Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: 2012 sesongen

Legg inn av Godtvoksen »

Takker for tips om kjørestil mv. Skal bremse mer, fylle mer luft og kontollere luftrykk minst en gang pr. uke. Vel og merke ikke når den står på vinterlagring, eller hva tror du Globe... :terge

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Godtvoksen blogg: 2012 sesongen

Legg inn av ArcticTiger »

Tjaaa, kan være lurt å sjekke da og, har du for lite luft og stor belastning på dekket over lang tid, kan du få en "flat spot" på dekket.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: 2012 sesongen

Legg inn av Globe »

Godtvoksen skrev:Takker for tips om kjørestil mv. Skal bremse mer, fylle mer luft og kontollere luftrykk minst en gang pr. uke. Vel og merke ikke når den står på vinterlagring, eller hva tror du Globe... :terge
:knegg Lufttrykk på min Kawa har ikke endret ser stort...de siste timene ihvertfall. Sjekker vel sånn ca. en gang for dagen...better safe than sorry ;-)

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Godtvoksen blogg: 2012 sesongen

Legg inn av Duville »

Globe skrev:
Godtvoksen skrev:Takker for tips om kjørestil mv. Skal bremse mer, fylle mer luft og kontollere luftrykk minst en gang pr. uke. Vel og merke ikke når den står på vinterlagring, eller hva tror du Globe... :terge
:knegg Lufttrykk på min Kawa har ikke endret ser stort...de siste timene ihvertfall. Sjekker vel sånn ca. en gang for dagen...better safe than sorry ;-)
De som står mye stille med mcen, kan jo vurdere å sette på en klokke på hvert hjul så kan du bare ta ett lite blikk nedenfor når du går forbi.....

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Godtvoksen blogg: 2012 sesongen

Legg inn av Pollti »

Du må sjekke den daglig i vinteropplag må vite. Jeg har en bil som "ingen" kjører påstår de, og kjører de den så riper de den A L D R I opp. Har konkludert med at den har speedometer som går av seg selv og er lakkert med selvripene lakk :scratch
Til våren er nok hjulene dine slitt helt inn til navet i felgene hvis du ikke passer på :-)å

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Godtvoksen blogg: 2012 sesongen

Legg inn av Jompa »

5000 km på et bakdekk er da helt normalt.
Kjører med Metzeler ME 88 bak og regner med å skifte det sånn omtrent midt på sommern neste år.
Da er det vel kjørt 6000, kanskje ?
Skulle vel egentlig få lagt på ny bane midt på, for ytterkantene er som nye :scratch
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: sesongen - 2011

Legg inn av Godtvoksen »

Godtvoksen skrev:
Godtvoksen skrev:
Godtvoksen skrev:
Nå har sykkelen gått 16730 km når jeg skiftet dekk. Det skal bli spennende å se hvor langt den er gått neste gang jeg må skifte.
Ja, nå har den gått 23197 km og jeg må skifte dekk igjen. Så dekk på min MC holder maks 7000 km.
Ny dekk er igjen bestilt. Sykkelen har gått 27 700 km og snart 5000 km. ](*,)
Jeg klarte å drøye dekkskiftet til i går. dvs ved 29230 km....da varte de ca 6000 km

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: 2012 sesongen

Legg inn av Godtvoksen »

Da var 2012 sesongen over for min del, og Silkesvarten er satt på stall. Jeg får pleie PSM-tiden som varer frem til sesongstart fredag 8. mars 2013. Håper og ta den ut torsdag 7. mars. Har oval helg da.... :mc1

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: PMSperiode 2012-13

Legg inn av Globe »

7.mars....DET er jo ikke sååå lenge til da!! :D

..kjører litt i mellomtiden jeg da :knegg

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: PMSperiode 2012-13

Legg inn av Godtvoksen »

Vi som nå er inne i vår PMS-periode, burde vel lage en egen tråd hvor en daglig kommer med gode argumenter/tips om hvor greit vi har det i denne perioden... :knegg

Er det noen av oss som er så kreative.... :-k

Jeg er itteno misunnelig på din toer...

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av Godtvoksen »

I helgen hadde vi et helt nydelig Vårtreff i Sokndal ( http://avisenagder.no/index.php?page=vi ... etID=20230" onclick="window.open(this.href);return false; ), jeg var også så heldig å få hilse på mcsidens solstråle Bimma... :thumleft

Bilde


Bilde

Duville og Bimma
Sist redigert av Godtvoksen den 22 apr 2013, 08:06, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av Jompa »

Bra å se at du er kommet ut av vinterhiet, Godtvoksen.
Det har vært "mistenkelig stille" fra deg lenge.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av Godtvoksen »

Jompa skrev:Bra å se at du er kommet ut av vinterhiet, Godtvoksen.
Det har vært "mistenkelig stille" fra deg lenge.
Det er sikkert noen som er glad for at jeg er litt stille. Jeg har meldt meg inn og bruker mya av min tid på nettet i en MC-klubb som er ganske så aktiv på Facebook: http://www.milvetmc.no/" onclick="window.open(this.href);return false; og gleder meg til å treffe mange av dem på Norgestreffet. Planlegger også å slå følge med noen av dem nordover. Tenker virkelig seriøst på en langtur nordover i år... :thumleft

[video]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6OAeknYvos#![/video]

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av Bimma »

Godtvoksen skrev:I helgen hadde vi et helt nydelig Vårtreff i Sokndal ( http://avisenagder.no/index.php?page=vi ... etID=20230" onclick="window.open(this.href);return false; ), jeg var også så heldig å få hilse på mcsidens solstråle Bimma... :thumleft

Bilde


Bilde

Duville og Bimma
Kjempekoselig å møte dere i Sokndal :vs :m
214 innmeldte sykler, masse blide mennesker, sol fra skyfri himmel og totalt 92 mil tilbakelagt t/r. :prf
Livet er slettes ikke verst! :yahoo
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av joo »

Litt av et oppmøte det!

Og clutchen til Duville funker?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Låst