Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av Flanker »

Duville skrev:
evike skrev:
ejs skrev: AJ får vel inn litt penger via Paypal gavene... :-k
:mc7
Jeg regner med at du ikke seriøst påstår at han putter noe av det i egen lomme??
Alt det går jo med til betaling for nettsted, visittkort, bannere, vervegaver/premier osv. osv.
Det betales vel litt for det meste at det som gis ut.... hvem sin lomme mener du ett overskudd her går i? Regnskap her foreligger jo ikke så ingen vet noe om dette andre enn den/de som vet...
Skal man gjøre norske, frivillig driftede nettforum regnskapspliktige også nå? Herregud, ring finansministeren ASAP... Hvis AJ har overskudd til 1l. motorolje i året er han heldig, og det er han vel unnt. Men jeg tipper det er stikk motsatt, og at mer penger går ut enn hva som kommer inn. Det er normen såfremt man ikke er berømt rosablogger eller liknende.

Når vi er i det mistenksomme og konspiratoriske hjørnet: Er det noen som faktisk har møtt AJ, og vet at han eksisterer? Det kan være at hele MCsiden er et skalkeskjul for PST som overvåker oss, slik at de kan plassere UP og avgiftskåte SV-politikere med rullator på alle de beste vegstrekningene i landet. Og noen av finansierer til og med det hele via PayPal donasjoner... The horror! /køddemodus av/

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av Duville »

Flanker skrev:
Duville skrev:
evike skrev:
ejs skrev: AJ får vel inn litt penger via Paypal gavene... :-k
:mc7
Jeg regner med at du ikke seriøst påstår at han putter noe av det i egen lomme??
Alt det går jo med til betaling for nettsted, visittkort, bannere, vervegaver/premier osv. osv.
Det betales vel litt for det meste at det som gis ut.... hvem sin lomme mener du ett overskudd her går i? Regnskap her foreligger jo ikke så ingen vet noe om dette andre enn den/de som vet...
Skal man gjøre norske, frivillig driftede nettforum regnskapspliktige også nå? Herregud, ring finansministeren ASAP... Hvis AJ har overskudd til 1l. motorolje i året er han heldig, og det er han vel unnt. Men jeg tipper det er stikk motsatt, og at mer penger går ut enn hva som kommer inn. Det er normen såfremt man ikke er berømt rosablogger eller liknende.

Når vi er i det mistenksomme og konspiratoriske hjørnet: Er det noen som faktisk har møtt AJ, og vet at han eksisterer? Det kan være at hele MCsiden er et skalkeskjul for PST som overvåker oss, slik at de kan plassere UP og avgiftskåte SV-politikere med rullator på alle de beste vegstrekningene i landet. Og noen av finansierer til og med det hele via PayPal donasjoner... The horror! /køddemodus av/
For å være helt ærlig med deg så er neppe PSt ofte innom her og sjekker forumet.

Når det gjelder overskudd så går i ei lomme, det er det ingen tvil om. At det koster penger å drive siden er det ingen tvil om, men oppsettet er åpent og gratis, fritt til bruk for alle som ønsker det. Domene og hotell koster noen kroner, hva "alle premiene" koster vet jeg ikke men det er neppe mange kronene. Sannsynligvis en del gratis reklamemateriell, det er jo ikke mange premier som deles ut heller.. At de tar på seg en del arbeid er det ikke noen tvil om og dette er frivillig. Kunne kanskje tatt det noe mindre høytidelig så hadde det gått veldig fint....

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av Flanker »

Duville skrev: For å være helt ærlig med deg så er neppe PSt ofte innom her og sjekker forumet.
DET var enda godt, nå får jeg sove godt i natt :-)

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av Duville »

Busa Trond skrev::vs
Godt å høre dere har hatt en flott tur :thumleft

Jeg har fått litt små råd fra duville i vinter, slike profesjonele råd hadde jo vært moro å kunne gjengjelde det med en konjakk på sommeren, men jeg regner med han heller vill ha en dobbel en til neste år :prf Neste år blir det dobbel tur :prf

Han må ikke være redd for selvfølgelig har jeg kjøpt inn Gelefigurer også :prop:


Her er bilde som ble laget til i fjor :vs





Bilde

Heisan - denne har jeg gått glipp av men den skal huskes :) vær sikker - den blir "innkrevd" før eller senere og helst før :)

beckern
Innlegg: 29
Registrert: 15 mai 2012, 00:10
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono 1000 R, '06

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av beckern »

Duville skrev:Kan ikke skjønne hvorfor moderatorteamet skal ta sin jobb så sjølhøytidelig. Utestengelsene her må jo stort sett komme fordi moderator og deltakere er uenige. Det er ikke mulig at det er på grunn av det som skjer på forumet, så mye frekventerer jeg forumet at det er ikke snakk om at det som skjer der gir grunn til utestengelse, med kanskje et par små diskutable unntak de siste årene. At enkelte kunne vært tilsnakket åpent og greit, ok, men utestengelse, nei.

Problemet med utestengelse av deltakere med langt fartstid er jo at deltakerne, spesielt de som har deltatt en stund (3500 innlegg er en stund), har en tilhørighet med andre deltakere. Når moderatorer så skiller disse så skaper det dårlig stemning og faktisk er det en del venner som mister sin kommunikasjonskanal. I tillegg er det jo i de fleste tilfellene, de som det er litt fart i og som skaper stemning som utestenges.

Advarsler på PM - de eksisterer ikke før de fremlegges. Det har ikke vært særlig overbevisende det som har skjedd her den siste tiden.

Å vise til hva en utestengt moderator på en alternativ nettside mener er vel i grunnen bare patetisk - er han plutselig god nok til å siters, men ikke god nok til deltakelse på McSiden - ser du ikke hvor patetisk dette er----
Bra skrevet duvillle. Det blir også litt rart når ledelsen her "nekter" å debattere samtidig som de likevel legger ut påstander/argumenter som de utkastede på det sterkeste tilbakeviser på andre fora.

Er det AJ som er litt lemfeldig med statestikken når han inkluderer to år gamle advarsler
Eller er det slettede forumbrukere som tar sjangsen på at ikke AJ henter frem bevisene?

Jeg likte forresten også veldig godt den referansen til Juleniss1 aka Kliff'rn. Den er av de bedre i år.
Det er mildt sagt påfallende hvordan man koker sammen "argumenter" med litt advarsler fra steinalderen, litt sladder om andre nettsteder og en difus "negativ holdning".
Man skulle nesten tro fyren forlanger å bli hørt, respektert og adlydt for det minste vink som om han var en politimann på jobb.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Legg inn av Dexter »

Siden Godtvoksen ikke lengre har tilgang til å skrive i bloggen sin stenges den.

Den trenger ikke å brukes av andre til andre formål. Skulle han komme tilbake ved en senere anledning vil den naturligvis åpnes igjen.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Låst