, kart, stemmer og annet snacks.

Kommer til å trenge hjelp til å utnytte fullt og helt mht. å se kjørt kjørerute på slutten av dagen som det mest interessante (i tillegg til å finne veien da selvfølgelig) :prf
Har nettopp kjøpt meg TomTom Rider selv, så bare send meg PM med spørsmål hvis du lurer på noe. Spesifikt :thumleft

Men lær deg å bruke Tyre Pro. Det er et fantastisk flott program man kan lage ruter i for så og overføre dem til Rider'en :thumleft

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: KM/Evike - Fått TomTom Rider til bursdagen

Legg inn av evike »

Bjerknez skrev:
evike skrev:Til bursdagen har det tydeligvis vært et spleiselag på gang og jeg fikk beskjed om at det skulle brukes på "Kjøreutstyr eller noe sånt".
Bortsett fra at livvidden og bakenden har tatt skade av denne bursdagen og sånn plutselig blitt mye større, sånn at jeg antagelig vil trenge ei ny kjørebukse, så er jeg i grunnen passelig utstyrt forøvrig.

Derimot har jeg jo kjørt med en bil-GPS i veske i flere år. Det går fint det også, men selvfølgelig hadde det vært moro med en TomTom Rider som jeg kan se på under kjøring også uten å bruke en hånd til å lage skygge med.

Derfor: Det er i dag ankommet en splitter ny TomTom Rider som nå ligger til lading og nedlasting av oppdateringer, kart, stemmer og annet snacks.

Kommer til å trenge hjelp til å utnytte fullt og helt mht. å se kjørt kjørerute på slutten av dagen som det mest interessante (i tillegg til å finne veien da selvfølgelig) :prf
Har nettopp kjøpt meg TomTom Rider selv, så bare send meg PM med spørsmål hvis du lurer på noe. Spesifikt :thumleft

Men lær deg å bruke Tyre Pro. Det er et fantastisk flott program man kan lage ruter i for så og overføre dem til Rider'en :thumleft
Det viktigste er ikke å lage rutene, men å gjengi hvor vi faktisk har vært. :lol
Det viktigste er jo å være på tur. Vi kjører oss ikke bort (mest fordi TomTom'en redder oss tilbake til der vi burde vært), men du verden så mange steder vi oppdager.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: KM/Evike - Fått TomTom Rider til bursdagen

Legg inn av norse900 »

evike skrev: Det viktigste er ikke å lage rutene, men å gjengi hvor vi faktisk har vært. :lol
Det er derfor jeg bruker LocatoWeb :thumleft I tillegg kan jeg ta bilder av ting jeg synes er artige/nyttige/"what-ever" og de legger seg inn i ruta der hvor jeg har tatt dem. Jeg vet ikke om det er mulig å legge inn "kjøre-plan" på den (-tror ikke det), men nå er jeg ikke verdensmester i planlegging av mc-turer uansett. :-)å
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Svar