Ny i MC Verden

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Shir0
Innlegg: 46
Registrert: 06 jan 2020, 07:37
Motorsykkelen din: BMW S1000R - 2019

Ny i MC Verden

Legg inn av Shir0 »

Hei,

Jeg tok MC lappen i slutten av i fjor sommer og har nylig kjøpt meg sykkel😀 og er klar til vår/sommer 2020. Etter å ha kjøpt meg sykkel, så føles det som tiden går saktere🤣 Jeg har par venner som kjører, men vet ikke om de kommer til å kjøre noe særlig i år.

Jeg er en familie far i midten av 30 årene og håper på at jeg blir kjent med noen av dere som jeg kan henge meg på i eventuelle treff eller spontane turer hvis det lar seg gjøre og selvfølgelig ha noen gode samtaler.

Tilgjengelig i Oslo/Akershus/Østfold

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Ny i MC Verden

Legg inn av KåreDump »

Velkommen!
Shir0 skrev: 06 jan 2020, 08:00 Etter å ha kjøpt meg sykkel, så føles det som tiden går saktere🤣
Jepp, det er nok korrekt observert! Sitter med samme følelsen.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: Ny i MC Verden

Legg inn av Subsea79 »

Er nok korrekt dette med tid.
To måleenheter som har endret seg drastisk siden kjøp av sykkel, er tid og valuta.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny i MC Verden

Legg inn av AJ »

Shir0 skrev: 06 jan 2020, 08:00 Jeg er en familie far i midten av 30 årene og håper på at jeg blir kjent med noen av dere som jeg kan henge meg på i eventuelle treff eller spontane turer hvis det lar seg gjøre og selvfølgelig ha noen gode samtaler.

Tilgjengelig i Oslo/Akershus/Østfold
Hei og vedlkommen her på MCsiden.no, Shir0 :vs

Det er absolutt store muligheter for å bli kjent med mange nye MCvenner her på forumet.
For mange år siden ble denne tråden - viewtopic.php?p=182714#p182714 - startet, hvor man kunne få ført opp brukernavnet sitt for å kunne gjøre avtaler om tur og treff og bli kjent.
Nå er nok ikke denne tråden like aktuell lenger, men andre tråder her inne, som stadig dukker opp når sesongen nærmere seg og er i gang, vil ganske sikkert være det.
Med invitasjon til å bli med på kveldsturer, dagsturer og helgeturer. Så da er det bare å hive seg ut i det :) ! Og det å finne tonen og bli kjent med andre motorsyklister er som regel alltid ganske så lav.
Så nøl ikke når du ser en invitasjon til å bli med på tur i nærheten av der du bor.

Når sesongen endelig er i gang om få måneder de fleste steder i landet så vil antakelig steder som Randsfjord MC åpne igjen, et av mange MC-treffpunkt på Østlandet.
Så hvis du holder til i Oslo/Viken-området er dette en fin tur å ta langs Randsfjorden og samtidig møte hyggelige MC-folk av alle slg på nettopp Randsfjord MC :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Shir0
Innlegg: 46
Registrert: 06 jan 2020, 07:37
Motorsykkelen din: BMW S1000R - 2019

Re: Ny i MC Verden

Legg inn av Shir0 »

Takk AJ,

Jeg gleder meg. Hva har dere resten kjøpt for noe sykkel da :) ?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny i MC Verden

Legg inn av AJ »

Shir0 skrev: 06 jan 2020, 11:45 Takk AJ,

Jeg gleder meg. Hva har dere resten kjøpt for noe sykkel da :) ?
Bare hyggelig :) !
Regner med at du allerede har sett (i signaturfeltet) hva slags sykler jeg har hatt i min MC-karriere så langt... ;) .
Blir mest sannsynlig fortsatt KTM 1290 i 2020 sesongen med mange og lange turer i inn- og utland - håper jeg... :8-[ .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Shir0
Innlegg: 46
Registrert: 06 jan 2020, 07:37
Motorsykkelen din: BMW S1000R - 2019

Re: Ny i MC Verden

Legg inn av Shir0 »

Det var endel sykler ja :) Fornøyd med KTM 1290?
Da har jeg lagt til min :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny i MC Verden

Legg inn av AJ »

Shir0 skrev: 06 jan 2020, 12:36 Det var endel sykler ja :) Fornøyd med KTM 1290?
Da har jeg lagt til min :)
Se der, ja :) !
Maken BMW som flere andre brukere her inne har hatt og fortsatt har. En av de mest profilerte må vel kunne sies å være Bjerknez... ;) .

Jeg er forsåvidt fornøyd med 1290'en, ja. Men mer fornøyd, faktisk, med den første 2015 mod. jeg hadde.
2018 mod. har det vært noe smårusk med... Det siste som skjedde var null reaksjon på startingen høsten 2019, som gjorde at Viking måtte frakte sykkelen til verksted hvor den nøkkelløse startenheten på styret ble byttet på garantien.
Den nye enheten skal visstnok være bedre skjermet og dermed mindre utsatt for feil.

Akkurat mens dette skjedde skulle jeg svært gjerne hatt muligheten til å starte sykkelen med en fysisk nøkkel i tenningslås. Men den muligheten har man ikke på KTM. Her er det kun nøkkelløs start som gjelder. På godt og vondt, fikk jeg erfare.
Men nå det funker så er jo nøkkelløs tenning veldig praktisk. Man slipper å fomle med nøkkelen når sykkelen startes og ved bensinfylling.

Kjøremessig er 1290'en den beste sykkelen jeg har hatt på linje med Moto Guzzi Stelvio. Men når det gjelder motorkraft er 1290 i enb særklasse :twothumbs: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Shir0
Innlegg: 46
Registrert: 06 jan 2020, 07:37
Motorsykkelen din: BMW S1000R - 2019

Re: Ny i MC Verden

Legg inn av Shir0 »

AJ skrev: 06 jan 2020, 12:49
Shir0 skrev: 06 jan 2020, 12:36 Det var endel sykler ja :) Fornøyd med KTM 1290?
Da har jeg lagt til min :)
Se der, ja :) !
Maken BMW som flere andre brukere her inne har hatt og fortsatt har. En av de mest profilerte må vel kunne sies å være Bjerknez... ;) .

Jeg er forsåvidt fornøyd med 1290'en, ja. Men mer fornøyd, faktisk, med den første 2015 mod. jeg hadde.
2018 mod. har det vært noe smårusk med... Det siste som skjedde var null reaksjon på startingen høsten 2019, som gjorde at Viking måtte frakte sykkelen til verksted hvor den nøkkelløse startenheten på styret ble byttet på garantien.
Den nye enheten skal visstnok være bedre skjermet og dermed mindre utsatt for feil.

Akkurat mens dette skjedde skulle jeg svært gjerne hatt muligheten til å starte sykkelen med en fysisk nøkkel i tenningslås. Men den muligheten har man ikke på KTM. Her er det kun nøkkelløs start som gjelder. På godt og vondt, fikk jeg erfare.
Men nå det funker så er jo nøkkelløs tenning veldig praktisk. Man slipper å fomle med nøkkelen når sykkelen startes og ved bensinfylling.

Kjøremessig er 1290'en den beste sykkelen jeg har hatt på linje med Moto Guzzi Stelvio. Men når det gjelder motorkraft er 1290 i enb særklasse :twothumbs: !
Kan tenke meg at det er veldig praktisk å ha nøkkel fri start, er veldig digg med bil i hvertfall.
Jeg gikk for S1000R fordi jeg hadde ikke lyst å kjøpe og selge en 600/650 etter noen måneder. Så jeg fant ut at jeg kan kjøre med rainmode som struper sykkelen ned til 140 hester ca også kan jeg sette på turtall sperre hvor jeg vil enkelt fra kjørecomputer som struper det enda mer. Jeg lærer ting fort, men her vil jeg være 110% sikker når jeg velger å utvide kapasiteten litt og litt. Jeg er viljesterk, men det kan hende en dag at jeg gir bånn gass og da er det greit at sykkelen ikke tillater dette :)

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Ny i MC Verden

Legg inn av lasse_hansen »

Hei og hopp, og Gratulerer med kjøp av mc Shir0. :D Bmw sykkelen er jo en drit tøff sykkel, har selv tittet på denne ved et par anledninger. :thumleft
Jeg holder selv til i Østfold, nærmere bestemt Sarpsborg. Kanskje vi ses på veiene til våren og sommeren da ;)

Kan nok tenke meg du føler tiden går sagte fremover, i hvert fall når man har sykkel og alt klart til sesongen :D

Shir0
Innlegg: 46
Registrert: 06 jan 2020, 07:37
Motorsykkelen din: BMW S1000R - 2019

Re: Ny i MC Verden

Legg inn av Shir0 »

Tusen takk Lasse,
Må treffes i sesongen og høre superchargeren din🙂
Det går veldig sakte🙄

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny i MC Verden

Legg inn av Bjerknez »

Shir0 skrev: 06 jan 2020, 13:15
AJ skrev: 06 jan 2020, 12:49
Shir0 skrev: 06 jan 2020, 12:36 Det var endel sykler ja :) Fornøyd med KTM 1290?
Da har jeg lagt til min :)
Se der, ja :) !
Maken BMW som flere andre brukere her inne har hatt og fortsatt har. En av de mest profilerte må vel kunne sies å være Bjerknez... ;) .

Jeg er forsåvidt fornøyd med 1290'en, ja. Men mer fornøyd, faktisk, med den første 2015 mod. jeg hadde.
2018 mod. har det vært noe smårusk med... Det siste som skjedde var null reaksjon på startingen høsten 2019, som gjorde at Viking måtte frakte sykkelen til verksted hvor den nøkkelløse startenheten på styret ble byttet på garantien.
Den nye enheten skal visstnok være bedre skjermet og dermed mindre utsatt for feil.

Akkurat mens dette skjedde skulle jeg svært gjerne hatt muligheten til å starte sykkelen med en fysisk nøkkel i tenningslås. Men den muligheten har man ikke på KTM. Her er det kun nøkkelløs start som gjelder. På godt og vondt, fikk jeg erfare.
Men nå det funker så er jo nøkkelløs tenning veldig praktisk. Man slipper å fomle med nøkkelen når sykkelen startes og ved bensinfylling.

Kjøremessig er 1290'en den beste sykkelen jeg har hatt på linje med Moto Guzzi Stelvio. Men når det gjelder motorkraft er 1290 i enb særklasse :twothumbs: !
Kan tenke meg at det er veldig praktisk å ha nøkkel fri start, er veldig digg med bil i hvertfall.
Jeg gikk for S1000R fordi jeg hadde ikke lyst å kjøpe og selge en 600/650 etter noen måneder. Så jeg fant ut at jeg kan kjøre med rainmode som struper sykkelen ned til 140 hester ca også kan jeg sette på turtall sperre hvor jeg vil enkelt fra kjørecomputer som struper det enda mer. Jeg lærer ting fort, men her vil jeg være 110% sikker når jeg velger å utvide kapasiteten litt og litt. Jeg er viljesterk, men det kan hende en dag at jeg gir bånn gass og da er det greit at sykkelen ikke tillater dette :)
Det finnes sykler der ute som har mer "sjarm" enn S1000R skal sies, men den totale pakka synes jeg vertfall for min del er veldig god. Man får følelsen av at det er en premiumsykkel. Mye fancy swancy og spesielt på dempersiden.

S1000R er en sykkel som imine øyne er laget for effektivitet. En skalpell på to hjul. Andre sykler jeg har prøvd føles "pløsete" i forhold. Tar man med prisen i betrakningen. S1000R er vel så vidt jeg vet den sykkelen som mister minst hester til bakhjulet. I praksis har jeg lest at den har nesten de samme hestene på bakhjulet som 1290 superduke.

En meget flott sykkel som desverre ikke blir kjøpt igjen for min del ved neste korsvei, hvis det blir noen. Det går mer på sittestilling. Jeg har en rygg som ikke funger 100% og da må jeg ha mulighete til å kunne ta i mot mer med beina i humper etc. For dette blir knevinkelen litt for spiss med S1000R.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ny i MC Verden

Legg inn av rolf-arne »

Hei og velkommen - JA JA JA det går drit sakte - det står stille - det e svart og kaldt og masse snø - og sykkeln står 6 meter unna i garagen.. snart skal det skrues - fjerne små feil og forbedre/forberede neste sesong - er ør-lite eldre enn deg på sykkel. Min sykkel erfaring er drøyt et år gammel. og venter bare til sesongstart - engang i mai. Men i mellomtiden finnes det da masse fine videoer om flotte veier
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Shir0
Innlegg: 46
Registrert: 06 jan 2020, 07:37
Motorsykkelen din: BMW S1000R - 2019

Re: Ny i MC Verden

Legg inn av Shir0 »

Kan tenke meg at det er veldig praktisk å ha nøkkel fri start, er veldig digg med bil i hvertfall.
Jeg gikk for S1000R fordi jeg hadde ikke lyst å kjøpe og selge en 600/650 etter noen måneder. Så jeg fant ut at jeg kan kjøre med rainmode som struper sykkelen ned til 140 hester ca også kan jeg sette på turtall sperre hvor jeg vil enkelt fra kjørecomputer som struper det enda mer. Jeg lærer ting fort, men her vil jeg være 110% sikker når jeg velger å utvide kapasiteten litt og litt. Jeg er viljesterk, men det kan hende en dag at jeg gir bånn gass og da er det greit at sykkelen ikke tillater dette :)
Det finnes sykler der ute som har mer "sjarm" enn S1000R skal sies, men den totale pakka synes jeg vertfall for min del er veldig god. Man får følelsen av at det er en premiumsykkel. Mye fancy swancy og spesielt på dempersiden.

]S1000R er en sykkel som imine øyne er laget for effektivitet. En skalpell på to hjul. Andre sykler jeg har prøvd føles "pløsete" i forhold. Tar man med prisen i betrakningen. S1000R er vel så vidt jeg vet den sykkelen som mister minst hester til bakhjulet. I praksis har jeg lest at den har nesten de samme hestene på bakhjulet som 1290 superduke.

En meget flott sykkel som desverre ikke blir kjøpt igjen for min del ved neste korsvei, hvis det blir noen. Det går mer på sittestilling. Jeg har en rygg som ikke funger 100% og da må jeg ha mulighete til å kunne ta i mot mer med beina i humper etc. For dette blir knevinkelen litt for spiss med S1000R.
Har du vurdert og sette på adjustable footpegs? Så du får en rettere sitte stilling i forhold til knærne? Det vil nok gjøre det bedre. I forhold til rygg, så vet jeg ikke hva du sliter med, men rygg øvelser hver dag for å forsterke ryggen hjelper veldig i forhold til lumbago osv.

Shir0
Innlegg: 46
Registrert: 06 jan 2020, 07:37
Motorsykkelen din: BMW S1000R - 2019

Re: Ny i MC Verden

Legg inn av Shir0 »

rolf-arne skrev: 07 jan 2020, 07:27 Hei og velkommen - JA JA JA det går drit sakte - det står stille - det e svart og kaldt og masse snø - og sykkeln står 6 meter unna i garagen.. snart skal det skrues - fjerne små feil og forbedre/forberede neste sesong - er ør-lite eldre enn deg på sykkel. Min sykkel erfaring er drøyt et år gammel. og venter bare til sesongstart - engang i mai. Men i mellomtiden finnes det da masse fine videoer om flotte veier
Takk Rolf Arne :)
Jeg driver og ser på tekniske video for å få en bedre forståelse av hvorfor vi gjør ting som vi gjør.

Svar