VindR - Super sommer på Super'n

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: VindR - Ny sykkel og tilbake i salen

Legg inn av Bjerknez »

Grattis! Utseendemessig ser den jo langt bedre enn MT09'en din med denne Street Rally Stylingen. For meg ble denne stylingen i beste fall litt rar. Virket påklistret.

Utseendemessig er jo KTM'en du har bilde av et helt klart løft :)

Motormessig er vel disse to ikke helt sammenlignbare nei. KTM1290 Super Duke er vel kanskje en av de vasseste syklene man får får tak i i nakensykkel segmentet. Men helt ærlig så tror jeg ikek MT09 kommer langt bak. MT09 motoren har overrasket meg mer enn en gang :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: VindR - Ny sykkel og tilbake i salen

Legg inn av AJ »

Du verden!
Litt av en overgang... :O !
Gratulerer og velkommen på the Orange wild side :crazy: .
Og enda bedre, at du er tilbake i salen.
Veldig bra :twothumbs: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: VindR - Ny sykkel og tilbake i salen

Legg inn av HeHy »

Gratulerer så mye med ny sykkel! Helt rå sykler de 1290 syklene til KTM og absolutt på min drømmeliste.
Angående ulykka di så har du sannsynligvis mistet grepet som du sier, enten på fram- eller bakhjulet og opplevd en "lowsider". Nøyaktig samme type krasj jeg hadde i 2017, bare flaks at jeg ikke traff verken autovern eller ett skilt som var i nærheten på vei bortover asfalten. Ingen åpenbar årsak til at jeg mistet grepet, helt normal nedlegg i en passe brå sving i ca 70 km/t.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: VindR - Ny sykkel og tilbake i salen

Legg inn av Bjerknez »

HeHy skrev: 15 sep 2020, 08:57 Angående ulykka di så har du sannsynligvis mistet grepet...
Kan vel være en mulighet for det ja :lol :lol

n00b
Innlegg: 42
Registrert: 03 sep 2019, 14:52
Motorsykkelen din: Suzuki M800 Intruder

Re: VindR - Ny sykkel og tilbake i salen

Legg inn av n00b »

Grattis! Så bra at du tør å hive deg på sykkelen igjen. Husker jeg hadde en gammel nabo en gang som ikke fikk det til.

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: VindR - Ny sykkel og tilbake i salen

Legg inn av Audi Mannen »

Grattis med ny sykkel og ikke minst bedre helse. Helt sikkert heftige greier den 1290'n ja. :mc1 .
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: VindR - Ny sykkel og tilbake i salen

Legg inn av Hansien »

Jeg hadde håpet på at han skulle ende på en 890R så jeg greier å holde følge på strekkene..
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: VindR - Ny sykkel og tilbake i salen

Legg inn av Bjerknez »

Hansien skrev: 15 sep 2020, 17:30 Jeg hadde håpet på at han skulle ende på en 890R så jeg greier å holde følge på strekkene..
Du får finne deg en litt svingete landevei :knegg

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: VindR - Ny sykkel og tilbake i salen

Legg inn av Hansien »

Bjerknez skrev: 15 sep 2020, 17:42 Du får finne deg en litt svingete landevei :knegg
Da velter han bare.. :eh
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: VindR - Ny sykkel og tilbake i salen

Legg inn av Bjerknez »

Hansien skrev: 15 sep 2020, 17:44
Bjerknez skrev: 15 sep 2020, 17:42 Du får finne deg en litt svingete landevei :knegg
Da velter han bare.. :eh
Det tåler den. Er jo en adventure sykkel. Men kan være greot hvis dere er flere, eller så får dere den ikke opp igjen :knegg

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - Ny sykkel og tilbake i salen

Legg inn av VindR »

dypen skrev: 15 sep 2020, 06:02 Gratulerer med 1290 som er stabil og du nevner draget :prf
Tusen takk :) Ja, draget er noe helt eget på den. Veldig fornøyd med hele pakka!
Bjerknez skrev: 15 sep 2020, 06:50 Grattis! Utseendemessig ser den jo langt bedre enn MT09'en din med denne Street Rally Stylingen. For meg ble denne stylingen i beste fall litt rar. Virket påklistret.

Utseendemessig er jo KTM'en du har bilde av et helt klart løft :)

Motormessig er vel disse to ikke helt sammenlignbare nei. KTM1290 Super Duke er vel kanskje en av de vasseste syklene man får får tak i i nakensykkel segmentet. Men helt ærlig så tror jeg ikek MT09 kommer langt bak. MT09 motoren har overrasket meg mer enn en gang :)
Stylingen på Street Rally er veldig "hit or miss". Mange elsker den, mens andre ikke liker den i det hele tatt. Men det er helt greit. Hvis alle hadde hatt lik smak, så hadde alle sykler sett like ut ;)

Motoren her er helt annerledes enn på 09'n. Ikke bare kreftene, men hele karakteristikken. Jeg må nok venne meg litt til, men er veldig fornøyd med den så langt. Jeg må bare venne meg til å ligge på litt høyere turtall :P
AJ skrev: 15 sep 2020, 07:27 Du verden!
Litt av en overgang... :O !
Gratulerer og velkommen på the Orange wild side :crazy: .
Og enda bedre, at du er tilbake i salen.
Veldig bra :twothumbs: !
Ja, det ble en ganske stor overgang :P Jeg har i grunn siklet på denne sykkelen i lang tid, siden Gen 1. Så da denne dukket opp og tidspunktet passet, så bare hoppet jeg ut i det. Angrer ikke et sekund! Nå har jeg bare hatt den noen dager, så er vell fortsatt bare førsteinntrykket. Ser fram til mange mil og turer på denne, og håper førsteinntrykket er riktig (noe jeg ikke tviler på egentlig ;) )
HeHy skrev: 15 sep 2020, 08:57 Gratulerer så mye med ny sykkel! Helt rå sykler de 1290 syklene til KTM og absolutt på min drømmeliste.
Angående ulykka di så har du sannsynligvis mistet grepet som du sier, enten på fram- eller bakhjulet og opplevd en "lowsider". Nøyaktig samme type krasj jeg hadde i 2017, bare flaks at jeg ikke traff verken autovern eller ett skilt som var i nærheten på vei bortover asfalten. Ingen åpenbar årsak til at jeg mistet grepet, helt normal nedlegg i en passe brå sving i ca 70 km/t.
Tusen takk :) Den har vært på drømmelista mi ganske lenge også! Jeg mistet grepet på bakhjulet, noe som gjorde at jeg fikk en lowside. Bakhjulet var helt på kanten av dekksporene i veien da jeg begynte nedlegget, så det skjedde nok noe galt i det øyeblikket. Lav fart og langt fra ferdig med nedlegget. Men gjort er gjort, så nå er det å komme seg tilbake i salen, få reparert ferdig kroppen og jobbe med å reparer psyken. Det går ikke akkurat fort eller lavt gjennom svingene nå for å si det slik :P
n00b skrev: 15 sep 2020, 09:23 Grattis! Så bra at du tør å hive deg på sykkelen igjen. Husker jeg hadde en gammel nabo en gang som ikke fikk det til.
Takk takk :) Jeg har alltid vært litt slik at det som er gjort er gjort, og det får en ikke gjort noe med. Det er farlig å være i sola og jeg har blitt kraftig solbrent tidligere, men jeg låser meg ikke inne i kjelleren fordet ;) Men merker på psyken at dette har gjort noe med meg, så jeg trenger nok noe tid før jeg kjører som "normalt" igjen.
Audi Mannen skrev: 15 sep 2020, 10:19 Grattis med ny sykkel og ikke minst bedre helse. Helt sikkert heftige greier den 1290'n ja. :mc1 .
Takk for det :) Ja, den er helt utrolig. MT/XSR/Tracer 900 er absolutt ikke noe å kimse av det heller, men det ble noe eget med denne. Det er bare uvant med v-twin, så der trengs det litt justeringer på sjåføren :P
Hansien skrev: 15 sep 2020, 17:30 Jeg hadde håpet på at han skulle ende på en 890R så jeg greier å holde følge på strekkene..
Jeg gjorde dette for å være litt ålreit mot deg da. Jeg veit at hvis jeg hadde kjøpt 890R, så hadde du måttet selge mini-traktoren din pga. misunnelse ;-)
Bjerknez skrev: 15 sep 2020, 17:46
Hansien skrev: 15 sep 2020, 17:44
Bjerknez skrev: 15 sep 2020, 17:42 Du får finne deg en litt svingete landevei :knegg
Da velter han bare.. :eh
Det tåler den. Er jo en adventure sykkel. Men kan være greot hvis dere er flere, eller så får dere den ikke opp igjen :knegg
Tror nok det var ment som at JEG kommer til å velte :P Hansien kjører adv, og jeg veit at han klarer å løfte den opp igjen alene. Jeg skal ikke fortelle hvordan jeg veit det :-D
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: VindR - Ny sykkel og tilbake i salen

Legg inn av Tore L »

Gratulerer VindR med rå sykkel, og veldig hyggelig at du er tilbake igjen - og bruk de 177 hk'ene fornuftig når du er ute og kjører :mc1
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - Ny sykkel og tilbake i salen

Legg inn av VindR »

Tore L skrev: 15 sep 2020, 21:30 Gratulerer VindR med rå sykkel, og veldig hyggelig at du er tilbake igjen - og bruk de 177 hk'ene fornuftig når du er ute og kjører :mc1
Tusen takk for det. Det er utrolig godt å være (noenlunde) tilbake også! Skal gjøre så godt jeg kan med å være fornuftig. Skal jeg være ærlig, så er det faktisk overraskende lett å være fornuftig på denne sykkelen.

Jeg følte at den forrige jeg hadde (MT-09) oppfordret mye mer til "aktiv" kjøring en denne. Den var litt mer "Kom igjen! Ta i nå! Jeg vil gå fortere!!". Denne her er mer "Det er ålreit å være på tur. Bare si ifra, så skal jeg få oss ut i bane. Men det er helt opp til deg" :P
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av VindR »

Lenge siden siste innlegg nå, så tenkte å poste et lite innlegg igjen.

Sesongen er nå endelig i gang. Det har vært litt ymse vær, men stort sett er det bare kjølig. Men et ekstra lag med klær og med varmeholkene på medium, så er det stort sett ikke noe problem. Har fått tatt noen småturer så langt, som Mjøsa-rundt og Oslo-tur i forbindelse med jobben. Hver mulighet benyttes.

Jeg er fortsatt storfornøyd med den nye sykkelen også! Veldig behagelig å kjøre, selv om jeg vurderer å heve styret litt. Føler jeg blir liggende litt framover og merker det i albuene etter lengre turer. Men det kan bare være at jeg ikke har blitt ordentlig vant til kjørestillingen enda. Tar meg selv i å legge for mye press på armene fortsatt, så jeg prøver litt til før jeg modifiserer.
IMG_20210320_233134_080.jpg
Viktig å komme i gang tidlig har jeg hørt, så her var det ut så fort det var tørt på veien.

IMG_20210416_151102_293.jpg
Fint langsmed Randsfjorden, selv om fjorden kanskje ikke var i fokus i dette bildet :lol


I tillegg så hadde jeg bursdag for et par uker siden. Da dukket det opp et kamera i bursdagsgave fra min bedre halvdel og unga, så jeg har prøvd å få montert dette på sykkelen. Jeg har lenge hatt lyst til å prøve å filme litt av kjøringen, men har ikke kommet så langt enda. Men nå hadde jeg plutselig ingen unnskyldning lengre ;) Har så langt bare fått testet det ordentlig én gang, på en tur langsmed Randsfjorden. Dette var mest bare for å få testet det, og for å se om jeg klarte å laste opp i noenlunde OK kvalitet. Jeg har litt å jobbe med der, men planen er å få laget flere filmer.

Hvis det er noen som har erfaring med dette og som har noen gode tips, så tas det gjerne i mot med takk :) På denne videoen ble det kun brukt den innebygde høyttaleren i kameraet, men jeg har skaffet det jeg trenger for å kunne legge opp en mikrofon for å kunne fange renere motor-/eksos-lyd. Gleder meg til å få testet det! Tenkte også å prøve å ha kameraet på litt forskjellige plasseringer. Mulig jeg prøver å ha det på hjelmen etter hvert, men foreløpig er planen å hovedsakelig ha det på sykkelen.



Ellers så ser jeg fram til en sesong som jeg tror blir veldig bra, og forhåpentligvis med masse kjøring med både kjente og muligens ukjente :twothumbs:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: VindR - Sesongen er i gang og jeg prøver meg på filming

Legg inn av FredrikE24 »

Hvordan forankrer du deg til sykkelen? Tenk litt på det neste gang du ligger på styret. Jeg roter fært med det i begynnelsen av hver sesong. Etter noen tanker så slapper man dog godt av og er helt slapp i armene.

Svar