Nyttår, ny mc sesong

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Sesongen er slutt for i år.

Legg inn av bm »

Har brukt helgen med ca. 900 km. i bil :oh . Turen gikk fra vestlandet til valdres T/R. Bilen var som en myr å regne når vi kom hjem. Måtte til med full vask over og under.
På returen fra Valdres var det mye tåke, helt til vi kom over til vestlandet, etter noen mil begynte MC'ene å dukke opp, flere og flere. Sjekket temp måleren, viste 10,5 +.
Ikke rart at disse var på veien, vurderte å ta en tur selv, tørre veier og tendenser til sol.
Men kroppen er trøtt og det blir tryggest for alle at jeg sitter heller forran tv'en.......
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Sesongen er slutt for i år.

Legg inn av RuneMC »

gbruaset skrev:... Noen triks og tips for å få tiden til å gå fortere? Tenkte etterhvert å begynne og planlegge nye turer for året, og kanskje det går an å ønske seg noe snacks til jul også?
Tips #1: Ha flere hobbyer :-)
Tips #2: Bruk vinteren (langrenn, slalåm, etc)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Sesongen er slutt for i år.

Legg inn av gbruaset »

RuneMC skrev:
gbruaset skrev:... Noen triks og tips for å få tiden til å gå fortere? Tenkte etterhvert å begynne og planlegge nye turer for året, og kanskje det går an å ønske seg noe snacks til jul også?
Tips #1: Ha flere hobbyer :-)
Tips #2: Bruk vinteren (langrenn, slalåm, etc)
Du sier noe! liker ikke så godt vinteridrett, men er glad i å svømme, burde kanskje ta opp igjen den tråden igjen...

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Sesongen er slutt for i år.

Legg inn av Pollti »

Ha ha. Fysiske utskeilser og gleden ved det er sterkt overdrevet i boka mi :mk Har du noen gang sett en jogger som smiler eller en kondomsyklist uten snørr til navelen ? :lol Mye bedre å lå kroppen forfalle i fred og ro uten anstrengelser. Da unngår du sjansen for å ende som grillpynt og når du hiver deg ut i fotgjenger feltet sånn helt uten mål og mening :orefk :ills

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Sesongen er slutt for i år.

Legg inn av Crinos »

Pollti skrev:Ha ha. Fysiske utskeilser og gleden ved det er sterkt overdrevet i boka mi :mk Har du noen gang sett en jogger som smiler eller en kondomsyklist uten snørr til navelen ? :lol Mye bedre å lå kroppen forfalle i fred og ro uten anstrengelser. Da unngår du sjansen for å ende som grillpynt og når du hiver deg ut i fotgjenger feltet sånn helt uten mål og mening :orefk :ills
Med mitt kropslig forfall, lar ikke mine ergonomiske linjer meg kjøre R-sykkel så veldig behagelig... Det er liksom noe i veien... Mitt bevis på at jeg har spist MASSE god mat! :lol
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Sesongen er slutt for i år.

Legg inn av gbruaset »

Meeen, det får jo an å kjøpe en billig motard/trail sykkel,med vinterdekk, som min kompis Ole.M. tipset meg om. Da varer sesongen hele året, men det spørs om lommeboka er like fornøyd :scratch

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Sesongen er slutt for i år.

Legg inn av RuneMC »

Når jeg nevnte andre hobbyer, så tenkte jeg f.eks. også på slike avslappende hobbyer som musikkanlegg og ligge på sofaen og lytte - meen, det har en tendens til å balle på seg med litt penger der også :-) Er bare å lese fidelity så finner man fort elektronikk og høyttalere som koster mer enn en middels MC :oh

Og forresten slalåmbakken er farligere enn MC... spesielt med langrensski... eneste skaden jeg har fått i år er med den kombinasjonen i Kongsberg :-J
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Sesongen er slutt for i år.

Legg inn av gbruaset »

Driver og hører litt på lyden til Akropovic eksosanlegg. Er det verdt pengene å skifte over til det, tro? Koster 7 laken, men lyden er fet, da!

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Sesongen er slutt for i år.

Legg inn av gbruaset »

Godt nytt år, alle sammen! Begynner å bli lei av vinteren allerede. Heldigvis skal jeg til Tenerife om en måned, og da skal jeg se på mulighetene for å leie mc en dag eller to. Da blir iallefall abstinensene dempet littegrann. Vi begynner vel å nærme oss midten av "dødsesongen" også, så det er håp i sikte!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Sesongen er slutt for i år.

Legg inn av jhn »

gbruaset skrev:Driver og hører litt på lyden til Akropovic eksosanlegg. Er det verdt pengene å skifte over til det, tro? Koster 7 laken, men lyden er fet, da!
7 laken for å forandre lyden? Hvis ikke sissel kyrkjebø sitter inni der med sin nystemte, så e det for dyrt :sk?

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Nytt år og nye muligheter...

Legg inn av gbruaset »

Hei, alle sammen!. Da begynner heldigvis vinteren å gå mot slutten. Ser at noen av dere allerede har startet sesongen. Jeg starter i slutten av måneden, eller tidlig i april. ser det er meldt mildt utover i østlands området fremover, men mars er så ustabil, at jeg likevel velger å vente litt. Synes vinteren i år har gått overraskende fort. Sikkert fordi den har vært ganske mild i år. Har benyttet tiden til min andre store hobby, lyd og bilde. Har derfor fikset opp projektoren litt, og sett en del blu-ray filmer. Meen, nå er det snart på tide å pusse støv av skinndressen, for nå er det ikke lenge igjen!

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Nytt år og nye muligheter...

Legg inn av Snikkeren »

Som Lyd&Bilde interessert må jeg bare spørre om du har fått med deg den flotte tråden "Lyd&Bilde-hjørnet"? Sleng gjerne inn litt om oppsettet ditt der. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Nytt år og nye muligheter...

Legg inn av gbruaset »

Nei, den har jg ikke fått med meg. Men det er frem til nå, for den skal sjekkes ut!! Har forresten en otpoma hd 65 projektor, og en Denon avr 1800 surround receiver, samt Dali 3003 front høytalere. Kjøpte noen billige sony surround høytalere på ebay, som egentlig ikke holder mål, men men, de funker. Har brukt en del tid på å finne ut om jeg burde oppgradere til full hd oppløsning, mem synes den jeg har fungerer veldig bra, så lurer på om det er noen vits?

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Nytt år og nye muligheter...

Legg inn av gbruaset »

Hei, alle sammen. Da er 2012 seosngen godt i gang. Har bikket 700 kjørte km så langt i år. Deilig, deilig. Var en tur til Sverige i dag, møtte mange motorsykler på veien. Det er helt utrolig at vi fortsatt bare har mars, det føles som godt ut i april. Det ser ut til å bli en lang, deilig sesong. kos dere!!

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

god sommer!

Legg inn av gbruaset »

Hei, all sammen! Da er det endelig ferie for min del, hvilket betyr mer tid til mc kjøring. Har ikke lagt de helt store kjøre planene, men skal få til noen fine turer. Skal prøve og få med meg noen av mc siden treffene også. Ønsker dere alle en god sommer. Kjør forsiktig!

Svar