JoeHugin skrev: ↑14 sep 2022, 08:44
Fire servicer innenfor 15 000km? Årlige, eller er det så kort intervall?
Svarer på spørsmålet siden jeg vet svaret, som er at KTM krever årlige servicer for at garantien skal gjelde.
Ordinære serviceintervall er 15000 med hovedservice hver 30000 km.
Følger man årlig/15000/30000 km servicene forlenges også KTMs redningsforsikring (uten egenandel), som altså automatisk fornyes ved hver service gjennomført på aut. KTMverksted.
________________________________________________________________________
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet? Sjekk alternativene her .
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
JoeHugin skrev: ↑14 sep 2022, 08:44
Fire servicer innenfor 15 000km? Årlige, eller er det så kort intervall?
Som AJ skriver … Sykkel’n er nå tre år og første service rett etter kjøp på høsten på 1000 km før vinterlagring 2019, deretter hver høst før vinterlagring og fjerde service nå. Snitt på 5000 km hver sommer i tre år
dypen Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT
Og som nevnt tidligere i annen tråd så går sykker'n nå bedre enn noen gang !
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
Setter du pris på MCsiden.no og ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet? Sjekk alternativene her .
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Etter tre år uten å ha fjernet klistremerkene på tanken og Jompa sin jobb med å bytte tankbeskytter fikk jeg lyst til å piffe opp tanken med en litt dekorativ tankbeskytter som er bestilt i kveld for totalt med frakt, mva, handling 8,59 EUR to 89,66 NOK. Se bilde av tank og bestilt tankbeskytter
206D634B-F7B4-4596-92F0-01E054722A1F.png
FD1BDEA0-E7DE-4423-A135-E0AE3A4107ED.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT
Jeg holder et knapp på Techspec jeg da. Skikkelige gummi grips med friksjon som også er tykkere. Loster litt mer, men er verdt det. Har hatt slike på,alle syklene jeg har hatt.
Har ingen slitasje eller riper på tanken fra kjøreklær eller tankveske, ene alene for det estetiske … Skulle kanskje valgt en annen farge da det er veldig lite orange fra før på sykkel’n …
38993D59-3029-4400-BB24-43119DF66B84.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT
Enig i at KTM bør ha litt orange. Men ikke for mye. Jeg mener dte hadde holdt hvis deler av rammen var orange. Å klistre på orange merker gjør det fort værre mener mener jeg. Blir litt som å klistre på et turbomerke på en VW Boble.
Jeg er i utgangspunktet en som ikke liker for mye farger og sort synes jeg er pent, men som JoeHugin sier, så kjøper man ikke en gul ferarri. Den skal være rød
Og om du likevel vil ha noe der for å beskytte lakken mot riper, så har 3M folie som er både ekstremt slitesterk og ikke voldsomt synlig heller.
Den kan til og med overlakkeres, selv om det neppe skjer i dette tilfellet.
Jeg har brukt det på enden av tanken nederst mot sete hvor det er mest kontakt, tankvesken min har jeg enda ikke brukt... men jeg har likevel tankbeskytter oppå i sånn epoxy-materiale som tåler det meste.
Jeg har sagt dette tidligere. Men folie beskytter riktignok lakken mot riper, men folien er mykere enn lakken under og vil bli veldig ripete på sikt. Så rent estetisk er folie bare tull synes jeg.
Man kan ikke unngå å få riper på utsatte steder. Lakken kan man lett polere blank igjen, men skal man bytte folie blir det fort mer styr.