Z1 900 og KZ900 logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Veteranmotorsykkel KZ900-A4 logg ...

Legg inn av Jompa »

dypen skrev: 02 des 2020, 10:17 Takker KawaKjetil! Det var det optimale men det er lenge siden, robust sykkel med masse sjarm. Morro. Godt at MC Partner er nesten nabo da ;)
Og så har du Kawaspesialisten I Sandefjord.
Hvis han holder på enda...
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

KawaKjetil

Re: Veteranmotorsykkel KZ900-A4 logg ...

Legg inn av KawaKjetil »

Jompa skrev: 02 des 2020, 19:05
dypen skrev: 02 des 2020, 10:17 Takker KawaKjetil! Det var det optimale men det er lenge siden, robust sykkel med masse sjarm. Morro. Godt at MC Partner er nesten nabo da ;)
Og så har du Kawaspesialisten I Sandefjord.
Hvis han holder på enda...
Ser at han er aktiv enda på fjesboken og diverse kawa forum der (Bjørn Ivar Larsen), men selv har jeg ikke handlet fra han på ca 20 år.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Veteranmotorsykkel KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Jompa skrev: 02 des 2020, 19:05
dypen skrev: 02 des 2020, 10:17 Takker KawaKjetil! Det var det optimale men det er lenge siden, robust sykkel med masse sjarm. Morro. Godt at MC Partner er nesten nabo da ;)
Og så har du Kawaspesialisten I Sandefjord.
Hvis han holder på enda...
Da blir Kawaspesialisten I Sandefjord notert, setter pris på tips til deler brukt som nytt. Sandblåsing / glassblåsing lakk og hvis noen krommer deler men det er vel ikke lett i dag. Er det ikke noe som gjøres med gamle skruer også så de ser ut som nye.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Veteranmotorsykkel KZ900-A4 logg ...

Legg inn av niko »

Et skudd i halvmørket: Sjekk JA-bil i Ski. Tror de driver med mye rart og er flinke. Mange eldre, dyre klassiske biler som serves der tyder på mye fagkunnskap. Hyggelige er de også. Tenker på sandblåsing, lakk og kromming.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Veteranmotorsykkel KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Takker niko! Noterer og rimelig nært ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Veteranmotorsykkel KZ900-A4 logg ...

Legg inn av simpson »

dypen skrev: 02 des 2020, 19:44
Jompa skrev: 02 des 2020, 19:05
dypen skrev: 02 des 2020, 10:17 Takker KawaKjetil! Det var det optimale men det er lenge siden, robust sykkel med masse sjarm. Morro. Godt at MC Partner er nesten nabo da ;)
Og så har du Kawaspesialisten I Sandefjord.
Hvis han holder på enda...
Da blir Kawaspesialisten I Sandefjord notert, setter pris på tips til deler brukt som nytt. Sandblåsing / glassblåsing lakk og hvis noen krommer deler men det er vel ikke lett i dag. Er det ikke noe som gjøres med gamle skruer også så de ser ut som nye.
Husker det var en på Grorud, nede i ståfjæra som drev med kromming o.l
Det var også ett firma på Lørenskog, men dette var på 90 tallet så ikke sikkert dette er aktuelt i dag.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Veteranmotorsykkel KZ900-A4 logg ...

Legg inn av AJ »

Kromming?
Hva med http://www.centrumfornikling.no på Tveita i Oslo?

Fikk kromma noen smådeler der, mest braketter til eksosanlegg, for noen år siden. Veldig fornøyd med resultatet :prf .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ireit
Innlegg: 137
Registrert: 18 apr 2012, 12:48
Motorsykkelen din: Kawasaki-Versys/z900
Kontakt:

Re: Veteranmotorsykkel KZ900-A4 logg ...

Legg inn av ireit »

Ikke bare er vi enige om at z900 nok er den kuleste. Men jaggu er vi ikke også enige om fargen. Og at vi trenger MC partner.
Gratulerer.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
----------------------------------------------------
Våre MC turer:
https://www.youtube.com/channel/UCFH4kO ... 5zswvyIYHA"

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Veteranmotorsykkel KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

simpson og AJ takker og notert :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Veteranmotorsykkel KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Takker ireit! Har vært på MC Partner i dag :twothumbs: Den var virkelig flott, er det en Z eller en KZ ? Ser du har doble skiver foran, kort bakskjerm, reim over sete men du har ikke rund bremsevæskebeholder ... Min har ettermontert chrom deksler på turteller og spedometer som skal vekk. Her har jeg helt klart noe å strekke meg etter og en jobb foran meg for å komme på nivå med din. Morro :thumleft Er det kjent historie bak denne?
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
ireit
Innlegg: 137
Registrert: 18 apr 2012, 12:48
Motorsykkelen din: Kawasaki-Versys/z900
Kontakt:

Re: Veteranmotorsykkel KZ900-A4 logg ...

Legg inn av ireit »

Jeg er langt fra noen spesialist (Z900), men dette var det grommest i gata da jeg var 21. Det som ble spesielt moro med min, var at opprinnelig eier stod i garasjen en sommer dag i 2018. Savnet selvfølgelig den kan kjøpet ny i 1976. Han bodde heller ikke så langt unna. Han hadde en detaljkunnskap om disse modellen som var ekstrem - Han husket til og med ramme og motor nummer. Det tok han heller ikke mange sekundene å konstatere at enkelte deler ikke lenger har originale.
Han var selvfølgelig interessert å får sin første 900 tilbake - men på det tidskunket var jeg ikke klar...
Dukker han opp igjen - så er jeg nok litt mer medgjørlig - alder og syn må på et eller annet tidspunkt føre til at jeg reduserer antall veteraner (2 Suzuki og 2 Kawa).
----------------------------------------------------
Våre MC turer:
https://www.youtube.com/channel/UCFH4kO ... 5zswvyIYHA"

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Veteranmotorsykkel KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

I motsetning til min en Z900 bygget for Europa og solgt ny i Norge 1976, kjent historie. Morro :) Du nevner uoriginale deler som tidligere eier oppdaget, sykkel’n er kanskje totalrestaurert en gang i tida?
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Veteranmotorsykkel KZ900-A4 logg ...

Legg inn av Tore L »

Gratulerer dypen, men den peneste sykkel som er laget ( kan ikke diskuteres ) - hadde selv en burgunder rød Z900-76. Og av alle mine feil her i livet, er den største at at jeg solgte denne ](*,)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Veteranmotorsykkel KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

Takker Tore L! Ja disse vekker gamle minner og farge på min er dyp grønn med gull og lysere grønne striper, du skriver burgunderrød men leste ett annet sted de var dyp brun med gull og rødaktig striper som var de to fargene du fikk på 1976 modellen. Det var en del nyanseforskjeller på lakken på den tiden så burgunder eller brun, litt rart men på nett søk tror jeg det er en overvekt av grønn. Liker veldig godt begge fargene :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Veteranmotorsykkel KZ900-A4 logg ...

Legg inn av dypen »

F4886245-ABDC-42D1-8AB0-E6C534F7389D.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar