Øhh... Klarte det IGJENNNN....

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Snill Vaffel »

Da bli lille blå parkert på vinter lagring i dag :sorry Blir en laaaang ventetid nå frem over...

Ja får trøste med med en indrefilet med noe godt til middag i dag :-)
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av ojda »

For å vise at jeg føler med deg,
sympatitrøster meg med sjokoladekake og kaffe :vs

Bilde

Min får pent holde ut noen uker til :prf
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Snill Vaffel »

Takk :-)
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Snill Vaffel »

Da sitter jeg her og surfer litt før vakten på legavakten i Drammen starter, savner sykkelen nå og angrer en dæsj på at det ikke blei lagring i stua, men siden jeg går i flytte tanker var det nok greit å sette den vekk.

Vurderer da om jeg skal ta hoved servicen før jeg tar den ut til våren eller vente de 400 mila før den egentlig skal tas? Har bedt om olje skift nå i hvertfall, hva mener dere??
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av AJ »

Snill Vaffel skrev:
Vurderer da om jeg skal ta hoved servicen før jeg tar den ut til våren eller vente de 400 mila før den egentlig skal tas? Har bedt om olje skift nå i hvertfall, hva mener dere??
Jeg har også vinterlagret sykkelen hos forhandler og har så langt ikke kjørt halvveis til første hovedservice på 10000 km. Men likevel bedt verkstedet bytte olje på motor. Tror jammen jeg ba dem skifte på kardang og girkasse også, jeg... ;-)
Greit å starte ny sesong med nye olje uavhengig av hvor kort eller langt det er til neste serviceintervall. Olje er tross alt en billig forsikring.
Mener jeg, i hvertfall.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av TheHaughom »

Oljeskift kan nok være smart. Selv om det er diskusjoner om det er viktig eller ikke.
Bedre føre var enn etter snar osv. Om det koster en hundrelapp eller to, og muligens hjelper, mener jeg det er verd det.
Har sykkelen "hjemme", og gjør slikt selv. Blir jo noen hundrelapper ekstra om et verksted skal gjøre det...
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Snill Vaffel »

Ja oljen må skiftes det er ikke noe å lure på men tenkte heller på om jeg skulle ta dne hoved servicen nå eler vente til jeg har kjørt til den egentlig skal tas... Dæven er jo pokker meg over 7 tusen kr :sk?
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av TheHaughom »

4000km er jo et stykke, så jeg hadde nok ventet.
Tar du den nå, skal jo neste også egentlig tas 4000km før den egentlige servicen osv.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Snill Vaffel »

er så leeenge å vente, er det bare meg eller har denne vinteren også hvert lang og kald? Nå er riktig nok mitt fantastiske energi hus kaldre inne enn ute så ](*,)

Dagene går nå med til å jobbe og glede seg til våre, jeg så virkelig frem til MC messa i helgen men til min store skuffelse så ser jeg på kalenderen at jeg var en mnd for tidlig ute :lol jaja ny vente periode da, fordelen er at vi er en mnd nærmere sesong start :D
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Snill Vaffel »

Jaja Så sitter vi her en fradag å glor igjen da :mk

Men det trenger ikke å være så ille, biff middag og en flaske vin alene, singel livet er ikke være så ille :thumleft Sitter å ser etter ny hjelm, min gikk i bakken (betong) men visiret tok i mot mesteparten av støtet men nå går den hjelmen på 5 året så er vel på tide å bytte ut alikevell?? Men åssen er det å kjøpe eldre modeller av hjelm er de blitt sprø de også ved lagring i butikk?? tenkte å reise ned til Hof mc senter, får se hva han har, ser prisene han er litt under der jeg pleier å handle?? noen som har erfaring med denne butikken?

Jeg var der for et par helger siden og de skulle åpne 12 på lørdager, jeg satt i bilen til 12.30 uten at noen dukket opp så kjørte hjem igjen :eh
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Carpa »

Singellivet trenger ikke å være så ille nei, her går det i pølser og pepsi max.....

Men når det kommer til hjelm så har jeg ikke noen formening om hvorvidt den blir sprø eller ei. Hof mc kommer på messa og det er sikkert noen gode tilbud der. Jeg skal også ha meg hjelm og satser på å finne en på messa.

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Snill Vaffel »

Hørte at messa var dumping plass for "tvilsomme" produkter og som har "gått ut på dato" tenkte samme tanken selv med ny jakke og hjelm men kjøpte ny jakke i høst så mangler ny hjelm...

Det er rart med det, man venner seg til litt av hvert når en er alene, gleder meg til jobb på mandag :-)
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
bjornen
Innlegg: 245
Registrert: 01 sep 2012, 19:17
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
Sted: Drammen

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av bjornen »

Snill Vaffel skrev:Jaja Så sitter vi her en fradag å glor igjen da :mk

Men det trenger ikke å være så ille, biff middag og en flaske vin alene, singel livet er ikke være så ille :thumleft Sitter å ser etter ny hjelm, min gikk i bakken (betong) men visiret tok i mot mesteparten av støtet men nå går den hjelmen på 5 året så er vel på tide å bytte ut alikevell?? Men åssen er det å kjøpe eldre modeller av hjelm er de blitt sprø de også ved lagring i butikk?? tenkte å reise ned til Hof mc senter, får se hva han har, ser prisene han er litt under der jeg pleier å handle?? noen som har erfaring med denne butikken?

Jeg var der for et par helger siden og de skulle åpne 12 på lørdager, jeg satt i bilen til 12.30 uten at noen dukket opp så kjørte hjem igjen :eh

Har handlet diverse hos Hof mc, ( 2 hjelmer , jakker etc)
Kjempefornøyd med service og priser ( hjelmene lå ca 1000'lappen under monsterbike pr stk)

Men det skal også sies at da jeg kom inn i butikken første gang, trodde jeg at jeg var kommet inn bakveien og rett inn på lageret.
Den mannen som driver Hof mc er antagelig ikke av de mest organiserte/ ryddige personene jeg har truffet :knegg

Dog, selv om det ser kaotiskt ut , har fyren faktisk oversikt, han vet hvor ting er, og han gir deg en god pris. :thumleft

gi det en tjangs... jeg handler der neste gang jeg skal ha noe ( som han selger)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Carpa »

Snill Vaffel skrev:Hørte at messa var dumping plass for "tvilsomme" produkter og som har "gått ut på dato" tenkte samme tanken selv med ny jakke og hjelm men kjøpte ny jakke i høst så mangler ny hjelm...

Det er rart med det, man venner seg til litt av hvert når en er alene, gleder meg til jobb på mandag :-)
Hmm lurer på om det finnes måter å sjekke hvor gamle hjelmer er. På dekk har de vel en slags datostempling og det burde man sikkert ha på hjelmer også.



Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Øhh... Det kan du bestemme selv!!

Legg inn av Snill Vaffel »

Skal gi det et forsøk til :D er ikke så veldig lange veien å ta så tenker jeg prøver en tur i morgen igjen :-)

Aner ikke om det er noen holbarhets dato på hjelper men kan ikke si jeg har sett det....
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Svar