LarsE - Motorsyklist på studentbudsjett

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: LarsE - Motorsyklist på studentbudsjett

Legg inn av Fsva »

Ved Drammen ville jeg satt snuta mot Kongsberg, Rjukan, Rauland, Dalen, Vrådal og Treungen. Veiene og naturen er ganske fantastisk i Telemark.

hneve
Innlegg: 73
Registrert: 18 jul 2018, 22:39
Motorsykkelen din: '08 Fatboy
Sted: Undrumsdal
Kontakt:

Re: LarsE - Motorsyklist på studentbudsjett

Legg inn av hneve »

Snikendeugle skrev:Lang og fin tur det der!

Her er noen knakende gode veier du kan kjøre mellom Porsgrunn/Skien området og opp til Drammen om du ikke vil ligge på motorveien:
(Rute fra Mekkern. Denne kjørte vi sammen på 17. Mai i år)
https://www.google.no/maps/dir/59.70422 ... shorturl=1
Bra forslag det det, jeg ville da foreslått fv306 over mot Horten, bittelitt motorvei til Nykirke for å unngå Horten sentrum, eller neste avkjøring for da å se litt av fjorden på vei opp mot Drammen.

Sent fra min SGP311 via Tapatalk


Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: LarsE - Motorsyklist på studentbudsjett

Legg inn av LarsE »

Takker for alle innspill, karer! Fikk dessverre ikke med meg at det hadde kommet noen nye innlegg her før akkurat nå i skrivende øyeblikk...

Burde vel kanskje ha oppdatert litt også: Turen gikk meget bra, men ble litt annerledes enn planlagt (pga tid og alkohol), og ble helt klart den dyreste MC-turen jeg har tatt, og blir også forhåpentligvis den dyreste på en god stund fremover.

Årsaken til dette er at da jeg kom til Hønefoss så stoppet jeg innom en kar som hadde en motorsykkel til salgs, og som sagt som gjort så stod jeg plutselig der som registrert eier av en KTM 990 Supermoto T :D Her avbildet ved overnattingsstedet mitt i Oslo samme kveld:
IMG_20190708_225102070_HDR.jpg
Jeg, som like før avreise hadde valgt å ikke bytte til ny sal for ikke å endre noe ved oppsettet mitt før en lengre tur, stoppet altså første dagen og byttet like godt ut hele forbanna sykkelen med noe nytt... Enda hadde jeg flere hundre kilometer igjen.

Så med ny sykkel mellom beina, og billetter til festival i min mors hjemtrakter, ble det dessverre ikke så mye tid til å kjøre all slags morsomme veier nedover. Prøvde å holde meg unna de større veiene fra Oslo nedover mot Arendal, til jeg kom til Skien og fikk beskjed om at kveldens vert hadde invitert til pizzafest. En kjapp titt på klokka viste at om jeg skulle ha varm pizza så ble jeg pent nødt til å nytte de flotte motorveiene som østlendingene har fått bygget.

Dag 3 ble derimot helt annerledes enn hva jeg hadde tenkt meg før jeg la ut på tur. Egentlig skulle jeg jo ha fortsatt rundt kysten mot Sandnes, men siden kompisene mine plutselig hadde fått det for seg at de skulle på festival der halve slekta mi bor så var det igjen bare å legge om ruta. Denne gangen ble det strake veien gjennom Telemark og over Haukeli, videre nedover gjennom Odda og med ferja over til Gjermundshamn.

For de som aldri har kjørt der så kan det absolutt anbefales å ta en MC-tur innom telemark. rett og slett en fantastisk natur med plenty av veier som er perfekt for tohjulinger. Haukelifjell blir ganske blass når man har vokst opp ved foten av Hardangervidda, men er også et syn verdt å få med seg. Dessverre ligger alle bildene jeg tok på dette stykket på datamaskinen hjemme, så det får eller bli en annen gang.

Som noen kanskje har gjettet allerede så gikk turen fra Gjermundshamn videre nedover Tysnesøya, med endelig stopp i Våge og Tysnesfest. Har kjørt sykkel mange ganger på Tysnes, og det er alltid like flott. Hjemturen er ikke mye å skrive om, men det kan klart sies at det tok en stund før smilet om munnen min gav seg etter denne turen. Første langtur med nyesykkelen ble en soleklar suksess, og har gitt kraftig mersmak :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

bieola
Innlegg: 47
Registrert: 29 sep 2017, 20:08
Motorsykkelen din: KTM 690 Enduro R 2019

Re: LarsE - Motorsyklist på studentbudsjett

Legg inn av bieola »

Tøff sykkel, gratulerer! :D
- KTM 690 Enduro R 2019
- Triumph Thruxton 900 2008

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: LarsE - Motorsyklist på studentbudsjett

Legg inn av LarsE »

bieola skrev: 05 okt 2019, 21:10 Tøff sykkel, gratulerer! :D
Tusen takk for det! Er som sagt meget nøgd med sykkelen, har køyrd omtrent like mange kilometer på denna sida eg kjøpte den i Juli som eg har køyrd med BMWen min i heile år... Denne har også ein del ekstra morosaker som Akrapovic eksosanlegg og Motohooligan innsug. Sammen presser de motoren (som hadde 116hk originalt ifølge vognkortet) opp i 125hk på hjulet :yeyeye Også litt praktiske saker som SW-Motech koffertholdere, og KTM sidevesker og toppveske (avbildet)

Bankkortet har heller ikkje fått fred sidan eg kjøpte den, ser slik ut i dag:
Bilde

Bytta ut sidepanelene med nokre i oransje, speil frå ein 1290 Super duke, nye handguards, m.m. I løpet av vinteren vert det nye dekk og Seat concepts sal-kit :)

Svar