Z1 900 og KZ900 logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5269
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Det må være overkommelig hvis det fungerer tilfredsstillende etter testing, KTM’n går den også :thumleft

Har varmkjørt motor nå og ingen synlige lekkasjer på drivstoff eller olje. Luftfilterboks kan monteres sammen med venstre motordeksel og noe småtteri som i sum tar tid. Da er det bare å få på det som var nylakkert i fjor, tank deksler og fastback for å prøvekjøre. Det som er bra er at jeg har KTM’n så slipper jeg frustrasjon når noe må gjøres om, endres eller demonteres på KZ’n. Den blir ferdig når den er ferdig og skal brukes bare på solskinnsdager, det er over 40 år siden disse var på toppen ;)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Jompa »

Solid støtte
På 70 og 80talls sykler var både senter og sidestøtte en selvfølge.
Det samme var hjelmlåsen og sete med hengsler og lås, skikkelige låser som man låste med tenningsnøkkelen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av rolf-arne »


dypen skrev:Det som er bra er at jeg har KTM’n så slipper jeg frustrasjon når noe må gjøres om, endres eller demonteres på KZ’n. Den blir ferdig når den er ferdig og skal brukes bare på solskinnsdager, det er over 40 år siden disse var på toppen ;)

Der har du et viktig moment...at man kan ta seg tid til å gjøre det skikkelig...forutsetningen er jo at man har noe annet å kjøre med...

For deg KTM , for meg RT... min trofaste Pan European, skal få ta den tid den trenger... ferdig neste vår, i nesten original versjon .

Sykkelen fortjener det etter å ha gitt meg så mye glede... håper på et kommende "smykke".

Men forutsetninga, er at man har noe annet å kjøre med....



Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5269
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Jompa skrev: 02 apr 2022, 21:37 Solid støtte
På 70 og 80talls sykler var både senter og sidestøtte en selvfølge.
Det samme var hjelmlåsen og sete med hengsler og lås, skikkelige låser som man låste med tenningsnøkkelen.
Ja helt klart... og med litt plass til vognpapirer og verktøy under sete :)


rolf-arne skrev: 03 apr 2022, 09:21
dypen skrev:Det som er bra er at jeg har KTM’n så slipper jeg frustrasjon når noe må gjøres om, endres eller demonteres på KZ’n. Den blir ferdig når den er ferdig og skal brukes bare på solskinnsdager, det er over 40 år siden disse var på toppen ;)

Der har du et viktig moment...at man kan ta seg tid til å gjøre det skikkelig...forutsetningen er jo at man har noe annet å kjøre med...

For deg KTM , for meg RT... min trofaste Pan European, skal få ta den tid den trenger... ferdig neste vår, i nesten original versjon .

Sykkelen fortjener det etter å ha gitt meg så mye glede... håper på et kommende "smykke".

Men forutsetninga, er at man har noe annet å kjøre med....



Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Enig! Hobbyprosjekt har ingen tidsbegrensing og din Pan European fortjener det :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Bjerknez »

Hobby er ikke noe gøy når man har tidspress. Jeg har mange småprosjekter på gang i furtebua, og noen av dem blir jeg trolig aldri ferdig med eller går lei, mens andre prosjekter kan ta flere dager/uker/måneder/år. Jeg bryr meg ikke. Jeg holder på når jeg har lyst og ikke forsi jeg MÅ. :)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5269
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Helt klart Bjerknez :thumleft

Ble en liten runde i garasjen siste dagen av påsken. Restaurert / kompletert / service på filterboks KZ900 Montering av filterboks har jeg skjønt er en liten jobb, gasserrekka må av igjen for montering av filterboks og deretter må gasserrekka smyges på plass :-k
BEFB8382-2C68-4E3E-AAA6-E20DFC67ACA9.jpeg
735398C2-5940-4A05-AD09-7B6E0A1A228E.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5269
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

På med filterboks, på med forgasserrekke … :twothumbs:
0335CB82-4F08-4C24-B87F-75C1C8A05DF9.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37871
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av AJ »

Ser jo omtrent helt nytt ut dette, dypen :D !
Begynner å nærme seg kjøreklar?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5269
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Må se att alt er tett og fungerer før jeg legger på de nylakkerte delene, tank fastback og sidedeksler :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Jompa »

Fine greier
Jeg ser du har beholdt den originale tapen på ledningsnettet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5269
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Har foreløpig bare byttet ledningssett til baklys og blinklys, har "look like" originale strips for å feste ledninger med når jeg kommer så langt.

Ledningsnettet selges i delte seksjoner så det er enkelt å bytte, bakre, mittre, foran og til instrumentene som også inneholder noe i lykta. Ellers er det kabler til hvert komponent igjen, ex starter, horn, varselblink osv

Har liggende nye fremre og mittre ledningsettene som var billig å kjøpe, hvis det ikke dukker opp noe spesielt leverer jeg de tilbake. Er de like på -74'n noe jeg tror og jeg trenger de der blir de her :)

WIRING HARNESS,CENTE 26002-057

WIRING HARNESS,MAIN 26001-135

WIRING HARNESS,REAR 26002-031
KZ900A4.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5269
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Montering i dag :thumleft Nå er det 1,5 år siden jeg henta KZ900’n, starter og ingen lekkasjer så i morgen blir det testtur i nærområdet for å se att alt funker :)
A068DFDA-7EF1-4736-A136-8E023547D17D.jpeg
46479D72-EBE9-4AD4-ACBA-A90199E85727.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Snekker.edvin »

:sorry :sorry Veldig kjedelig at du er ferdig med prosjektet. Da blir det ingen fiiiin lesing lenge
:twothumbs:
Egentlig de var skikkelig fin å lese og følge deg. Sjelden at folk driver fortsatt med sånne prosjekter.
Tusen takk

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5269
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Takker :thumleft

Det ville overraske meg om vi er ferdige, sykkel’n er over 45 år og kom til Norge i 2004 hvor det blant flere ting ble overhalt sylinder / topplokk hos MC Partner som også importerte og solgte sykkel’n i følge tidligere eier som hadde sykkel’n til jeg kjøpte den. Samme eier i 16 år, sjelden samme person har mc så lenge.

Har tatt sylinderlekkasjetest som var veldig bra men frykten er ventilmansjetter evt ting som kan påvirke oljeforbruk på en så gammel motor. Vi får se når jeg får kjørt litt hvordan det fungerer :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1296
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Gammelsmurfen »

Veldig bra! Ser fin ut syns jeg, godlyd i den der.
Lykke til med utvidet test!

Svar