Haugen+Honda Hornet =?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
hulkhaugen
Innlegg: 14
Registrert: 22 aug 2019, 13:36
Motorsykkelen din: Honda CB600 F Hornet (98)

Re: Haugen+Honda Hornet =?

Legg inn av hulkhaugen »

24 mil øvelseskjøring. Magisk!
Her stopp på Evje
Snapchat-1865091158.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
MortenL
Innlegg: 139
Registrert: 17 apr 2020, 07:34
Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
Sted: Jæren!

Re: Haugen+Honda Hornet =?

Legg inn av MortenL »

Hekkan! Kunne ikke ha bedt om bedre vær, må ha vært en nydelig tur. :)

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Haugen+Honda Hornet =?

Legg inn av Sakkle »

hulkhaugen skrev: 19 apr 2020, 16:36 Snapchat-1865091158.jpg
DER var det bratt... :crazy:
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

hulkhaugen
Innlegg: 14
Registrert: 22 aug 2019, 13:36
Motorsykkelen din: Honda CB600 F Hornet (98)

Re: Haugen+Honda Hornet =?

Legg inn av hulkhaugen »

Bestått! Fy f@$?!!!
Lengre avhandling kommer senere. Nå henge med kidsa!

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 204
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Re: Haugen+Honda Hornet =?

Legg inn av Atrox »

Grattis! Hadde trua hele veien! Antar jeg får besøk så fort tid og vær stemmer :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Haugen+Honda Hornet =?

Legg inn av Bjerknez »

Sakkle skrev: 19 apr 2020, 17:59
hulkhaugen skrev: 19 apr 2020, 16:36 Snapchat-1865091158.jpg
DER var det bratt... :crazy:
Den støtta på de to syklene må jeg kjøpe meg. Bra saker :twothumbs:

hulkhaugen
Innlegg: 14
Registrert: 22 aug 2019, 13:36
Motorsykkelen din: Honda CB600 F Hornet (98)

Re: Haugen+Honda Hornet =?

Legg inn av hulkhaugen »

Tirsdag 12.05.2020. Oppkjøringsdag
Startet dagen tidlig (våknet 05.00 og fikk ikke sove mer)
05.45 tok jeg en svipptur på noen løyper jeg visste kunne være aktuelle til oppkjøring.
Så var det innom jobb noen timer, for å møte på kjørebanen kl 11.

Gikk gjennom noen siste spm i forbindelse med sikkerhetspørsmål, og fikk sladret litt med kjørelærer for å roe nervene.
Så tok jeg en gjennomgang av alle baneøvelsene, dette gikk rimelig bra. Ble litt styr når banen var helt stappfull av andre elever, og mange helt ferske. Krypkjøring som nr. 5 i kø med ungdom foran som ruser og har bein over alt :-k :-k :vs :vs

Etter dette tok jeg en pause og spiste litt nøtter. Kl. 12.10 tok jeg litt mer øvelser, før jeg rundet av og ventet til oppkjøring 12.30.

På sikkerhetspørsmål så ble jeg spurt om hva er nyttelasten på denne sykkel? Jeg kjente at jeg ble litt skuffet, i den forstand at jeg har virkelig satt med inn i alle sikkerhetspm. Det gikk som en lek, og jeg forklarte godt på oppfølgingspm om hva man må tenke på når man laster en mc.

Deretter lot sensor meg ta daglig kontroll.
Deretter baneøvelsene, som gikk helt ok. Det hjalp når sensor "jagte" vekk alle andre på banen. Plutselig 10 andre i mc-lære som tilskuere.

Etter endte øvelser så var jeg ikke helt fornøud, unnamanøver kunne vært bedre. Kryp var ikke det beste, men til mitt forsvar var det heftige vindkast som ikke jeg har opplevd tidligere.

Deretter ut i trafikken. Etter litt så skjønte jeg ruten som var plukket og følte det gikk ok.

Når vi da er ferdig, så fikk jeg spm om hva jeg syns. Jeg sa at jeg følte i noen rundkjøringer så var det litt knot, spesielt når andre biler ikke aktivt (bruker blinklys) viser hvor dem skal. Videre hadde jeg en forbikjøring på landeveien (bil foran lå 30 under i 60 sone og vinglet, jeg mistenker ekstrem alder eller fyllekjøring).

Så sier bare sensor, vet du hva.. Dette var veldig bra kjøring. Så kom positiv tilbakemelding nr 1, nr 2, nr 3 osv osv.
Jeg skjønte jeg har bestått, og lufta gikk totalt ut av meg. 20kg lettere kjørte jeg så ned til kjørelærer som også var happy!

Igår rakk jeg ikke å ut å kjøre, men i ettermiddag skal jeg ut en liten tur. Jeg er ydmyk på at jeg er langt fra ferdig, men blir digg å kunne "øve aleine"

tbc..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Haugen+Honda Hornet =?

Legg inn av Bjerknez »

Grattis med førerkortet! :twothumbs: :twothumbs:

Jeg kjenner følelsen. Den er til å ta og føle på :thumleft

Men ikke glem at du har rett i en ting. Det er nå læringen begynner. Det tar noen tusen kilometer før man føler seg skikkelig hjemme på sykkelen og før man er "varm i trøya". :thumleft

Kjør som om ingen bilister ser deg overhodet, så er du langt på vei. Også må du ikke glemme å gladgasse litt på slettene :knegg

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Haugen+Honda Hornet =?

Legg inn av oivindg »

Gratulerer! Gøy å høre om hvordan opplevelsen var. Lykke til med videre kjøring!
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

hulkhaugen
Innlegg: 14
Registrert: 22 aug 2019, 13:36
Motorsykkelen din: Honda CB600 F Hornet (98)

Re: Haugen+Honda Hornet =?

Legg inn av hulkhaugen »

Status

Igår justerte jeg slakk på gassen, og gikk fra ca. 10-11mm til 4mm. (haynes sier 2-6mm)
For en fantastisk forbedring bare med denne justering.

Ikveld har jeg hatt av fremre drev deksel og rengjort 1kg med "guffe". Videre har jeg renset kjedet, og smurt på nytt.
Tilslutt monterte jeg givi boksen, da i morgen blir det en liten mini-tur til en kamerat på pils. Retur lørdag.
20200514_220830.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar