"SKRU IT" -Tyggis og binders. winter waiting.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019

Legg inn av mekkern »

dypen skrev: 30 sep 2019, 18:32 Du kommer langt med en romslig tankveske og kanskje en ryggsekk hvis behovet er der :thumleft Turene nedover i Europa, hvor mange sykler var dere i år ...
Vi var 24 sykler i år mener jeg-samme som sist år.
Kjørte dog den gamle CBR1000F -88 på turen i år -samme som i fjor.
Neste år derimot til Toulouse/Pyreneene er Indianeren klar for tur "for meg".. :prf
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019

Legg inn av mekkern »

Sommerens tur til sydligere grader er noe som jeg har ventet på i nærmere et år..4 til 11 sept er vi i gang.
og forberedelsene har vært mange, både dyre og noen "bortkastede".. men etter noen avveielser ble valget tatt: "Gamle svarten" skal få en ny europatur... han er en trofast venn på tur som er behagelig å gnage timesvis med motorvei og som takler svingete småveier..selv om det ikke er noen "racer" etter dagens standard..
sist år pakket jeg sidevesker og stor bag i tillegg til "sminkeboksen"..men etter noe overveielser ble alt egentlig stappet inn i bagen-og langt fra stappfull??? hva hadde jeg glemt tro?? :scratch
Bilde
jaja...
søndag før avreise så puttet vi inn syklene i traileren til Munchen på Hjortneskaia i Oslo.
Stemningen var allerede ganske forventningsfull blandt deltagerne \:D/ og sikkert også litt spent blandt de som ikke skulle være med, men derimot skulle være hjemme og vente på de på "vikingaferd" :-k
Bilde
Bilde

Onsdags morgen så var undertegnede rimelig klar om morran..
Bilde
Katastrofemoen viste seg fra en god side og vi var i lufta i rute.
Bilde

Vi kom oss raskt fra flyplass til OMV benseren en km unna flyplassen i Munchen og fikk hoppet i kjøreutstyret og kjørte via bondesstrasser nedover mot "hytta til Adolf" som vi hadde tenkt å ta en titt på siden vi skulle mer øst i år.. men etter en del stengte veier og kuking med waypoint som ikke ville samarbeide så kjørte vi i min gruppe bare mot riktig himmelretning der vi så det var fjell i horisonten..
etter en stund fant vi ut at vi skipper Adolf siden han ikke lengre er hjemme og tar retning på Grossglockner da en del av oss glapp den forrige gang..

Når vi kom til bomstasjonen så var veien stengt grunnet en skikkelig ulykke og vi måtte vente en tre kvarter på "einzatsgruppe".
Bilde

Når veien åpnet så ble vi stående en stund ved ulykkesstedet da de hadde problemer med trafikkstyring og skuelystne.. den ene bilen en sportsbil hadde nok sladdet inn i fronten på en annen bil med førersiden, sikkert med grisete resultat siden bilen var dekket med presenning..fysj...
men vi kjørte videre med håp i øynene om fint vær også på toppen...med duften av svidde bremser i nesen fra biler på vei ned så gasset vi på...
og joda.. på edelweisspitze så var det strålende vær gitt.
Bilde
Bilde

måtte innrømme meg selv et glis gitt..
Bilde

omsider så kom vi til hotellet i Arabba.
Bilde
OK... dette var i 1960 så det har jo skjedd noe siden det-også rundt hotellet..
Bilde
en fin garasje med litt verktøy og høytrykkspyler var også for oss på 2 hjul. :twothumbs:
Bilde

Alt i alt en fin dag, og med god mat på kvelden og en skikkelig halvliter så sa jeg meg fornøyd.

Neste er Torsdag... :sleepy
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019

Legg inn av mekkern »

Torsdags morgen opprant.
Og vi var spente på mange ting..en grei frokost -og hva med en god kopp kaffe?
Frokosten var ok men lite frukt/grønt...jaja..
men kaffe???? hva som vi enn prøvde av innstillinger på maskina så smakte det høggorm..fant dog en stilling som smakte koffeinholdig høggorm..

Jaja.. ikke tenk på det!
vi skal kjøre..Ikke drikke sølevann!
Etter noe diskusjon ble det prøvekjøring/byttelån på "badboy" og en av de andre så han byttet bort sin zx12 med en derestriktert H2SX med nær 230hk hjulet.og jeg hang meg på han, "reiseleder" og "fatter" , jeg sier oss 4 for vi kjørte litt div ruter og påtraff mange av de andre innimellom på turen.
Men å finne ut hvor jeg egentlig kjørte denne dagen? tja.. har funnet ut jeg kjørte Passo rolle hvor vi hadde inntak av skikkelig kaffe etter vi forlot Arabba over Passo Pordoi som ligger rett borti gata(9km).men det er vel alt..
Bilde
Bilde

ruta på gps har gjort at jeg har greid å få gjenskapt noen steder i etterkant.. :roll:

vi kjørte sydover fra Lambroi og mot nordenden av Lago Del Mis er en "kløft" med skikkelig juv og små tunneler..Og her påtraff vi en annen gruppe fra følget vårt i syd-enden av vannet og varmen begynte å trekke mot 30tallet....

Bilde

Vi forlot en del av de andre der og fortsatte ruta til vi tok en lunch i Sedico.hvor det "datt inn flere"

Bilde

det var mange som kikket på samlingen av sykler-fra værsting RR til kompressormatet touring Hayabusa Bmw Gs og K1300s Triump 1200tiger KTM1290adv. og den litt utdaterte -88 cbr1000F`n... 8)
Godt med Kaldt drikke og og litt sen Lunch mens sola grillet tempen over 30..

Bilde

etter en stund kom vi oss tilbake til Arabba og inntok en Pizza tror jeg det ble.. :-k en går litt i surr etter en stund hvis en ikke lager seg noen stikkord.
Men en flott dag med masse svinger og masse å se.
Og så er det greit med "packtalk" så en kan skravle litt også mens en kjører.litt om trafikken og endringer av ruter og om en skal stoppe litt eller det er noe fint å se. :thumleft

Ikke nødvendig men gir mer "gruppefølelse" synes jeg.

Fredag ble det litt avslapping og rusling rundt i landsbyen og en liten svipptur opp i fjellet bare for å sitte og slækken litt, og været var litt bob-bob også..
Men det ble felles middag på MIKIS Grill. rett opp i gata. og nu jævlar for et måltid..her snakker vi forrett med en pølse og ost og en kurv med hjemmelagde kjekspinner og med et bakverk jeg ikke har sett maken til.. så mykt og saftig..

Bilde

og entrecot med nydlig tilberedte grønnsaker..
Bilde
flere av de andre gikk sammen og kjøpte Mikis spesial som var flere typer kjøtt -Okse/bæ/hjort/og en pølse med tilbehør,
og en vinskvett.
Bilde
Alt i alt en fortreffelig middag og dag i Italia.

Da var det bare å få en liten Øl og legge kroppen på lading for LØRDAG. \:D/


Lørdag neste
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019

Legg inn av mekkern »

Lørdagen opprant!
Her var det bare å få i seg litt frokost og hoppe i fillene.
Været er helt ok og temp er innafor-vet det blir varmt nede i lavlandet.
I dag skal det bli en rundtur på rundt 34-35mil, ned mot Bassano de Grappa og innom/over mange små og større pass.
Vi er flere grupper som skal kjøre samme ruta men ikke i en gruppe.
Det passer best å kjøre i grupper på 3-4 og opp til 6-7 i perioder/løse grupper..

det begynner å fylles på med tursugne.

Bilde
Vi legger i vei mot Lago di Alleghe og videre med en transportetappe til Brugnach.
herifra blir veiene litt mer varierte til vi kommer til Caupa og morroveiene begynner,

Kaffepause i Valstagna-her treffer vi på 4-5 stykker fra en annen gruppe.
Her tror jeg det var greit med en pause for tilogmed tlfkameraet har litt hickup..
Bilde

Noen av de andre drar litt før oss og vi kjører videre og etter noen mil påtreffer vi en litt kraftig regnskur så vi tar på litt regntøy, men dette varer ikke så lenge at det legger noen demper på humøret Vi tar en ny kaffestopp med litt mat for de trengende på Passo Vezzena da vi har kommet litt utpå dagen.

Bilde

her er det også spor av det voldsomme været som tok livet av flere mennesker i November 2018.
Store områder med trær er rett og slett blåst flatt av fallvinder på over 120kmh..

Bilde

Syklene hviler litt..

Bilde


jeg har krabbet ut av den spygrønne regndressen i størrelse 8xl som er omdøpt til "Zeppelineren" når den blåste seg opp av fartsvinden og "gubbehjelmene våre luftes..

Bilde

etter en stund kommer vi til Belvedere og må ha en foto-stop.

Bilde

"but first let me take a selfie" :lol: :lol:

Bilde

Storslått utsikt.

Bilde

og vi er ikke alene om å nyte veiene..

Bilde
Bilde

ikke flere bilder fra turen desverre men en fin dag og litt intressant med bakbrems som kokte og gnistsprutende midtstøtte.. :plystre
men hva kan en egentlig regne med når en skal presse en gammel traver i selskap med moderne sykler med 60-70hk mer, større bremser og lettere førere?

Smakte det godt med litt mat på kvelden? ja både det og litt godt drikke...

Bilde

God Natt..


Søndag neste.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019

Legg inn av Geiroe »

Dette ser jo herlig ut, flott at du legger ut turreferat. :thumleft Har vært på Edelweizspitze, men det er så mange år siden at jeg brøy meg vel ikke så mye om utsikten. Veldig fristende å ta en europatur igjen, men det er vel mer realistisk med tur i gamlelandet.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019

Legg inn av mekkern »

:vs er bare å kaste seg ut i det-vi blir ikke yngre. :prf
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019

Legg inn av mekkern »

Søndag:
Dette var en dag vi ikke ventet på med stor glede..
Det var meldt både kaldt og vått med stor V...
Dette slo også til.. og vi så også at snøguffa trakk nedover fjellsidene...2-3pluss..

Bilde

Det letnet noe utover eftan men fristet ikke mye for min del...fortsatt kaldt..bedre med en lang lunch og surfe litt på nettet etter reisemål...
men noen var ute en tur og sjekket snøen og noen dro en tur sydover og sjekket lavlandet.. :mc1

Bilde

Njaaa... slækken litt og ta det med ro en dag uten annet enn å sjekke litt lokale ting og sjekke hva "vi" hadde selskap av i garasjen.. :-k
"nabosykkelen" var en turrigget Guzzi som eieren var ganske fornøyd med. :D
Bilde

en middag og godt drikke så går dagen greit allikevel.. :thumleft

Mandag er meldt fint men kaldt.. 2 grader pluss på morran?....start på 1610 meter høyde kan by på litt kjølige morgener i september.. :-k
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019

Legg inn av mekkern »

Mandags morgen opprant og "vi" var klare for tur.
-noen skulle på langtur til Mangart og noen skulle ta div ruter.

Været var som ventet klart men kaldt.. ca 2plussgrader..

Bilde

Jeg hang meg på "drammensgjengen" og vi dro i vei.. men fant ut etter en stund at det ble for mye reprise av en annen dag så jeg "hoppet av i svingen" på benser`n i Fiera di Primiero og kjørte alene derifra.

Bilde

Kjørte så Passo Rolle motsatt retning av torsdag.

Under veis oppover var det mye flotte scenarioer å ta inn og et lite "race" med en tysker med en Motor-Guzzi.. :knegg

Når jeg kom "til topps" så tok jeg et tilbakeblikk på veien opp.. ganske fint å se seg tilbake også..

Bilde

Når jeg var nesten nede av passet tok jeg en krapp høyresving opp til Passo Valles-et lite men artig pass å kjøre.

Bilde

Bilde

Og asfalten var ikke så ille som skiltet skulle antyde (er ikke Norge dette)

og videre over san Pellegrino passet..

Bilde

men en kan da ikke bare kjøre... så jeg fant en landsby der jeg dro litt unna hovedgata og fant et "gatekjøkken" der jeg inntok en lett lunch og en kaffe.

Bilde

selv her var det litt å se på..

Bilde

Men en får "sele på" for dagen er ung...og opp i høyden igjen.. 8)

Nei det er ikke trollveggen.. men det er jaggu ville fjell...

Bilde

med kontrast til grønneskogkledte fjellsider..

Bilde
Bilde

Litt lengre opp i gata ligger Passo Fedaia.

Bilde

Og her har de laget en kunstig innsjø med en bra demning..

Bilde

Hvis en ser på toppen av fjellkammen rett over "galleria" så ligger det en firkantet bygning-Mer om den senere..

Andre enden av innsjøen er plugget av en fyllingsdam av stein/grus-rommer nok bra med vann denne her..

Bilde
Bilde

så går det nedover igjen.. artig de første km-etterpå går det bare nedover forholdsvis kjedelig en stund før det tar seg opp igjen.

Bilde

Etterpå tok jeg en liten stopp og tittet på noen av områdene mot Cortina som ikke er ryddet etter november-uværet..

Bilde
Bilde

Oppkjøringen mot passo Falzarego mot Cortina..

Bilde

på toppen fant jeg ut at jeg ville ta en annen vei siden jeg allerede har vært i Cortina..ser også ut som gubben peker ut et alternativ...

Bilde

Jada her prøver vi..

Bilde

Passo Valparola..

Bilde

ser faktisk ikke ille ut denne veien heller...

Bilde

må jo nedover herifra også..

Bilde

Men klager ikke på veiene..

Bilde

Videre mot Passo Gardena.

Bilde

Bilde

og Passo Stella.

Bilde

og finale over Passo Pordoi som fortsatt har snø på bilene..

Bilde
Bilde

Alt i alt en knakende fin dag med mye kjøring på par tusen meters høyde, og jeg er glad at jeg hadde varmevesten da temperaturen stort sett har ligget på 6-12grader..
En varm dusj og en god middag skal få avslutte dagen og en ØL til kvelds.

Legge seg på lading igjen til Tirsdag.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019

Legg inn av mekkern »

Tirsdag så var ikke kroppen helt med meg... litt svimmel kvelden før og våknet med en helvetes hodepine og kvalme...så jeg fant ut at jeg ikke hadde noe på veien å gjøre..heller slappe av litt og være i form til hjemreisedagen.
etter litt slakkers og en pilletrille så roet hodepinen seg,litt mat og en time til på øyet så kom formen seg så jeg kunne leke litt turist..

Om Søndagen så fant jeg ut at den ene skiheisen var i drift og denne kunne by på litt ekstra utsikt selv om en ikke har ski på beina..

Bilde

og til værs gikk det.. sammen med en gjeng Polakker som tydeligvis hadde hatt flere turer den dagen..For de drev med "downhill sykling" og det kunne man lett se da de og syklene var en sølehaug alle sammen. :crazy: stupe fra 2478 meter og ned til 1613 meter og så opp igjen.. :lol:

Bilde
Bilde

På toppen..

Bilde

Her var bygningen jeg nevnte på bildet fra innsjøen/demningen på mandagen-Heishuset og restauranten, med Sella-massivet i bakgrunnen.

Bilde
Bilde

her var det mange ruter-på ski antar jeg på tidene..

Bilde

Utsikt? Oh YES..
Her kan man se ned til Demningen.

Bilde

Mot Arabba.

Bilde

Lekeplass med grei utsikt..

Bilde

Et par bilder til.

Bilde

Bilde

Downhill anyone?
Bilde

Stilig med taubane..

https://youtu.be/9JP4oEVnlsU velg 1080..

Onsdag var det retur til Munchen via samme passet vi kom sent på onsdag uken før ..Passo Campolongo

Bilde
Bilde

returen gikk stort sett via noen småveier og sideveier opp til passering av Brennerpasset-siden motorvei til Flyplassen..
Nå var jeg ganske "mett" på inntrykk og det gledet meg til å komme hjem. :redface

Men for en tur vi har hatt i år også.
Takk til alle som jeg har reist med og som jeg har møtt.

Gleder meg til 2020. :thumleft
Sist redigert av mekkern den 04 okt 2019, 20:26, redigert 1 gang totalt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019

Legg inn av Bjerknez »

Mamma mia... :O

Trodde først utsiktsbildene var her fra Fredrikstad. Men vi har jo ikke en slik flott lekeplass her. :knegg

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019

Legg inn av dypen »

Så bra du har en god miks på bildene, da blir det reisebrev :twothumbs: Det å huske fra dag til dag når du stort sett gjør det samme hver dag kan være en utfordring i ettertid, da er det kjekt å ha knipset masse bilder. Vi som er vant med kaffe her hjemme får en liten utfordring når vi er ute, jakten på den svarte kaffe’n :D Ser spennende ut både sted og veier med gode fasiliteter for motorsykler og piloter. Litt nysgjerrig på hvordan asfalten på veiene er, det er vel moderate temperaturer så det kan sammenlignes med her hjemme kanskje ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019

Legg inn av dypen »

Glemte jo sykkel’n siden du ikke kjører den nye, CBR1000F er en bra sykkel med høy bruksverdien :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019

Legg inn av mekkern »

Veiene er i gjennomsnitt bedre-grepet er bra selv med fuktig asfalt,og meget bra når det krabber opp mot 30grader...

når det gjelder kaffe så er "standarden" å be om "Americano"-denne er litt mer som "vi" er vant med, selv om det noen ganger da blir en espresso og en kanne varmt vann for å tynne.
det er kafeer og ristorante nesten over alt -Bensinstasjoner er dog litt merkelig.. ikke alle landsbyer/småsteder som har dette og det kan være et stykke mellom mulighet for tanking så anbefaler ikke å bruke "reserven" hvis en kan unngå det...

Ja "gamlingen" er en knakende god tursykkel med de modifikasjonene jeg har utført.
Men neste år har jeg fått "mitt" grep på Indianeren så da er det den som gjelder.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019

Legg inn av dypen »

«modifikasjonene» hva går det ut på :-k
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. sesong 2019

Legg inn av mekkern »

Remoddelert setet så det passer ræva mi. Montert et " mini-mx" styre for mer oppreist sittestilling og bredere grep..
Varmeholker-nok usb uttak- skikkelig tlf holder(brukes som gps) og bedre bremser.automatisk kjedesmører og mer lys/ lyspunkt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar