Endelig.....

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jolly Jumper
Innlegg: 15
Registrert: 31 okt 2009, 21:42
Motorsykkelen din: HS

Endelig.....

Legg inn av Jolly Jumper »

Min far introduserte motorsykkelinteressen ved å kjøpe 2 DKW, delvis vrak 98 CCm, i 1956. Dette medførte mange timer i garasjen og resultatet ble en flott motorsykkel og jeg lærte hvordan denne skulle repareres og vedlikeholdes. For å si det kort, sykkelen hadde mange luner!
Jeg fortsatte med Tempo lett 1959 50ccm og deretter med Puch 125 ccm. Da jeg fyllte 18 år bestemte jeg meg for aldri å kjøre 2 hjuling mer, jeg frøs meg fordervet. Mine foreldre forbød meg å kjøre noe som var større enn 125 ccm.

I 1987 introduserte en motorsykkel interessert nabo en 175 ccm Tempo swing som han tilby å prøve. Deretter skjønte jeg at dette måtte gjenoppleves! Jeg oppdaget Suzuki savage og ble innponert av lyden og motoren. Hyserisk aksellrasjon har jeg opplevd men denne dunk dunk lyden var vidunderlig!

Jeg bestilte en Suzuki og skulle flytte til Tyskland for 4 år men fikk en sjokkopplevelse. Jeg ankom like etter en ulykke hvor en motorsykkel var involvert. Ca 20 meter fra sykkelen lå et avrevet ben i skinndress. Dette gjorde et dypt inntrykk på meg og avbestilte Suzukien.

Lysten på å kjøre motorsykkel igjen har våknet igjen og navnet på sykkelen har eksistert sieden 1987 "JOLLY JUNPER!.

Jeg har forsatt sertifikatet for lett motorsykkel og gleder meg til å begynne å kjøre våren 2010 med min nyanskaffelse Honda Shadow VT 125, herlig.......

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Endelig.....

Legg inn av AJ »

Heisan!
Bra at ikke sånne uutslettelige ulykkesinntrykk som du beskriver gjorde at du aldri mer skulle satse på MC.
Alt er farlig, men det er ikke til å komme fra at motorsyklister er mer utsatt enn andre.
Men ut fra det jeg og andre har sett på video'en som Globe la ut så ser det ut til at du absolutt kan det du holder på med :thumleft

Artig med godt voksne "småkubikkere" som deg, Jolly Jumper :)
Velkommen til Forumet!
Regner med at både Gammelgutt og Pollti kommer med velvalgte og stilsikre kommentarer etter hvert... :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Endelig.....

Legg inn av Globe »

Heisann...der var du ja :) Velkommen til forumet :thumleft

Er helt sikker på at tonen, humoren, innsikten, erfaringene og temaene her inne vil passe deg godt :)

Gleder meg til å starte sesongen sammen med deg, og til å gjennomføre noen av de turene vi allerede har planlagt :thumleft .....innkjøp av såpe på Tautra var vel en av de første turene....om jeg ikke husker feil? ;)

PS. Nattefrosten var borte når jeg stod opp 07:15 i morges...det er faktisk mildvær ute og nesten tørre veier...et par morgentimer til nå...så er det kjørevær!!...Jeg stikker en tur innom deg i løpet av dagen .....på 2-hjul selvsagt! :bananas

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Endelig.....

Legg inn av cheron »

Min far på 65 år venter på at jeg skal bli ferdig med Honda CB 100'n jeg har på verksted. Han skal ut og gjøre bygda utrygg på den :D

Velkommen til forumet! :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: Endelig.....

Legg inn av Ragnhild »

Siden Globe står i medlemsmatrikkelen til Senior MC, avd Trøndelag vil jeg tro at det blir tur til Tautra 1. mai?
Er iallfall tradisjon i Senior med første fellestur 1. mai og den går alltid til Tautra

Når jeg kjøpte ny sykkel sist, hadde jeg et kort mellomspill på en KeeWay 125 Sport, siden 650'n sa takk for seg før nysykkel'n var i hus. Når jeg fortalte at jeg hadde kjøpt lettvekter, var det en i klubben som spurte om den var mindre enn 1000.
Vedkommende ble nok beroliget når jeg på neste klubbmøte kom med en flunke ny 1200
Den har forresten gått 63630 km siden da, 1. juni 2007

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Endelig.....

Legg inn av Globe »

Tautra 1. mai....den er satt i kalenderen!! :) :thumleft Regner med at du har meldt deg inn i senior MC avd. Trøndelag Jolly Jumper ??...om ikke, finner du påmeldingsskjema her: ----> http://www.seniormc.org/MReg/Blimedlem. ... eSupport=1

Pollti

Re: Endelig.....

Legg inn av Pollti »

Det er med den største fornøyelse jeg registrerer at SMK Klubben øker i antall her på forumet . Velkommen. Det er vel forsent å banke vett inn i guttungen din ser det ut til men du får lure ham utpå en tur med SMKen din eller fjerne noe pugghetter på mopeden hans. :knegg

Brukeravatar
Jolly Jumper
Innlegg: 15
Registrert: 31 okt 2009, 21:42
Motorsykkelen din: HS

Re: Endelig.....

Legg inn av Jolly Jumper »

:vs
Takk for hyggelig velkomst! Nå gjelder det å smøre seg med tålmodighet til gradestokken kryper oppover såpass at det går an å kjøre igjen! Var forresten ute og kjørte en tur i dag med mine to sønner. Måtte benytte mildværet som jeg håper varer ennå noen dager! :prf
Hilsen JJ :D

Gammelgutt

Re: Endelig.....

Legg inn av Gammelgutt »

Velkommen (etter).
Jeg startet MCkarrieren 9 mai 2008, med en Daelim Roadwin 125 ccm. Jeg er så gammel at jeg hadde førerkort A1 på billappen. Daelime`n fikk kjørt seg noen mil, den gikk 36500 km fram til 29 mai 2009, masse fine turer. Men jeg ble så hekta at jeg tok noen kjøretimer i våres, og 29 mai i år kjørte jeg opp på tung sykkel. Samme dag kjøpte jeg en ny Hyosung gt 250, som pr idag har gått 21800 km.

Jeg ser av profilen din at du har passert 60, og da får du ikke tatt førerkort i nye klasser. Men du kan komme langt og få mange finer turer på en 125 ccm også, kjøregleden er ikke proposjonal med motorstørrelse. :D :=D> :thumleft :prf

Pollti

Re: Endelig.....

Legg inn av Pollti »

Gammelgutt skrev: du kan komme langt og få mange finer turer på en 125 ccm også, kjøregleden er ikke proposjonal med motorstørrelse. :D :=D> :thumleft :prf

De klokeste ordene som har vært postet her !

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Endelig.....

Legg inn av Intruder »

Gammelgutt skrev:Velkommen (etter).
Jeg startet MCkarrieren 9 mai 2008, med en Daelim Roadwin 125 ccm. Jeg er så gammel at jeg hadde førerkort A1 på billappen. Daelime`n fikk kjørt seg noen mil, den gikk 36500 km fram til 29 mai 2009, masse fine turer. Men jeg ble så hekta at jeg tok noen kjøretimer i våres, og 29 mai i år kjørte jeg opp på tung sykkel. Samme dag kjøpte jeg en ny Hyosung gt 250, som pr idag har gått 21800 km.

Jeg ser av profilen din at du har passert 60, og da får du ikke tatt førerkort i nye klasser. Men du kan komme langt og få mange finer turer på en 125 ccm også, kjøregleden er ikke proposjonal med motorstørrelse. :D :=D> :thumleft :prf
Satser på rullatorførerkort etter fylte 60,jeg.. ;e
Da er jeg jo også i ferd med å bli gammel gutt ! :skriver :(
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Re: Endelig.....

Legg inn av Gammelgutt »

Er det ikke lov å kjøre rullator på mopedlappen?. :terge

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Endelig.....

Legg inn av Desmo »

Nei, du må ha teorikurs, kjøretimer og oppkjøring hos rullatortilsynet. :lol
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Ragnhild

Re: Endelig.....

Legg inn av Ragnhild »

Nemlig. Vi er ganske så strenge på det også :[-(

Brukeravatar
Jolly Jumper
Innlegg: 15
Registrert: 31 okt 2009, 21:42
Motorsykkelen din: HS

Re: Endelig.....

Legg inn av Jolly Jumper »

Gammelgutt skrev:Velkommen (etter).

Jeg ser av profilen din at du har passert 60, og da får du ikke tatt førerkort i nye klasser. Men du kan komme langt og få mange finer turer på en 125 ccm også, kjøregleden er ikke proposjonal med motorstørrelse. :D :=D> :thumleft :prf

Takk for velkomsten!
Jeg har nok passert 60 og vel så det.... men at jeg ikke kan ta førerkort i nye klasser var nytt for meg. Jeg sjekket dette opp, og kjøreskolen sa at det ikke var noen begrensning når det gjaldt alder. Unntaket var 70 år da må man ta en legesjekk. :D :-D
Hilsen JJ

Svar