Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Godtvoksen

Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av Godtvoksen »

Får vel lage meg min egen lille blog hvor jeg legger ut mine skriblerier, bilder mv. fra min første sesong på "stor" MC.... :thumleft

I natt var første natt med varmegrader og jeg har aftenvakt i dag, hvilket i dag har muliggjort min 3. tur i nærområdet på MC'n \:D/ Jeg syntes det er greit å cruise litt i nærområdet for å bli bedre kjent med sykkelen og meg selv som MC-sjåfør. Tar en times tur og kjører en 3-4 mil av gangen - nå i startsesongen. Jeg må jo si at det er langt fra noen sommervarme enda... :knegg Og så blir jo sykkelen noe sølete, så jeg får vel finne frem hageslangen, oppvaskkosten og spyle bort noe skitt... ;-);)
Sist redigert av Godtvoksen den 22 apr 2013, 07:56, redigert 23 ganger totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev:Og så blir jo sykkelen noe sølete, så jeg får vel finne frem hageslangen, oppvaskkosten og spyle bort noe skitt... ;-);)
Og husk, ikkeno' høytrykk på fine sykker'n :[-X

:knegg

Ellers må jeg si jeg misunner deg...
Her har snøsmeltingen helt stoppet opp, dessverre... :(
Gråvær og minusgrader... Ingenting tyder på sesongstart før etter månedskiftet...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev: Og husk, ikkeno' høytrykk på fine sykker'n :[-X
Det var igrunnen kjapt gjort med hageslange (var ikke frosset) og oppvaskkost i 14 grader + ... ;e

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Globe »

Grattis med egen blogg Godtvoksen...skal følge med denne :D

...du driver og kjører tur du??...og vasker sykkel??...jeg er ikke misunnelig...ikke i det hele tatt...så det så...hmmmm ](*,) ](*,)

Jeg koser meg her i snøkavet, et skikkelig snødekke gjør jo at alt blir så rent og pent ute, alt blir så lyst og trivelig...på en måte... :oh ](*,)

Vær nå raus med bilder da du....trenger noen bilder av sesongen 2010, noe du visstnok har startet! :thumleft

...nevnte jeg at jeg ikke er misunnelig?? :scratch ](*,)

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev: Jeg koser meg her i snøkavet, et skikkelig snødekke gjør jo at alt blir så rent og pent ute, alt blir så lyst og trivelig...på en måte... :oh ](*,)
Skikkelig påskevær hos deg. Det er i grunnen greit at du sitter der i garasjen - så har du god tid til å besvare alle dumme/rare spørsmål fra en nybegynner som meg... :thx

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Globe »

Har tilgode å blitt stilt et eneste dumt spørsmål, men svarene jeg har gitt derimot... ;e he he he...

Må si jeg storkoser meg med at noen av dere har startet kjøringa så smått....gir styrket håp om vår her litt lengre nord...om ikke lenge.. :thumleft

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Godtvoksen »

Da skal du og andre lesere av bloggen min få et spørsmål til:

Dersom du skal kjøre 2-3 km til en butikk/jobb i nærheten - kler du på deg hele kjørehabitten (Hjelm, jakke, bukser, MC-støvler mv) ?

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Onsløv »

Godtvoksen skrev:Da skal du og andre lesere av bloggen min få et spørsmål til:
Dersom du skal kjøre 2-3 km til en butikk/jobb i nærheten - kler du på deg hele kjørehabitten (Hjelm, jakke, bukser, MC-støvler mv) ?
Da tar jeg heller bilen, og husk beltet. Jeg har kjørt MC til jobb som er 6 km fra hjemmet, og da har jeg tatt på alt utstyr.
Men i den formen jeg er i på nåværende tidspunkt, så hadde jeg heller prøvd å gått de 2-3 km. :redface
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev:Da skal du og andre lesere av bloggen min få et spørsmål til:

Dersom du skal kjøre 2-3 km til en butikk/jobb i nærheten - kler du på deg hele kjørehabitten (Hjelm, jakke, bukser, MC-støvler mv) ?
Hadde jeg vært så heldig å hatt begge deler såpass nært så ville jeg gått, ja :knegg

Eller tatt mopeden... har nemlig to stykker... :P
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Globe »

Hmm..ihvertfall:

1. Hjelm
2. Ryggskinne
3. Jakke
4. Hansker

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Dortmunder »

Grattis med Blogg :-)

Til Spørsmålet ditt: Jeg har gjort til vane å kle meg fullt ut hver gang. Samme hvor langt. Har man den vanen slipper man å lure :scratch


Så en ting til: 14 grader i kvinesdal ??????????? Kunne du send noen av de noen kilometer østover ????


Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Svolp »

Grattis med blogg, har kjørt mye nedover kvinesdal.. Flott plass :janikk
Bedre og kle seg for mye, selv på de små turene i stede for og se ut som en raspa potet hvis uhellet er ute :prop:
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Gammelgutt

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg har planer om å hente Il Tempo på mandag om været er sånn nogenlunde. Var en tur på Biltema idag og der kjøpte jeg varmehåndtak. Spurte lagersjefen om de hadde hatt mye reklamasjoner på de, og han sjekket på dataen og det var ingen.
Kjøpte også mcpresenning, den høyeste de hadde slik at den forhåpentligvis passer selv om jeg har på vindskjermen.
Jeg gleder meg som en unge til å komme på veien igjen. :bananas
Går med stygge planer om å prøve og ordne et sete alà gråtass slik at det blir bedre på langturer.

Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Godtvoksen »

Huff av meg - alt for mange sier det samme som kjerringa... *mas - du bør gå de 2 km til jobben!!! :notlistening

Hvem tror at en kan gå til jobben når det er sesongstart, og en ikke har kjørt MC i særlig grad siden en var 17 år!!!??? Dere er bare misunnelig :terge

I dag kjørte jeg hit på jobb for første gang i år, med følgende utstyr:

- hjelm
- jakke
- hansker

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: den spede sesongstart i sørnorge

Legg inn av Globe »

Ryggskinne Godtvoksen ryggskinne!! I min tråd vedr. ATGATT, var det relativt stor andel av de som bidro som understreket ryggskinne som noe av det viktigste!!

Låst