Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37878
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av AJ »

Hei, Nordlenningen :vs
Da flyttet jeg like så godt tråden du starta til "Bikers Logg" og gitt den nytt navn: "Blogg Nordlenningen" med undertittel *oppdager MC-forumet...* (kan fjernes etter hvert ved å klikke på "Endre" i den første posten du skrev. Så kan du endre overskriften til hva du vil senere. Bare spør om hjelp hvis du ikke finner ut av det eller vil slippe å gjøre det selv :thumleft ).

Så da ønsker jeg deg lykke til videre med bloggen og regner med at du legger inn en hel haug med bilder etter hvert også :) :-)
Bare spør meg, Globe eller andre her om hvordan du gjør det hvis du er usikker på noe.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av Nordlendingen »

Da skal jeg prøve meg på bilder....og går det bra, skal det dukke opp et par glimt av Z 650'en her etterhvert!
Sist redigert av Nordlendingen den 06 nov 2009, 18:37, redigert 1 gang totalt.
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av cheron »

Nesten ;) Men kopier den "url" med img kode

Denne;

*Bilde*
Sist redigert av cheron den 06 nov 2009, 18:40, redigert 1 gang totalt.
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av Ragnhild »

Snasen den der Nordlenningen
Tok meg den frihet å låne et bilde til fra albumet ditt
Bilde

Panthern har et 4-1 anlegg og nå ser jeg hvor felgene og forbremsene kommer fra. -78 modellen hadde eikefelger, og noen er avbildet med enkel skive foran

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av cheron »

Kunne helt klart tenkt meg en sånn klassiker! Helt klart! Flott sykkel :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av Nordlendingen »

Heite hule!!!! Det ble bare en link! Var det du, Cheron, som fiksa bildet på plass??? Kan du legge inn de tre andre også - så får jeg prøve meg sånn etterhvert? Jeg skjønner ikke bæra av hva du mener!

:-k
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av cheron »

Både jeg og Ranghild...

Men kort forklart...;

Du er inne på albumet ditt, når du fører musa over bildet ditt så kommer du frem en "rullegardin" med diverse linker. Er du med? Den siste der tar du å høyreklikker; kopier.

Gå på forumet, høyreklikk, lim inn.. :)

Prøv..
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av Ragnhild »

Du hadde fjerna linken til fotoalbumet ditt før jeg fikk hjulpet deg mer.
Men her er ei ny bruksanvisning for mor og far
http://forum.mcsiden.com/viewtopic.php? ... 459#p26459" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av Nordlendingen »

Ja, Ragnhild - er'n ikke fin? Jeg er godt fornøyd med den, og den blir utrolig mye kikka på når den står parkert utafor jobben, eller her heime, for den saks skyld. Da jeg kjøpte den, sa forrige eieren at den var veldig choke-avhengig inntil den ble varm - og det er den. Jeg fikk Arctic båt & mc til å pelle fra hverandre alle i vnter, og der meinte de at membranen i den ene forgasseren ikke er heilt 100%. Ellers er alt ok - men den fusker fortsatt når den er kald, og vil ikke gå skikkelig pent på tomgang. Tips på andre muligheter, mottas forøvrig med takk!

Den er noe tøft shimsa på eksosventilene, så den tikker litt, også mest når den er kald. Forøvrig er den helt ok, går som ei kule og er teit og fin i alle lagere. Summ sumarum en veldig grei nesten-klassiker!

;) ;-)
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av Nordlendingen »

Nu skal æ prøve på bilda igjen..... Dæven, der kom det jaggu et bilde!!! Ja, der er Kawa'n.. Tusen takk for hjelp og støtte! Nå begynte æ jaggu å lure på både IQ og ferdigheter! Jeg er ikke så veldig drilla på sånn blogging og forum. Så vidt jeg er operativ på fjesboka..

Bilde

Bilde
Sist redigert av Nordlendingen den 06 nov 2009, 19:03, redigert 1 gang totalt.
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av cheron »

Da var den saken biff og vi ser frem mot masse bilder i bloggen din etterhvert! :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av Ragnhild »

Helt klart en perle :thumleft
Sleit med kaldstarten på Panther'n. Helt til Jalmar forbarma seg over utfordringa og kom opp med at det kunne være falsk luft mellom forgasserne og manifolden. Lirka ut forgasserrekka og smurte flytene pakning på begge flatene. Han ble en helt annen å kaldstarte etter det. Før den tid hadde jeg skifta pakninger osv i forgasserne uten at det hjalp no på kaldtstarten. Ble til at det kom et lite hull i luftfilterboksen og der hang startgassslangen/boksen fram til han gikk reint.
Kawa Z650 er faktisk et hakk hvassere en forbildet, Honda CB750. Var ingen som slo 650'n før Kawa kom med Z900. Kommer nok like mye av kjøreegenskapene som av at motoren var hvassere, på tross av færre kubikk og tre hester mindre (64 mot 67).

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av Nordlendingen »

Jeg fant en test fra "Bike", tror jeg - har den et sted, hvor det står at Z 650 F har vesentlig bedre ramme osv. enn Z 900 og Z1000. Derfor kunne den kjøres hvassere i kurver, sjøl om storebrødrene har bedre bunndrag og meir power. Den kjører langt bedre enn CB 750, og jeg er ingen svingkryper lenger, så den holder for meg. GoldWingene derimot, skrapa nedi støtt og stadig. Jeg har kjørt en god del Z 1000 J. Den siste knatra broder'n motoren på under en ferietur i Sverige. Den ble reparert i Gøteborg, borra til litt over 1100 ccm, satt på høykomp.stempler, kraftigere råder, porta og satt inn støre ventiler med hardere fjærer og en kraftigere clutch. Jeg kjente ikke sykkel'n igjen da jeg fikk den!! De oppga at den bremsa nesten 130 hk i benk...men bakramma og forgaffelen var den samme, og satte heilt klare begrensninger for morroa. Men jeg likte 1000 J'ene godt - bare man ikke gikk for tunngt inn i svingene med for tung last, så gikk det "som på skinner".. Har også kjørt litt ZXR 1100 ( håper bokstavene er rett..), en skikkelig lettkjørt sak, som var kjapp til å løfte framhjulet!

Men se på denne - broder'n hadde en Triumph Daytona 955i. Jeg lånte den et par dager sommeren -08. En virkelig fin sak, men et heilt herlig bunndrag. Og stabil som et fjell. Med den potta som sto på ( ikke original ), ga den fra seg et barytonraut så det holdt. Skikkelig Vestfjordokse...men nå er den solgt til Bergen, tror jeg. Den ble LITT for sammenkrøpet for meg - hadde det ikke vært for det, så hadde den nok vært i mitt eie nå!!

Bilde

Bilde
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av cheron »

Hadde en sånn sak på verksted i fjor... Steike ram lyd i disse sykla :D Kunne tenkt meg en sån til å brukt som lekesykkel til og fra Vindfjelltunet.. 8)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Re: Blogg Nordlenningen! *oppdager MC-forumet...*

Legg inn av Nordlendingen »

cheron skrev:Hadde en sånn sak på verksted i fjor... Steike ram lyd i disse sykla :D Kunne tenkt meg en sån til å brukt som lekesykkel til og fra Vindfjelltunet.. 8)
Nå ble ikke jeg sånn skikkelig innkjørt på denne, og turte ikke å dra det for langt, men det er et sinnsykt herlig drag i disse tresylindrige maskinene. Og SÅ stabile at man føler seg som den Hailwood'en i svingene! Jeg har lest noe om at opp mot de argeste RR-mc'ene, blir disse litt for tunge og tregstyrte - så da kan jeg tenke meg til hvordan en skarpslipa Fireblade er! Sånt bør man teste ut på bane...Nå er jo jeg meir touringmann, så akkurat den farta betyr ikke så mye - men at mc'en har trygge og forutsigbare kjøre-egenskaper, liker jeg. Derfor er jeg litt sugen på en K100Rs, K1100Rs eller Triumph ST. Goldwingene var veldig ok på lengere turer, men ble for store i byen. Og så er det dette med å kose seg på en svinget, fin motorsykkelvei,da!

Kanskje du som verkstedmann kan fortelle hva som gjør at Kawa'en går så hakkete på tomgang. Tror du det er morkne membraner, eller kan det være falskluft et sted? Svekkede coiler?
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

Svar