Litt info med spec. I 1986 bestemte Kawasaki seg for å produsere en sports-tourer motorsykkel.
.
GPX750R har helkåpe, rektangulær frontlykt, liten vindskjerm, sete one-piece for to, passasjerhåndtak, 4 - 2 eksosanlegg og lettmetallfelger. Tenningsnøkkelen til bensintank, setelås for tilgang til verktøy batteri luftfilter etc og to hjelmlåser på samme nøkkel.They launched the Kawasaki GPX750R, a sport-tourer machine with higher bars and lower pegs, making it very comfortable on long hauls.
Sykkelen har dobbel stålramme med alu bakdel, 38 mm teleskopgaffel med elektrisk aktivert anti-dyksystem foran og alu baksving Uni-Trak luftassistert fireveis rebound-justerbar støtdemper.
Bremser, to 270 mm skiver med fire-stempel kalipere på 16-tommers forhjul og 230 mm skive med to-stempel caliper på 18-tommers bakhjul.
Kawasaki GPX750R fra 1986 742cc firetakts væskekjølt firesylindret motor 4 x 34mm Keihin CV forgassere 6-gear med 106 hk ved 10 500 o/min og 77 Nm dreiemoment ved 8 500 o/min som er rødmerket på 11500 o/min men kapabel for 14500 o/min.
Tidligere GPX750R prosjekt her på mcsiden.no Link:
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?t=1175