Jeg klarer å løfte innerbaggene med innhold og det er det eneste som egentlig betyr noe, sidekoffertene bæres kun mellom hylla i garasjen og sykkelen når de skal av eller på
Tja, det finnes jo ingen alternativer annet en ymse softbag-løsninger. Flesteparten av de har vekten på akkurat samme sted når det gjelder sidene da mange av disse til og med bruker tradisjonelle koffertfester. Hadde det vært en bedre løsning så tenker jeg at noen hadde funnet på det nå.Å alt dette befinner seg da langt opp og langt bak på sykkelen. Det kan umulig være den optimale løsningen spør du meg. Sett bort fra det rent praktiske.
Når det gjelder hardcase vs. softbag så finnes det ingen fasit da begge har en rekke fordeler og ulemper. Det blir litt som med selve syklene, man må nesten finne ut hva som passer best for sin egen bruk.
Og det påvirker i alle fall ikke syklene jeg har kjørt i de hastighetene jeg kjører. Om man skal dundre Autobahn i 180+ så ville jeg nok gått for en annen bagasjeløsning. Og for øvrig en annen sykkel, eller fortrinnsvis en bil.I tillegg er dem firkantede og lite aerodynamiske.
Jeg kan ta av (eller sette på) både toppboks og sidekofferter i løpet av sekunder. Festene blir igjen såklart, men for min del syns jeg det bare er kjekt med litt ekstra veltebeskyttelse på sidene (Og toppboksfestet sitter jo på sykkelen originalt, har bare en adapterbrakett i mellom siden jeg bruker Givi toppboks.)Jeg forstår bare ikke hvordan folk orker å kjøre rundt med slike påskrudd hele året. Dem er jo mer eller mindre permanent festet til sykkelen også så vidt jeg vet? Altså ikke noen smarte løsninger vedrørende å lett koble dem av?
Når det er sagt så tar jeg av sidekoffertene når jeg ikke bruker de da jeg ikke ser noe hensikt i å dure rundt med tom bagasjeplass. Toppboksen er alltid på til oppbevaring av drikke, snacks, ev. litt ekstra klær (en genser og et par varmere hansker på sensommeren i tilfelle det blir sent og kaldt) og til å slenge fra meg hjelmen om jeg parkerer et sted.