Mekhi's bikerlogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Ragnhild

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Ragnhild »

Enig med du Mekhi
Jobber med mennesker som har mange slags utfordringer med det å forflytte seg. Min erfaring med rullestolbrukere er at de er ikke funksjonshemmede før de kommer og skal ta bussen, toget eller må over kant som er for høy til at rullestolen forserer den. Har vært med rullestolbrukere i trapper og i rulletrapper uten vansker. Det krever trening, men det krever trening å spise med kniv og gaffel også.
Kan se ut som at funksjonshemningen sitter i hodet vårt, og ikke hos den som har nedsatt evne til forflytning.

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Snill Vaffel »

Ragnhild skrev:Enig med du Mekhi
Jobber med mennesker som har mange slags utfordringer med det å forflytte seg. Min erfaring med rullestolbrukere er at de er ikke funksjonshemmede før de kommer og skal ta bussen, toget eller må over kant som er for høy til at rullestolen forserer den. Har vært med rullestolbrukere i trapper og i rulletrapper uten vansker. Det krever trening, men det krever trening å spise med kniv og gaffel også.
Kan se ut som at funksjonshemningen sitter i hodet vårt, og ikke hos den som har nedsatt evne til forflytning.

Er helt enig med du igjen Ragnhild, jeg jobber på Psykiatrisk avdeling for personer med utviklingshemning og autisme (PPU) har ikke hatt noen rullestol brukere men skjønner godt hva du sier.
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Mekhi »

Se der ja. Flinke dere jenter! :=D>

Er selv rullestolbruker(vanskelig å tro på bilde av meg :- ) og de eneste problemene jeg finner når jeg sitter er at jeg ikke kommer opp trapper og veldig bratte bakker. Ellers fikser jeg alt med stolen. Skal si det er mange som blir forskrekket når du kommer ned trappene eller tar rulletrappen. :lol

Men slik er livet og det er bare å starte å tilvenne og trene seg til det. For ingenting blir bedre av seg selv :janikk

Gammelgutt

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg traff på en kar på Tyrigrava på onsdag som som er helt lam i høyre armen etter en mc-ulykke for tre år siden.
Han kjørte en CZ motorsykkel med vanlig gir. Han hadde montert forbremshendelen under clutsjhendelen og flyttet gasshåndtaket til vestre hånd, slik at han måtte vri feil vei. høyre håntak var surret inn med borrelås og så var det sydd inn borrelås i håndflaten på høyre vott. Og denne karen kjører hele året, han hadde piggdekk på CZen.
Han fortalte at han hadde hatt et helvete med biltilsynet for de mener at det umulig å kjøre sykkel med hans handicap, men han har jo bevist at det går an. :mc6
Tøfft gjort.
Han kunne jo blitt med i klubben til Pollti, han kjørte en 180 ccm.

Ragnhild

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Ragnhild »

Mekhi skrev:Se der ja. Flinke dere jenter! :=D>
Takk :redface
Hyggelig med ei slik tilbakemelding fra en som ser tingene fra et brukersynspunkt :) :-)

Men vi har kanskje et snev av "Flink pike"-syndromet?

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Mekhi »

Haha... Ikke be om for mye nå Ragnhild :notlistening :lol

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Mekhi »

Gammelgutt skrev:Jeg traff på en kar på Tyrigrava på onsdag som som er helt lam i høyre armen etter en mc-ulykke for tre år siden.
Han kjørte en CZ motorsykkel med vanlig gir. Han hadde montert forbremshendelen under clutsjhendelen og flyttet gasshåndtaket til vestre hånd, slik at han måtte vri feil vei. høyre håntak var surret inn med borrelås og så var det sydd inn borrelås i håndflaten på høyre vott. Og denne karen kjører hele året, han hadde piggdekk på CZen.
Han fortalte at han hadde hatt et helvete med biltilsynet for de mener at det umulig å kjøre sykkel med hans handicap, men han har jo bevist at det går an. :mc6
Tøfft gjort.
Han kunne jo blitt med i klubben til Pollti, han kjørte en 180 ccm.

Se der! Nok et eksempel på "tro kan flytte fjell" og "ingen skal ta ting for gitt uten en prøvelse" Selv om ordtakene gjelder i andre settinger så skal man ikke miste håpet for det mest utroligste er mulig

Den som sier noe annet blir det :orefk

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Mekhi »

Får vi til et forum treff så ser dere meg som person og hvilken typer skader jeg har. Ettersom jeg aldri har lagt skjul på det. :thumleft

Ragnhild

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Ragnhild »

Mekhi skrev:Haha... Ikke be om for mye nå Ragnhild :notlistening :lol
:rofl:

Edit:
Snille piker kommer til himmelen
Vi andre kommer så langt vi vil

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av hansraymond »

Gammelgutt skrev:Jeg traff på en kar på Tyrigrava på onsdag som som er helt lam i høyre armen etter en mc-ulykke for tre år siden.
Han kjørte en CZ motorsykkel med vanlig gir. Han hadde montert forbremshendelen under clutsjhendelen og flyttet gasshåndtaket til vestre hånd, slik at han måtte vri feil vei. høyre håntak var surret inn med borrelås og så var det sydd inn borrelås i håndflaten på høyre vott. Og denne karen kjører hele året, han hadde piggdekk på CZen.
Han fortalte at han hadde hatt et helvete med biltilsynet for de mener at det umulig å kjøre sykkel med hans handicap, men han har jo bevist at det går an. :mc6
Tøfft gjort.
Han kunne jo blitt med i klubben til Pollti, han kjørte en 180 ccm.
Jepp Gammelgutt!! Den karen ble omtalt i Medlemsbladet til NMCU også.
Han ble feid av veien på E-18 visstnok, bilførern stakk og man så ham aldri mere!! og Jawa'en ble vrak.
Men han (ED Larsen) ga seg ikke,
Han har vært i Russland, Polen, overalt wow,, bare å bøye seg i støvet.. :notworthy:
http://www.likevelmc.no/index.php?cid=42" onclick="window.open(this.href);return false; (bla litt ned på siden)
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Snill Vaffel »

Så flott :thumleft
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Intruder »

Han har mye mer pågangsmot enn jeg noengang får............. :=D> :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Mekhi
Innlegg: 111
Registrert: 13 nov 2009, 16:43
Motorsykkelen din: Piaggio-MP3-400-2010
Sted: Jorden

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Mekhi »

Mekhi savner sommeren!!! Var en tur i Egersund fra mandag til onsdag. Fy søren der oppe har dem ikke sett snøen enda og forsatt varmegrader. Vurderer å flytte ](*,)

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Svolp »

Mekhi skrev:Mekhi savner sommeren!!! Var en tur i Egersund fra mandag til onsdag. Fy søren der oppe har dem ikke sett snøen enda og forsatt varmegrader. Vurderer å flytte ](*,)
Hei og hallo, kjekt og hilse på Mekhi!!

Apropo Egersund så holder jeg selv til her i stavanger og ser om ikke daglig motorsykkellister så ser jeg det hvertfall flere ganger te uka som fremdeles kjører, nabon f.eks kjører en varadero som aldri parkerer for vinteren. Her har vi knapt hatt frost og ligger jevnt og trutt på 2-10 grader med untakk gjerne null eller rett under på nattestid.

Faren men og kjøre er vel bare at det begynner og bli en del grus og er jo masse blader på veien innover bygda men så sant du holder deg på en noe trafikkert vei så går det fint ann og kjøre!
Eneste negative er jo at dem salter så voldsomt så er redd sykkelen blir fort spist opp hvis du ikke er flink med og vaske vekk med jevne mellomrom.

MEN, en annen ting for oss som bor her men velger og sette den vekk for vinteren så begynner jo allerede sesongen i mars/april allerede, da er feiebilene sånn smått igang med og koste opp etter vinteren.

SÅ, velkommen til rogaland skal du være :) Fin plass, men må ærlig inrømme som sørlending savner jeg hvite vintere med snø og skikkelig vinterføre!

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Mekhi's bikerlogg

Legg inn av Intruder »

Ragnhild skrev:Enig med du Mekhi
Jobber med mennesker som har mange slags utfordringer med det å forflytte seg. Min erfaring med rullestolbrukere er at de er ikke funksjonshemmede før de kommer og skal ta bussen, toget eller må over kant som er for høy til at rullestolen forserer den. Har vært med rullestolbrukere i trapper og i rulletrapper uten vansker. Det krever trening, men det krever trening å spise med kniv og gaffel også.
Kan se ut som at funksjonshemningen sitter i hodet vårt, og ikke hos den som har nedsatt evne til forflytning.
Har som engasjert medmenneske gang på gang her jeg bor purret kommunen om hindringer for de som av ulike grunner plages av reklameskilt på fortauet,store bannere som gjør fotgjengerfelt uoversiktlige m.v. :D :-D
Det NYTTER---til profittbegjæret påny blir for stort...
:- :redface
Antakelig er jeg en kverulant.. :-k :redface
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar