Ung igjen på MC. Rolf-Arne 05.04.1960 - 26.01.2024: Hvil i fred.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Bjerknez skrev:Så vidt jeg vet så sklei han vel på grusen? Han fikk heller ikke sykkelen over seg muligens? Da klarer jeg ikke å se hvorfor en lettere sykkel skulle forhindret samme ulykke. Heller motsatt kanskje, siden tyngre sykler ofte har bedre veigrep, mer tyngde mot bakken i moderate hastigheter?

Når sykkelen først er i fart så er ikke vekten noe problem.
Det Tore enker på er at han har sett hva jeg sliter med, med tanke på kropp.. og han har så rett i dette med vekt/størrelse men noen NT 1100 blir det ikke.

Blir nok å tenke utover høsten...

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Når man nå leser om tips til ny sykkel, så skal jeg dele noen tanker med dere.

Disse tankene blir nok endret ,etter som ukene går.

Jeg er på vei til å utskrives fra Hammerfest sykehus...og forventer neste uke på sykestua i Honningsvåg. Med noen hjem besøk når jeg har fått prøvd trappegåinga.


Nå har det blitt en del tanker om å få flytta siste rest og få overlevert huset.

Muligheter og umuligheter gjennomgåes i hodet, i økter som begrenses av kroppens overskudd.

Da er det egentlig litt fint at det er noen som løfter muligheter og tanker om veien videre for meg. Godt med et fora' som bryr seg.

Når det gjelder mc fremtiden, så avhenger den mye av forsikringen og hva som skjer utover høsten... tenker at ny sykkel eventuelt blir kjøpt i vinter...og frem til da ser man etter en ny kjærlighet.

Må få slå fast at jeg akkurat var blitt glad i RT'en, og stod ovenfor et vanskelig valg. Den sykkelen bandt opp mye kapital, som jeg vurderer å legge inn i garasjebygg.

Tankene om ny sykkel har endret seg med kjøpet av Sprinteren. Jeg må ikke ha en sykkel som klarer alt, kan jo ta verkstedet med meg...

Altså kan jeg se på noe mer enn arbeidshest og lange distanser..

En Honda CBX 1000, er fremdeles noe jeg ser etter.. det samme med litt eldre både Guzzi og Triumf - og sykler med dunk-dunk motorer.

En helt annen visjon er at jeg er å utforske el-motorsykler..

Det eneste som ser rimelig sikkert ut er at jeg etter vinteren fremdeles har en ST1100 og kanskje en ST1300. Og skrur på reserve ST1100...i ny garasje / verksted...

Nei no må man gjøre noe annet,
men tenkte at dere skulle få se resultatet etter sammenstøtet med asfalten , bekledning var Course dongeribukse, med foring av kevlar og kne/hoftpute.

Det er det eneste som er punktert av hud etter 30-50 meter på asfalt med start fart av 70-90...

Fortsatt god pinse...kjør "pent" kle dokker sikkert...Bilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Domino »

Jeg har samme buksa. Jeg har ikke "testet" den ennå, men det er uansett uaktuelt å kjøre så mye som en meter på offentlig vei uten verneutstyr. Og på kortere turer i godt vær er det godt å ha et mer "casual" alternativ som ikke bringer tankene tilbake til en god nordnorsk vinterdag.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Domino skrev:Jeg har samme buksa. Jeg har ikke "testet" den ennå, men det er uansett uaktuelt å kjøre så mye som en meter på offentlig vei uten verneutstyr. Og på kortere turer i godt vær er det godt å ha et mer "casual" alternativ som ikke bringer tankene tilbake til en god nordnorsk vinterdag.
Den buksa brukes normalt bare på "bytur 4-5 km ..

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Domino »

Ja, til lengre turer blir det den mer "seriøse" buksa. Kevlarjeansen er mer egnet til kafébesøk enn til dagsturer. Uhellet ditt beviser jo både hvor viktig det er med riktig utstyr selv når man "skal bare" og at kevlarjeansen faktisk funker.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Da ble ulykka gjennomlevd på nytt.

Naboen på rommet fikk besøk av den ene som kom i møte da jeg gikk i bakken.

Den ene som stort sett så det meste av det som skjedde.

Så nå vet jeg at jeg husker nesten alt.. og det så nok værre ut for han enn for meg.

Noen av uttrykkene egner seg ikke på trykk, men man kan vel si at han stillte seg undrende til at testdukka (meg), kunne prate og bevege seg etter flyturen.

Ja, det med prate evnen, var bare til han så hvem det var som var inne i hønseegget (hjelmen), førr som han sa ,den kjeften stoppes jo ikke så lett.

Han så første lille slengen og den siste og ikke minst svevet.. og støvskya når 125 kg møtte asfalten.....

Æ har hatt god tur om ikke reint så lite flaks, enda godt gubben ikke e som ungdommen som har det meste festa på videoen.

No bli det kaffe og noe ainna å prate om...



Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Jompa »

Det kan nok være greit å få en gjennomgang av det som skjedde i lag med en som så ulykka
God bedring
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Da var jeg kommet til en ny milepæl, siste natta på sykestua, i morra blir det å komme seg hjem.

Ny epoke begynner, og uhellet / ulykken legges på ei annen hylle. Nå kommer en mer normal hverdag, trur eg.

De fleste som har fulgt med planene om denne sesongen, skjønner jo at jeg nå er fobi både plan c,d og e. Nå er det ikke lengre nødvendig å nummerere de forskjellige mulighetene.

Fast ligger imidlertid USA-tur i september og etter stor sannsynlighet MC-sidentreff i august.

I mellom det så har jeg 20 dager på å rydde gammel huset og tomta. Så 1 drøy mnd til å bygge garasje.

Om da tidsrommet strekker til så blir det å bygge Sprinteren til Pan European base og komme på treff med ekvipasjen.

I skrivende stund så kan det se ut som om jeg legger moderne sykler på hylla. RT'en blir kondemnert og garasje bygget blir tilført likvide midler.

Selv om det har ligget litt inn i fremtiden, så var det noe som lå der å murra. Trasig er samtidigheten, æ finn ut at æ trives godt på RT'en og da drar jeg av vegen og vrake sykkelen.

DET er en stor mulighet for en ny RT før neste sesong????

Men resten av sesongen blir jeg avhengige av min PAN european. Og innrømme gjerne at det også føles godt ut.

Det blir nok noen timer på FINN og Ebay...fremover...og i løpet av året blir det kjøpt inn en ST1100 eller ST1300 .

Eller kanskje det bli en ungdomsforelskelse CBX 1000.

No begynne æ å bli utålmodig, må hjem, ja i morra så er jeg hjemme og kan begynne med de små tingene.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av ErikW »

Se litt mot Sverige når du leter nye sykler. Mye bra der borte hos naboen :twothumbs:

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

ErikW skrev:Se litt mot Sverige når du leter nye sykler. Mye bra der borte hos naboen :twothumbs:
Ja det er ganske nært og en tanke større markedet enn hos oss.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av ErikW »

Står en strøken Pan Europeen til salget hos Pauls motor i Stockholm. 92 modell gått bare 27 t km.

https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /100507727

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Ny milepæl, kom under 121,5 kg i dag.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Jompa »

rolf-arne skrev: 15 jun 2022, 16:57 Ny milepæl, kom under 121,5 kg i dag.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Du e mao enda i såpass dårlig form at du ikke kommer deg på Coopen og får kjøpt deg mat ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev: 15 jun 2022, 17:31
rolf-arne skrev: 15 jun 2022, 16:57 Ny milepæl, kom under 121,5 kg i dag.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Du e mao enda i såpass dårlig form at du ikke kommer deg på Coopen og får kjøpt deg mat ?
:lol :lol :lol

Bra det ikke var meg som skrev det der. Da hadde jeg blitt lynsjet :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av kjellv »

Jompa skrev: 15 jun 2022, 17:31
rolf-arne skrev: 15 jun 2022, 16:57 Ny milepæl, kom under 121,5 kg i dag.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Du e mao enda i såpass dårlig form at du ikke kommer deg på Coopen og får kjøpt deg mat ?
Det må være dagens beste kommentar! Herlig :lol :lol :rofl:

Låst