Gammelgutts gjøren og laden.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg har en HH-regndress og et par fra Sparkjøp. Et par Lindstrands støvler som nå ikke er tette lenger. Et par Falco støvler fra Bullshit, de holder fortsatt tett med iherdig smøring. Et par sommerhansker med Biltema regnhanske utenpå og et par Bikewear forete lange hansker. De holder ganske bra med skikkelig smøring.

Vurderer å kjøpe et par Prexport støvler, de ser bra ut.

Ellers så holder godt smurt skinndress en god skur uten at jeg blir våt. Til småkjøring i dårlig vær har jeg en godt impregnert tekstil kjørejakke og tekstilbukse, slik at jeg kan droppe regndressen.

Har kikket på regndress hos Rusta, den virket veldig fin, men blir ikke levert i str. kort helfet. ](*,)

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

Var på treff i går, var en snartur innom GS-treffet på Finnskogen. Kjørte deretter nordover og over skogen fra Svullrya, men kjørte meg bort denne gangen også, ende tilbake på Svullrya. Tok istedet "hovedveien" nordover og var innom Flisa og hilste på en nyblitt enke.

Var hjemme til midnatt etter 46 mil, forbruk 0,35. Blåbæret rundet 24000 km på turen, og jeg rundet 30000 km denne sesongen. Fant også ut at jeg har kjørt 121000 kilometer siden jeg startet med mc. :prop:

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Svein2 »

Gammelgutt skrev:Var på treff i går, var en snartur innom GS-treffet på Finnskogen. Kjørte deretter nordover og over skogen fra Svullrya, men kjørte meg bort denne gangen også, ende tilbake på Svullrya. Tok istedet "hovedveien" nordover og var innom Flisa og hilste på en nyblitt enke.

Var hjemme til midnatt etter 46 mil, forbruk 0,35. Blåbæret rundet 24000 km på turen, og jeg rundet 30000 km denne sesongen. Fant også ut at jeg har kjørt 121000 kilometer siden jeg startet med mc. :prop:
Høres ut som en meget vellykket tur. :knegg

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

Ja en meget vellykket grusbomtur. :lol

Gammelgutt

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Gammelgutt »

ULV og hyggelig regning.

Dro til Karlstad i går for å få tatt en service. Ca. seks mil øst for for grensen så jeg at møtende trafikk stanset opp, bremser ned og ser et dyr på nedsiden av veien på venstre side. Dyret var lyst i pelsen nærmest gulhvit, tenkte først sau men så at det liknet en schafer bare større. Stoppet på en liten lomme ved veien og fulgte med i speilene, så dyret krysse veien et stykke bak meg og gå ned på gangveien på høyre side. Gangveien lå lavere enn veien, og dyret gikk i min retning. Plutselig ble det oppmerksom på meg, stanset og så på meg før den gikk inn i skogen. Jeg kjørte videre mens jeg fulgte med i speilet og straks jeg kjørte kom den ut på gangveien igjen.

Om kvelden ringte jeg til Hedemark fylkes rovvilkonsulent, som jeg kjenner, og han fortalte at veldg mange av ulvene langs svenskegrensen er gulhvite.

Så også en rev som drev å bet i rumpen på en død grevling.

Fant nå frem til BMWverkstedet i Karlstad der de tok en service. Det var en liten service uten ventilsjekk, også uten olje og filterbytte, da jeg gjør det selv. De kontrollerte det de skulle, justerte kjedet, sprayet litt smøring histen og pisten. Koblet til datamaskinen og lot den sjekke alt den skulle og stilte telleren for neste service. Har også fått stempel i serviceboken.

Da jeg skulle betale fikk jeg en hyggelig overraskelse. Hadde fått oppgitt en pris på 400 skr. Men ble bare avkrevd skr 183,00, ethundreogåttitre svenske kroner, da er det moro å betale regninger. :thumleft
Hele turen ble på 47 mil, bensinutgiftene var større enn verkstedregningen.

:mc7

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Intruder »

Hvis ifall såfremt dersom om alt er noenlunde normalt,kan en da regne med at du kommer til
eventuelt Karlstadtreff neste sommer..? 8)
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar