Morten's Blogg!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
mortenyas
Innlegg: 18
Registrert: 04 apr 2021, 16:30
Motorsykkelen din: Honda CB600F Hornet
Kontakt:

Morten's Blogg!

Legg inn av mortenyas »

Så... Min interesse for 2hjul startet allerede som veldig ung, Min far hadde en Suzuki ZR50 som jeg prøvesatt i garasjen når jeg var med ut der, tilogmed fått den over meg engang midt i leken, husker jeg satt i trappen og såg ut på min far som skulle kjøre til jobb om morgningene.
Årene gikk, jeg husker ikke alder... men jeg husker jeg var veldig ung førstegang jeg fikk lov og kjøre denne Suzukien på gressplenen hjemme, jeg har nok lagt bak meg et par mil på denne gressplenen, dette var noe av det kjekkeste jeg visste... Etter noen år fikk jeg meg en MT5, og denne var så høy at jeg måtte enten springe på siden og hoppe oppå, eller gå oppå trappen og hoppe oppå, på det fortsatte vell på gresset en stund, før jeg fikk lov og trille den ned til min mormor og morfar og kjøre frem og tilbake på privat veien deres, denne var litt lengre en plenen.
Når jeg skulle hjem igjen måtte jeg trille sykkelen hjem, og dette var veldig tungt, så noen ganger lurte jeg meg til og holde sykkelen igang mens jeg gikk på siden... huden ble full når jeg kom hjem og dette ble merket :lol , Nå hopper vi opp til min 16års dag, jeg hadde kjøpt meg en hvit, veldig fin MT5 ( Bildet ligger under for de nysgjerrige ), Jeg måtte på vegvesenet og avlegge prøve, jeg hadde ikke øvet da jeg var en som slet med og sitte ned med teori, jeg kom ut bestått. Det var hjem og hive seg på sykkelen!, Jeg husker jeg sang og koste meg i hjelmen og sa " dette er den beste dagen i mitt liv ", Jeg la ikke vekk mopedtiden før fullt 21 år, da jeg ikke klarte og sette meg ned med teori før dette tidspunkt.
Min første " motorsykkel " var en Suzuki GN250, denne kjøpte jeg av en som hadde latt den stå 8år, Forgasser rens, pusse plugger, pusse ledninger, og den 2.000krs sykkelen startet, denne hadde jeg nesten 2år før salg, da gikk jeg over til en Suzuki GS400, denne også ble gjort mye med, hadde den 1sesong før jeg også byttet ut denne med en ny sykkel som var CBF600NA, denne hadde jeg 1sesong før den nåværende sykkelen som er en Suzuki VZ800U, Jeg elsker turer og kan fint legge ut på alt fra 15-50mil på en fin dag!

Siden dere nå har fått min " Livshistorie " om Sykkel, tenker jeg vi avslutter her, og heller oppdaterer med div turer og slikt om det skulle være interesse for dette :)

Ha en fin påske :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Du er ikke mann før du klarer og temme en hissig motorsykkel! :twothumbs:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Morten's Blogg!

Legg inn av AJ »

Heisan mortenyas og velkommen til oss her på MCsiden.no :vs

God start som ny bruker med egen blogg.
Veldig bra :prf !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

mortenyas
Innlegg: 18
Registrert: 04 apr 2021, 16:30
Motorsykkelen din: Honda CB600F Hornet
Kontakt:

Re: Morten's Blogg!

Legg inn av mortenyas »

AJ skrev: 04 apr 2021, 17:52 Heisan mortenyas og velkommen til oss her på MCsiden.no :vs

God start som ny bruker med egen blogg.
Veldig bra :prf !
Takk for det, satser på mye fin lesning og slikt framover :twothumbs:
Du er ikke mann før du klarer og temme en hissig motorsykkel! :twothumbs:

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Morten's Blogg!

Legg inn av Nomade »

Velkommen hit, jeg også startet karrieren på 80-tallet med Suzuki ZR50 :)

mortenyas
Innlegg: 18
Registrert: 04 apr 2021, 16:30
Motorsykkelen din: Honda CB600F Hornet
Kontakt:

Re: Morten's Blogg!

Legg inn av mortenyas »

Nomade skrev: 04 apr 2021, 18:28 Velkommen hit, jeg også startet karrieren på 80-tallet med Suzuki ZR50 :)
Takk for det, hehe kjekke mopeder :thumleft
Du er ikke mann før du klarer og temme en hissig motorsykkel! :twothumbs:

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Morten's Blogg!

Legg inn av pingvin »

Den Intruderen er en pen sykkel, ingen tvil om det, ser riktig ut, fine linjer :thumleft

Velkommen, ja :vs
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

mortenyas
Innlegg: 18
Registrert: 04 apr 2021, 16:30
Motorsykkelen din: Honda CB600F Hornet
Kontakt:

Re: Morten's Blogg!

Legg inn av mortenyas »

pingvin skrev: 04 apr 2021, 18:36 Den Intruderen er en pen sykkel, ingen tvil om det, ser riktig ut, fine linjer :thumleft

Velkommen, ja :vs
Takk for det, var kun gått 20.000km også :)
Veldig fornøyd til nå, Men blir nok mye polering.
samt mulig jeg bårrer ut lyddemper, bråker litt lite :lol
Du er ikke mann før du klarer og temme en hissig motorsykkel! :twothumbs:

mortenyas
Innlegg: 18
Registrert: 04 apr 2021, 16:30
Motorsykkelen din: Honda CB600F Hornet
Kontakt:

Re: Morten's Blogg!

Legg inn av mortenyas »

Da var mine Vikingbags skinnvesker komt helt fra USA, Måtte bestille gjennom noe som ga adresse i usa og stryr! Og kostet noen tusen i frakt!, men definitivt verdt det :)
Syns de kledde sykkelen bra, lagde egene fester med Rørklammer med gummi :) dersom noen skulle ville vite hvordan jeg gjor dette, så kan jeg poste bilder :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Du er ikke mann før du klarer og temme en hissig motorsykkel! :twothumbs:

mortenyas
Innlegg: 18
Registrert: 04 apr 2021, 16:30
Motorsykkelen din: Honda CB600F Hornet
Kontakt:

Re: Morten's Blogg!

Legg inn av mortenyas »

Oppdatering.... Jeg har nå fått meg ny sykkel! Nok engang!
Denne gang en Honda CB600F Hornet, cruiser var ikke min type sykkel når jeg ikke har 2sykkler.
Så da ble det en litt sprekere igjen.

Horneten har nylig vært på stor 24.000km service, fått ganske så ny effektannlegg.
Og har bestilt originalt styre.

Det kjipe med sykkelen er at jeg ikke ble informert om defekt tankmåler som bare viser det den vil vise.
Så det endte med 5liter på tanken og sykkelen stoppet.
Mulig grunnet den tankmåleren virker løs da den slår i veggene inni tanken.

0 aning på hvordan en fikser dette.

Utenom det har jeg startet med Youtube VLOG videoer!

https://www.youtube.com/watch?v=dukn13t96Fs , Her er en vlog på farmin sin sykkel.
Har også på min nye sykkel men der ble lyden helt ødelagt grunnet miccen fikk vind på seg.

Skal prøve og bli bedre på oppdatering, har slitt med og kommet inn igjen da jeg glemmte passordet, samt jeg ikke klarte og resette det.

Ha en fin dag videre! Håper dere titter innom på videoen min på YT :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Du er ikke mann før du klarer og temme en hissig motorsykkel! :twothumbs:

Svar